Kaufland w gronie najlepszych w rankingu Pracodawca Roku AIESEC
W tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Pracodawca Roku, stworzonego przez organizację studencką AIESEC, Kaufland ponownie znalazł się na podium, zajmując trzecie miejsce. Sieć od lat intensywnie współpracuje z organizacjami studenckimi, oferując młodym ludziom możliwość rozwoju kompetencji zawodowych m.in. podczas licznych szkoleń, praktyk czy w programie Absolwent dla osób stawiających pierwsze kroki zawodowe. Również w kończącym się roku akademickim 2021/2022 Kaufland podejmował liczne inicjatywy merytorycznego wsparcia dla studentów w całej Polsce.
Badanie Pracodawca Roku prowadzone jest wśród studentów wyższych uczelni w całej Polsce, a jego wyniki stanowią obiektywną informację o tym, jak młodzi ludzie, którzy stoją dopiero u progu zawodowej kariery, postrzegają potencjalnych pracodawców. Narzędziem badawczym jest niezależna ankieta z pytaniami otwartymi, w której studenci wyrażają zarówno swoje preferencje i oczekiwania, jak i obawy względem swojej kariery zawodowej oraz firm, z którymi chcieliby w przyszłości związać się zawodowo. Kaufland ponownie został uznany za jedno najbardziej pożądanych miejsc pracy, zajmując – podobnie jak w ubiegłym roku – trzecie miejsce w rankingu.
Współpraca na rzecz środowisk akademickich
Kaufland od lat intensywnie pracuje na swoją markę wśród polskich studentów. W ostatnim roku akademickim sieć kontynuowała w skali całego kraju współpracę z organizacją AIESEC Polska, w ramach której Kaufland był Partnerem Strategicznym targów pracy Dni Kariery. Przedstawiciele sieci spotykali się ze studentami i absolwentami w pięciu największych miastach Polski oraz na targach pracy online. Stoisko Kauflandu cieszyło się dużym zainteresowaniem, łącznie odwiedziło je ponad 4000 uczestników wydarzenia.
Kaufland jest wielokrotnym laureatem nagród w kategorii najlepszych pracodawców w kraju i za granicą. Informacja o przyznaniu nam przez studentów wyróżnienia w kategorii Pracodawca Roku to dla nas powód do dumy i jednocześnie motywacja do dalszej pracy nad rozwojem i utrzymaniem wysokich standardów pracy w sieci. Wspieranie studentów jest nieodłączną częścią polityki naszej firmy. Staże i praktyki, które organizujemy co roku, są doskonałą okazją do zdobycia doświadczenia i praktycznych umiejętności. Wspólne inicjatywy podjęte m.in. z organizacją AIESEC to dla nas siła do dalszych działań. Nasze starania przynoszą wymierne efekty, w bieżącym roku zanotowaliśmy wzrost liczby aplikacji na stanowiska dla osób rozpoczynających karierę zawodową o ponad 70 procent – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska
Sieć intensywnie wspomagała również inicjatywy lokalnych komitetów AIESEC, organizując warsztaty oraz szkolenia. Partnerowała m.in. Tour de Work, Ekonomaliom, Samochodowemu Rajdowi Ulicznemu czy Finałowi Konkursu Inżynierskiego oraz była współorganizatorem 3 konferencji narodowych, które przyciągnęły ponad 2000 słuchaczy. W ramach współpracy realizowała również projekty z takimi organizacjami studenckimi jak: BEST, ZSP, NZS, Wigor, AEGEE i Samorządem Studenckim.
Pierwsze kroki na rynku pracy
Kaufland aktywnie podejmuje działania mające na celu wsparcie młodych ludzi będących na początku swojej ścieżki zawodowej. Służy temu m.in. rozpoczęty w lipcu trzymiesięczny program letnich praktyk, skierowany do studentów i absolwentów wyższych uczelni. W czasie jego trwania uczestnicy nie tylko poszerzają swoje dotychczasowe kompetencje i umiejętności, ale zdobywają również nowe poprzez pracę pod okiem specjalistów i mentorów dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem. Program Absolwent przeznaczony jest natomiast dla absolwentów wszystkich kierunków studiów bezpośrednio po ich ukończeniu lub posiadających krótkie doświadczenie zawodowe. Stwarza okazję do poznania specyfiki pracy w międzynarodowej sieci, daje możliwość awansu i stałego zatrudnienia, a jego uczestnicy otrzymują wynagrodzenie w kwocie 5000 zł brutto.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.