Lidl startuje z inicjatywą na rzecz zrównoważonego rozwoju
„Lidl YOU #teamlidl” – to hasło międzynarodowej inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, z którą Lidl Polska startuje w tym tygodniu. Długoterminowy program ma przybliżyć ponad 360 tysiącom pracowników w 31 krajach zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęcić ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa. Celem akcji jest zainspirowanie pracowników do włączenia zrównoważonych działań w ich codzienne życie zawodowe i prywatne.
Lidl realizuje międzynarodową strategię CSR „W trosce o lepsze jutro”, która odzwierciadla odpowiedzialność sieci za ludzi oraz środowisko. Inicjatywa na rzecz zrównoważonego rozwoju „Lidl YOU #teamlidl”, została zaprojektowana specjalnie dla pracowników Lidl i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w tym obszarze.
„Nasi pracownicy i menedżerowie odgrywają kluczową rolę w pomyślnej realizacji ambitnej strategii CSR firmy – podkreśla Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska. Lidl był
i jest pionierem we wdrażaniu wielu kwestii środowiskowych i społecznych w branży spożywczej. Przykładem naszej aktywności jest m.in. przyjęcie w roku 2021 polityki klimatycznej, której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych – zarówno we własnej działalności, jak i w łańcuchu dostaw. Ponadto realizujemy strategię REset Plastic, zmniejszając zużycie plastiku w opakowaniach produktów marek własnych i zwiększając wykorzystanie recyklatów. Równocześnie prowadzimy działalność charytatywną: od 14 lat współpracujemy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, którą wsparliśmy kwotą ponad 43 mln zł, angażując się w zbiórki wraz z naszymi klientami i pracownikami. Współpracujemy również z wieloma organizacjami jak np. Federacja Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, przekazując im żywność oraz wspólnie edukując na temat niemarnowania żywności. W trosce o zdrowie naszych klientów zmniejszamy zawartość soli i cukru w produktach marek własnych oraz poszerzamy asortyment produktów wegetariańskich i wegańskich. Tylko jako #teamlidl możemy stawić czoła współczesnym wyzwaniom.”
Celem inicjatywy „Lidl YOU #teamlidl” jest sprawienie, aby zrównoważone działania były widoczne i możliwe do wdrożenia dla wszystkich pracowników. Pomóc ma w tym międzynarodowa strategia zrównoważonego rozwoju Lidla, która koncentruje się na sześciu obszarach, takich jak: ochrona klimatu, poszanowanie bioróżnorodności, ochrona zasobów, uczciwe postępowanie, promowanie zdrowia i angażowanie w dialog o zrównoważonym rozwoju. Program obejmuje komunikację, szkolenia, tworzenie innowacyjnych platform edukacyjnych i wymiany doświadczeń oraz programy motywacyjne umożliwiające pracownikom dzielenie się pomysłami i późniejsze stosowanie wiedzy o zrównoważonym działaniu w codziennym życiu.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.