Pokolenie Z w Europie stawia na kolej
Kolej jest obecnie jedną z najbardziej przyjaznych środowisku form transportu, która dzięki stale wdrażanym innowacjom rozwija się i funkcjonuje w sposób coraz bardziej zrównoważony.
Dlaczego osoby w wieku 16 - 25 lat czyli pokolenie Z zamieszkujące kraje europejskie wybiera kolej? Czy mają na to wpływ kwestie ekologiczne? Czy młode pokolenie, zwłaszcza kobiety interesują się możliwościami zawodowymi dotyczącymi branży kolejowej?
Opublikowane dzisiaj wyniki niezależnego badania, przeprowadzonego przez międzynarodowy think tank ThinkYoung, stanowią zbiór informacji na temat stosunku przedstawicieli pokolenia Z w Europie do powyższych kwestii i nie tylko. Oto pięć kluczowych wniosków z badania:
- Większość przedstawicieli pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.
- Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.
- Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.
- Około połowa przedstawicieli europejskiego pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.
- Dla kobiet z pokolenia Z, zawodowo związanych ze STEM-em (naukami ścisłymi), podejście pracodawcy do kwestii zrównoważonego rozwoju jest ważniejsze niż dla mężczyzn z tego samego pokolenia.
Badanie obejmuje swoim zakresem wyniki ogólne dla Europy, jak i dla konkretnych krajów, wśród których znajdują się Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Polska i Holandia. Badanie stanowi część kampanii HOP ON FOR OUR PLANET – inicjatywy podjętej z ramienia Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Zaopatrzenia Kolei UNIFE
z myślą o przyspieszeniu ogólnoeuropejskich działań na rzecz środowiska w sektorze kolejowym.
Jednym z głównych celów kampanii jest rekrutacja nowego pokolenia utalentowanych pracowników – a także utrzymanie tych bardziej doświadczonych spoza pokolenia Z. Jednak samo badanie jest też wyjątkową okazją, aby wysłuchać głosu młodego pokolenia i odpowiadając na ich potrzeby i oczekiwania, zacząć prowadzić bardziej przemyślaną strategię działań.
Kampania to ewidentny dowód na to, że kolej to właściwy kierunek w stronę zrównoważonej infrastruktury transportowej, innowacyjnego rynku pracy, a także szeregu możliwości rozwoju zawodowego – zwłaszcza
w przypadku europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży – komentuje Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.
Wyniki badania zostały przedstawione dzisiaj podczas oficjalnego startu kampanii „Hop On”, który odbył się
w formie online. Udział w wydarzeniu wzięli przedstawiciele pokolenia Z, DG GROW, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.
Dzisiejsze wydarzenie to kolejny dowód na to, że branża kolejowa przechodzi ciągłą transformację. Do kampanii „Hop On” dołączyliśmy z niekrytym entuzjazmem. To w końcu kolejna okazja – po projekcie Blueprint for Skills – by dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników, dać im dostęp do innowacji i otworzyć drogę do całego szeregu wspaniałych możliwości w zakresie rozwoju zawodowego – mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE. – Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom, pociąg zwany Europejskim Zielonym Ładem będzie w stanie nabrać imponującego tempa.
Badanie oraz cała kampania wspierają ideę, zaproponowaną na poziomie Komisji Europejskiej, aby rok 2021 uczynić Europejskim Rokiem Kolei. Inicjatywa ma na celu promować kolej jako jeden z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportów.
Wyniki badania dla Europy oraz dla poszczególnych krajów są dostępne na stronie: www.HopOnRail.eu.

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
Wokalistka przyznaje, że wiosna była dla niej niezwykle pracowita, a i w kolejnych tygodniach też sporo się będzie działo, bo przygotowuje się do wydania nowego albumu. Bryska zdradza, że teksty jej nowych kompozycji są niezwykle osobiste. Postanowiła bowiem opowiedzieć odbiorcom o bardzo ważnym etapie w swoim życiu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Media
Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.