Niemcy kuszą młodych ekologów
Nikt nie ma wątpliwości, że w dzisiejszych czasach temat ekologii i dbania o środowisko naturalne jest niezwykle istotny dla każdego. W sieci właśnie pojawił się spot, w którym pasjonatka przyrody dowiaduje się, że jej przyszłość może wiązać się z językiem niemieckim. Ten nakręcony z przymrużeniem oka film powstał na zlecenie m.in. Ambasady Niemiec i jest częścią szerszej kampanii, mającej na celu zachęcanie młodych Polaków do nauki języka naszych zachodnich sąsiadów.
Wybraliśmy ekologię jako jeden z tematów promujących język niemiecki, ponieważ nasz kraj oraz pochodzące z niego firmy i organizacje robią naprawdę bardzo wiele w tej dziedzinie oferując młodym osobom mnóstwo atrakcyjnych możliwości rozwoju – mówi Karin Ende (Leiterin der Spracharbeit, Dyrektor Działu Językowego, Stellvertretende Institutsleiterin, Zastępca Dyrektora Goethe-Institut Warschau) – Mamy specjalistyczne studia poświęcone zmianom klimatu, prowadzimy wiele pionierskich badań, a liczne niemieckie marki tworzą innowacyjne, proekologiczne rozwiązania, tworząc przy tym miejsca bardzo interesującej pracy, także w Polsce. – dodaje.
Zachęcamy do obejrzenia spotu promocyjnego: Link
Wachlarz możliwości rozwoju dla młodych osób
W filmie bohaterka śni, że jej proekologiczny projekt zwycięża w prestiżowym konkursie dla młodych naukowców. Niemiecki rynek w rzeczywistości faktycznie oferuje bardzo wiele możliwości osobom, które chcą się rozwijać w tym kierunku. W Niemczech istnieje kilka czołowych uczelni, które koncentrują się na zmianach klimatycznych, a jedną z nich jest Uniwersytet w Hamburgu, współpracujący z prestiżowym Towarzystwem Popierania Rozwoju Nauki im. Maxa Plancka. To organizacja, której przedstawiciele zdobyli do dziś aż 16 Nagród Nobla!
Przyszłość związana z ekologią wcale nie musi jednak oznaczać kariery typowo naukowej. Jedną z wielu możliwości rozwoju może okazać się kierunek Zrównoważony Rozwój w Branży Modowej i Kreatywnej na akademii AMD w Berlinie, gdzie wykłady i ćwiczenia poświęcone są innowacyjnym materiałom, technologiom produkcji, funkcjonowaniu ekosystemów i zapewnianiu uczciwych warunków pracy. Niemcy są zresztą jednym z liderów świadomej i ekologicznej mody. W 2019 roku już ponad 300 tamtejszych marek posiadało rygorystyczny certyfikat GOTS (Global Organic Textile Standard), a podczas Berlin Fashion Week, odbywają się Neonyt – największe targi na świecie poświęcone zrównoważonej modzie.
Kolejnym obszarem, w którym ekologia może iść w parze z przyszłą karierą, są studia na kierunkach związanych z technologią. Klimat poprawiać można przecież także poprzez tworzenie rozwiązań, które przyczynią się do ograniczenia emisji Co2 czy efektywnego i bezpiecznego przetwarzania odpadów. Mowa więc tu o tworzeniu innowacji, a w tym temacie niemiecki system szkolnictwa także ma wiele do zaoferowania. Aż 23 uczelnie z listy 100 najbardziej innowacyjnych uniwersytetów w Europie wg agencji Reuter’s, znajduje się właśnie w tym kraju.
Osoby, którym stan klimatu leży na sercu, mają więc bardzo wiele możliwości, by na niemieckich uczelniach zdobywać wiedzę i w przyszłości zmieniać świat na lepsze. Na stronie www.daad.pl znajduje się wiele przydatnych informacji dla tych, którzy rozważają naukę za Odrą.
Język Twojej Pasji
Wspomniany spot jest częścią kampanii Język Twojej Pasji, która kierowana jest do młodych osób szukających ciekawych możliwości zawodowych. Na www.jezyktwojejpasji.pl można znaleźć ważne informacje i ścieżki rozwoju dla fanów muzyki, technologii, mody czy branży kosmetycznej. Inicjatorem akcji są – oprócz Ambasady Republiki Federalnej Niemiec – Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą) oraz Willy-Brandt-Schule w Warszawie.
___
Kampania Język Twojej Pasji realizowana jest wspólnie przez Ambasadę̨ Republiki Federalnej Niemiec, Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecką Centralę Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą), Willy-Brandt-Schule w Warszawie. Przedsięwzięcie w imieniu partnerów koordynuje Goethe-Institut w Warszawie.
Ambasada Niemiec reprezentuje Republikę Federalną Niemiec w Polsce i realizuje liczne projekty, mające na celu pielęgnowanie dobrych relacji między dwoma krajami. Goethe-Institut e.V. jest instytutem kultury Republiki Federalnej Niemiec działającym na całym świecie. Promuje on znajomość języka niemieckiego za granicą, wspiera międzynarodową współpracę kulturalną i upowszechnia całościowy wizerunek Niemiec, informując o ich życiu kulturalnym, społecznym i politycznym. Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) to stowarzyszenie niemieckich uczelni, które wspiera proces internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Niemczech oraz współpracę pomiędzy niemieckimi i zagranicznymi instytucjami nauki. DAAD przyznaje stypendia wybitnym studentom
i naukowcom oraz udziela informacji nt. studiów i badań naukowych w Niemczech. Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie jest jedną z ponad 140 szkół niemieckich za granicą. Jej celem jest kształtowanie osobowości uczniów w środowisku wielonarodowościowym i wielokulturowym. Centralny Wydział Szkolnictwa za Granicą (ZfA) wspiera szkoły za granicą Niemiec. Jego doradcy opiekują się prawie 100 szkołami w Polsce realizującymi program DSD, który przygotowuje do uzyskania dyplomu językowego Konferencji Ministrów Kultury (DSD).
Kontakt:
Paulina Makuch
paulina.makuch@grayling.com
tel.601 092 042

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.