Komunikaty PR

Młode, zdolne, przedsiębiorcze. Liderki pokolenia Z

2023-03-08  |  01:00
Biuro prasowe

Organizują wymianę ubrań w duchu zero waste, pokazują, że wygląd to nie wszystko w relacjach międzyludzkich oraz tłumaczą, jak zaplanować swoją przyszłość zawodową. Między innymi takie działania prowadzą młode kobiety w ramach programu „Mam swoje Alle”, którego celem jest wspieranie aktywności społecznej młodzieży. W Dniu Kobiet warto oddać głos aktywnym liderkom pokolenia Z oraz docenić ich inicjatywy. Jak zauważa organizator olimpiady Zwolnieni z Teorii, rośnie liczba młodych kobiet, które biorą sprawy w swoje ręce.

  • Kobiety w Polsce są mniej aktywne zawodowo niż w innych krajach Unii Europejskiej, wynika z badań przeprowadzonych w 2020 r. według raportu „Poprawa sytuacji kobiet w zatrudnieniu”, opracowanego przez Konfederację Lewiatan w 2022 r.
  • Według Fundacji Zwolnieni z Teorii rośnie liczba aktywnych społecznie młodych kobiet pokolenia Z, które tylko w tegorocznej edycji stanowią 66 proc. uczestników i uczestniczek największej olimpiady dla młodzieży w Polsce.
  • Trwa program „Mam swoje Alle” stworzony przez fundację Zwolnieni z Teorii i Allegro, w którym 92 młodych ludzi, w tym 60 kobiet realizuje 15 projektów społecznych przy wsparciu mentorów i mentorek z Allegro.

 

Z raportu Konfederacji Lewiatan wynika, że tylko niecałe 68 proc. kobiet między 20 a 64 rokiem życia jest aktywnych zawodowo (dane za 2020 r.). To niski wynik w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej, w których odsetek ten stanowi niecałe 72 proc. Zwiastunem pozytywnych zmian mogą być dane Fundacji Zwolnieni z Teorii, w których widać znaczący wzrost udziału młodych kobiet w angażowanie się w działania społeczne i rozwój osobisty. Do udziału w tegorocznej edycji olimpiady projektów społecznych zarejestrowało się blisko 11 tys. dziewczyn, co stanowi 66 proc. wszystkich uczestników i uczestniczek. Jak oceniają przedstawiciele fundacji - jest to dobra wróżba na przyszłość. Co robią młode kobiety pokolenia Z i na czym im zależy?

 

Nowe pokolenie liderek

Niektóre dziewczyny udzielające się społecznie postanowiły działać dla lepszego rozwoju przyszłego pokolenia. Jednymi z nich jest zespół ANGELstore2 z I Liceum Ogólnokształcącego im. Ziemi Kujawskiej z Włocławka, który działa, aby pokazać, że piękno to nie jest główny element budowania poczucia własnej wartości. Bez pozytywnej samooceny ciężko będzie się spełnić zawodowo, zauważa Marta Milewska, liderka projektu. Dziewczyny publikują treści edukacyjne na Instagramie czy TikToku oraz robią specjalne wzory na ubrania o ciałopozytywnowności. Jak mówią, chcą wspierać kobiety, jak i mężczyzn, którzy doświadczyli bodyshamingu (krytykowania i poniżania ze względu na ciało). — Pokazujemy, jak przeciwstawić się nierealistycznym ideałom piękna. Widzimy, że ludzie mają kompleksy, szczególnie młodzi, ponieważ social media są pełne perfekcyjnych zdjęć i upiększających filtrów. To przytłacza. Dlatego w planach mamy organizację warsztatów z psychologami — tłumaczy liderka.

 

Uwierzyć we własne możliwości

Co w dłuższej perspektywie daje młodym kobietom działanie społeczne? Jak zauważa Marta, działając dla innych, pomagają również sobie. Dodaje, że dzięki temu, że mogą się realizować, uwierzyły też w swoje umiejętności. Co więcej, z pomocą mentorów i mentorek z programu „Mam swoje Alle” młodzież ma szansę na dowiedzenie się więcej i zasięgnięcie wiedzy eksperckiej z obszarów tj.: e-commerce, user experience, design, innowacje, coaching i zarządzanie zespołem. To okazja dla nastolatek na odkrywanie nowych umiejętności w praktyce oraz skok w przyszłość dzięki doświadczeniu w CV.

Te aktywne i pomysłowe młode kobiety oraz wiele innych inicjatyw społecznych postanowiło wesprzeć Allegro w programie „Mam swoje Alle” realizowanym w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jego celem jest rozwój przedsiębiorczości u nastolatków i nastolatek poprzez prowadzenie programu mentoringowego oraz wspieranie projektów, które zakładają zbiórki finansowe poprzez Allegro Lokalnie. Allegro ma ponad 20-letnie doświadczenie we wspieraniu zbiórek na cele charytatywne i społeczne, a także chętnie przekazuje tę wiedzę, aby rozwijać działania młodych ludzi. — Pokolenie Z jest zdolne, ciekawe świata i chce rozwijać swoje umiejętności przedsiębiorcze. Z doświadczenia wierzymy w mentoring, który jest skuteczną formą nauki i staramy się udostępniać ją młodym osobom angażując naszych ekspertów. Taka relacja opiera się na partnerstwie - mentor czy mentorka konsultuje bieżące działania młodych społeczników, a czasem też doradza w kwestii planów na przyszłość. Mentorzy z kolei mają niepowtarzalną szansę współpracy z młodzieżą, która często ma zupełnie inne spojrzenie na świat.— mówi Alicja Magowska, Allegro.

 

Zespoły, które zrealizują najciekawsze projekty będą walczyć o nagrody - Złote Wilki podczas Wielkiego Finału projektów społecznych, który odbędzie się już w kwietniu. Więcej o programie na stronie www.mamswojealle.pl.

żródła:  Konfederacja Lewiatan, „Poprawa sytuacji kobiet w zatrudnieniu”, 2022, https://lewiatan.org/polki-malo-aktywne-zawodowo/

 

***

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada z projektów społecznych. Powstała w 2014 roku, by dać każdemu młodemu człowiekowi możliwość tworzenia własnych projektów społecznych i nabywania kompetencji

przyszłości, takich jak: współpraca, komunikacja czy przywództwo. Olimpiada polega na współpracy uczestników poprzez platformę internetową www.zwolnienizteorii.pl, opartą o nowoczesną metodę nauczania polegającą na tym, że robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się praktyczne kompetencje potrzebne w życiu zawodowym.

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Żuk | Propsy PR

+ 48 518 645 174 | magdalena.zuk@propsypr.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Kariera Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Kariera Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.