Komunikaty PR

Pokolenie Z w Europie stawia na kolej

2020-10-21  |  14:00

Kolej jest obecnie jedną z najbardziej przyjaznych środowisku form transportu, która dzięki stale wdrażanym innowacjom rozwija się i funkcjonuje w sposób coraz bardziej zrównoważony.

 

Dlaczego osoby w wieku 16 - 25 lat  czyli pokolenie Z zamieszkujące kraje europejskie wybiera kolej? Czy mają na to wpływ kwestie ekologiczne? Czy młode pokolenie, zwłaszcza kobiety interesują się możliwościami zawodowymi dotyczącymi branży kolejowej?

 

Opublikowane dzisiaj wyniki niezależnego badania, przeprowadzonego przez międzynarodowy think tank ThinkYoung, stanowią zbiór informacji na temat stosunku przedstawicieli pokolenia Z w Europie do powyższych kwestii i nie tylko. Oto pięć kluczowych wniosków z badania:   

 

  • Większość przedstawicieli pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.
  • Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.
  • Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.
  • Około połowa przedstawicieli europejskiego pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.
  • Dla kobiet z pokolenia Z, zawodowo związanych ze STEM-em (naukami ścisłymi), podejście pracodawcy do kwestii zrównoważonego rozwoju jest ważniejsze niż dla mężczyzn z tego samego pokolenia.

 

Badanie obejmuje swoim zakresem wyniki ogólne dla Europy, jak i dla konkretnych krajów, wśród których znajdują się Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Polska i Holandia. Badanie stanowi część kampanii HOP ON FOR OUR PLANET – inicjatywy podjętej z ramienia Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Zaopatrzenia Kolei UNIFE
z myślą o przyspieszeniu ogólnoeuropejskich działań na rzecz środowiska w sektorze kolejowym.

 

Jednym z głównych celów kampanii jest rekrutacja nowego pokolenia utalentowanych pracowników – a także utrzymanie tych bardziej doświadczonych spoza pokolenia Z. Jednak samo badanie jest też wyjątkową okazją, aby wysłuchać głosu młodego pokolenia i odpowiadając na ich potrzeby i oczekiwania, zacząć prowadzić bardziej przemyślaną strategię działań.

 

Kampania to ewidentny dowód na to, że kolej to właściwy kierunek w stronę zrównoważonej infrastruktury transportowej, innowacyjnego rynku pracy, a także szeregu możliwości rozwoju zawodowego – zwłaszcza
w przypadku europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży – komentuje Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.
 

Wyniki badania zostały przedstawione dzisiaj podczas oficjalnego startu kampanii „Hop On”, który odbył się
w formie online. Udział w wydarzeniu wzięli przedstawiciele pokolenia Z, DG GROW, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.

 

Dzisiejsze wydarzenie to kolejny dowód na to, że branża kolejowa przechodzi ciągłą transformację. Do kampanii „Hop On” dołączyliśmy z niekrytym entuzjazmem. To w końcu kolejna okazja – po projekcie Blueprint for Skills – by dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników, dać im dostęp do innowacji i otworzyć drogę do całego szeregu wspaniałych możliwości w zakresie rozwoju zawodowego – mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE. – Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom, pociąg zwany Europejskim Zielonym Ładem będzie w stanie nabrać imponującego tempa.

    

Badanie oraz cała kampania wspierają ideę, zaproponowaną na poziomie Komisji Europejskiej, aby rok 2021 uczynić Europejskim Rokiem Kolei. Inicjatywa ma na celu promować kolej jako jeden z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportów.

 

Wyniki badania dla Europy oraz dla poszczególnych krajów są dostępne na stronie: www.HopOnRail.eu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli Biuro prasowe
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się
Kariera Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Kariera Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Handel

Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.