Komunikaty PR

Młode, zdolne, przedsiębiorcze. Liderki pokolenia Z

2023-03-08  |  01:00
Biuro prasowe

Organizują wymianę ubrań w duchu zero waste, pokazują, że wygląd to nie wszystko w relacjach międzyludzkich oraz tłumaczą, jak zaplanować swoją przyszłość zawodową. Między innymi takie działania prowadzą młode kobiety w ramach programu „Mam swoje Alle”, którego celem jest wspieranie aktywności społecznej młodzieży. W Dniu Kobiet warto oddać głos aktywnym liderkom pokolenia Z oraz docenić ich inicjatywy. Jak zauważa organizator olimpiady Zwolnieni z Teorii, rośnie liczba młodych kobiet, które biorą sprawy w swoje ręce.

  • Kobiety w Polsce są mniej aktywne zawodowo niż w innych krajach Unii Europejskiej, wynika z badań przeprowadzonych w 2020 r. według raportu „Poprawa sytuacji kobiet w zatrudnieniu”, opracowanego przez Konfederację Lewiatan w 2022 r.
  • Według Fundacji Zwolnieni z Teorii rośnie liczba aktywnych społecznie młodych kobiet pokolenia Z, które tylko w tegorocznej edycji stanowią 66 proc. uczestników i uczestniczek największej olimpiady dla młodzieży w Polsce.
  • Trwa program „Mam swoje Alle” stworzony przez fundację Zwolnieni z Teorii i Allegro, w którym 92 młodych ludzi, w tym 60 kobiet realizuje 15 projektów społecznych przy wsparciu mentorów i mentorek z Allegro.

 

Z raportu Konfederacji Lewiatan wynika, że tylko niecałe 68 proc. kobiet między 20 a 64 rokiem życia jest aktywnych zawodowo (dane za 2020 r.). To niski wynik w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej, w których odsetek ten stanowi niecałe 72 proc. Zwiastunem pozytywnych zmian mogą być dane Fundacji Zwolnieni z Teorii, w których widać znaczący wzrost udziału młodych kobiet w angażowanie się w działania społeczne i rozwój osobisty. Do udziału w tegorocznej edycji olimpiady projektów społecznych zarejestrowało się blisko 11 tys. dziewczyn, co stanowi 66 proc. wszystkich uczestników i uczestniczek. Jak oceniają przedstawiciele fundacji - jest to dobra wróżba na przyszłość. Co robią młode kobiety pokolenia Z i na czym im zależy?

 

Nowe pokolenie liderek

Niektóre dziewczyny udzielające się społecznie postanowiły działać dla lepszego rozwoju przyszłego pokolenia. Jednymi z nich jest zespół ANGELstore2 z I Liceum Ogólnokształcącego im. Ziemi Kujawskiej z Włocławka, który działa, aby pokazać, że piękno to nie jest główny element budowania poczucia własnej wartości. Bez pozytywnej samooceny ciężko będzie się spełnić zawodowo, zauważa Marta Milewska, liderka projektu. Dziewczyny publikują treści edukacyjne na Instagramie czy TikToku oraz robią specjalne wzory na ubrania o ciałopozytywnowności. Jak mówią, chcą wspierać kobiety, jak i mężczyzn, którzy doświadczyli bodyshamingu (krytykowania i poniżania ze względu na ciało). — Pokazujemy, jak przeciwstawić się nierealistycznym ideałom piękna. Widzimy, że ludzie mają kompleksy, szczególnie młodzi, ponieważ social media są pełne perfekcyjnych zdjęć i upiększających filtrów. To przytłacza. Dlatego w planach mamy organizację warsztatów z psychologami — tłumaczy liderka.

 

Uwierzyć we własne możliwości

Co w dłuższej perspektywie daje młodym kobietom działanie społeczne? Jak zauważa Marta, działając dla innych, pomagają również sobie. Dodaje, że dzięki temu, że mogą się realizować, uwierzyły też w swoje umiejętności. Co więcej, z pomocą mentorów i mentorek z programu „Mam swoje Alle” młodzież ma szansę na dowiedzenie się więcej i zasięgnięcie wiedzy eksperckiej z obszarów tj.: e-commerce, user experience, design, innowacje, coaching i zarządzanie zespołem. To okazja dla nastolatek na odkrywanie nowych umiejętności w praktyce oraz skok w przyszłość dzięki doświadczeniu w CV.

Te aktywne i pomysłowe młode kobiety oraz wiele innych inicjatyw społecznych postanowiło wesprzeć Allegro w programie „Mam swoje Alle” realizowanym w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jego celem jest rozwój przedsiębiorczości u nastolatków i nastolatek poprzez prowadzenie programu mentoringowego oraz wspieranie projektów, które zakładają zbiórki finansowe poprzez Allegro Lokalnie. Allegro ma ponad 20-letnie doświadczenie we wspieraniu zbiórek na cele charytatywne i społeczne, a także chętnie przekazuje tę wiedzę, aby rozwijać działania młodych ludzi. — Pokolenie Z jest zdolne, ciekawe świata i chce rozwijać swoje umiejętności przedsiębiorcze. Z doświadczenia wierzymy w mentoring, który jest skuteczną formą nauki i staramy się udostępniać ją młodym osobom angażując naszych ekspertów. Taka relacja opiera się na partnerstwie - mentor czy mentorka konsultuje bieżące działania młodych społeczników, a czasem też doradza w kwestii planów na przyszłość. Mentorzy z kolei mają niepowtarzalną szansę współpracy z młodzieżą, która często ma zupełnie inne spojrzenie na świat.— mówi Alicja Magowska, Allegro.

 

Zespoły, które zrealizują najciekawsze projekty będą walczyć o nagrody - Złote Wilki podczas Wielkiego Finału projektów społecznych, który odbędzie się już w kwietniu. Więcej o programie na stronie www.mamswojealle.pl.

żródła:  Konfederacja Lewiatan, „Poprawa sytuacji kobiet w zatrudnieniu”, 2022, https://lewiatan.org/polki-malo-aktywne-zawodowo/

 

***

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada z projektów społecznych. Powstała w 2014 roku, by dać każdemu młodemu człowiekowi możliwość tworzenia własnych projektów społecznych i nabywania kompetencji

przyszłości, takich jak: współpraca, komunikacja czy przywództwo. Olimpiada polega na współpracy uczestników poprzez platformę internetową www.zwolnienizteorii.pl, opartą o nowoczesną metodę nauczania polegającą na tym, że robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się praktyczne kompetencje potrzebne w życiu zawodowym.

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Żuk | Propsy PR

+ 48 518 645 174 | magdalena.zuk@propsypr.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Etat wychodzi z mody. Co piąty Polak wybiera własną działalność lub kontrakt Biuro prasowe
2024-04-17 | 08:45

Etat wychodzi z mody. Co piąty Polak wybiera własną działalność lub kontrakt

Autorzy serwisu CVeasy.pl zbadali rynek pracy niezależnej w Polsce. Okazało się, że aż 19% pracujących Polaków decyduje się na samozatrudnienie. Pracę na własny rachunek
Kariera Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?
Kariera Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
2024-04-10 | 13:20

Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność

Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały

Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.