Komunikaty PR

Packeta Poland z nową ofertą dostaw do Finlandii

2024-05-14  |  14:00
Biuro prasowe

 

Finlandia, kraj o unikalnej geograficznej i demograficznej charakterystyce, staje się obiecującym kierunkiem dla ekspansji polskiego e-commerce. Dzięki niskiej gęstości zaludnienia i populacji skoncentrowanej w południowej części kraju, lokalny rynek oferuje wiele możliwości dla zorganizowanych i dobrze zaplanowanych działań cross-border. W tym kontekście Packeta przygotowała nową ofertę logistyczną dla rodzimych e-sklepów, idealnie wpisującą się w potrzeby szybkiej i efektywnej dystrybucji przesyłek do tego kraju.

 

 

Zrozumienie specyfiki lokalnych konsumentów oraz dostosowanie do nich oferty logistycznej stanowi klucz do sukcesu na tym unikalnym rynku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno sprzedawców, jak i konsumentów, Packeta wprowadziła promocyjne ceny dla nowych klientów, obniżone o 20% w stosunku do standardowych stawek. Dzięki temu przed rodzimymi sklepami internetowymi otworzyły się drzwi do efektywnego i konkurencyjnego działania na fińskim rynku.

 

Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Finlandii w połączeniu z ofertą Packety skierowaną do nowych klientów stanowi idealną okazję dla polskich e-sklepów do rozwoju na tamtejszym rynku. Packeta gwarantuje nie tylko efektywność logistyczną, ale także dostosowanie do wymogów zrównoważonego rozwoju, co jest coraz bardziej cenione zarówno przez samych fińskich konsumentów, jak i partnerów biznesowych – powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.

 

 

Fiński e-commerce

Finlandia jest jednym z najmniej zaludnionych krajów w Europie, ze stosunkowo niewielką populacją wynoszącą około 5,5 miliona osób. Jest też bardzo nierównomiernie rozłożona geograficznie – większość ludności mieszka wzdłuż wybrzeża, na południu i południowym zachodzie kraju, a ponad milion osób żyje w samej stolicy. Mimo to Finlandia posiada jedną z najbardziej rozwiniętych infrastruktur cyfrowych w Europie. Przez ostatnie lata kraj ten notuje stabilny wzrost wartości rynku e-commerce, który jest napędzany przez skłonność Finów do dokonywania zakupów online w lokalnych i międzynarodowych sklepach.

 

Z punktu widzenia logistyki, kraj ten stanowi wyzwanie ze względu na swój rozległy i często trudno dostępny teren, zwłaszcza w północnych regionach. Jednak dzięki dobrze rozwiniętej sieci drogowej i logistycznej, dostarczanie towarów nawet w najbardziej odległe miejsca jest wykonalne i efektywne. Popularność punktów odbioru paczek (PUDO) oraz automatów paczkowych świadczy też o wysokiej organizacji i dostosowaniu usług do potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość dostaw.

 

 

Oferta Packety w Finlandii

Packeta oferuje w Finlandii kompleksowe usługi dostawcze odpowiadające na potrzeby zarówno konsumentów, jak i biznesu. Dzięki nowemu, lokalnemu partnerowi, dysponuje rozbudowaną siecią terminali w 5 największych miastach, jak Helsinki, Turku, Tampere, Vantaa i Jyväskylä, co umożliwia szybką i skuteczną dystrybucję na terenie całego kraju.

 

Świadczone przez Packetę usługi obejmują najczęściej wybierane przez Finów metody dostarczania zamówień – zarówno do punktów odbioru, automatów paczkowych, jak i do domu – oferowane są także wieczorne dostawy w największych miastach. Z kolei czas dostawy z Polski do Finlandii wynosi teraz średnio tylko 3-4 dni robocze plus dzień nadania.

 

Dostawa do punktu odbioru (PUDO) lub automatu paczkowego dostępna jest już w kwocie od 41.60 zł, a do domu (Home Delivery) od 68.80 zł. Promocyjne ceny obowiązują na wszystkie umowy podpisane od 13 maja br. do końca 2024 roku.

 

Dzięki współpracy z nowym partnerem oraz zoptymalizowanym procesom logistycznym w hubie przeładunkowym w Estonii, Packeta ma dostęp do sieci 1500 punktów odbioru oraz niemal 1300 automatów paczkowych na terenie Finlandii i może dostarczać paczki o wadze nawet 30 kg.

 

 

Wysyłaj z Packetą

Packeta obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek na terenie Europy Środkowej. W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek, osiągając rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln). Spółka ponadto dąży do rozpowszechnienia cross-border wśród branży e-commerce, dlatego chętnie doradza e-sklepom, jak rozpocząć działalność za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynków.

 

 

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,1 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6 tys. Z-BOXów), 134 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji? Biuro prasowe
2024-07-19 | 11:06

Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?

Współczesne wyzwania stawiane edukacji wymuszają konieczność adaptacji i ewolucji modeli nauczania. Coraz więcej osób kwestionuje sens tradycyjnego modelu akademickiego,
Kariera Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej
2024-06-26 | 01:00

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek?
Kariera Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące
2024-06-17 | 17:00

Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące

Tylko 12 proc. Polek i Polaków nie widzi potrzeby zmiany społecznego postrzegania urlopu macierzyńskiego, a niemal 90 proc. uważa, że określenie „urlop” nie pasuje do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.