Komunikaty PR

Polacy doceniają agentów nieruchomości

2021-11-08  |  12:00
Biuro prasowe

Co drugi Polak pozytywnie ocenia agentów nieruchomości – wynika z badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie Otodom w ramach nadchodzącej edycji konkursu „Lider Nieruchomości 2021”. To niemal dwa razy więcej w porównaniu do 2017 r., kiedy taką opinię wyraziło jedynie 24% osób.[1] Branża profesjonalizuje się, co potwierdza fakt, że osobiste doświadczenia klientów przekładają się na jeszcze korzystniejszy obraz przedstawicieli tego zawodu. 56% Polaków, którzy skorzystali z usług pośrednika ocenia ich dobrze, a niemal 60% z nich chciałoby podjąć taką współpracę ponownie.

Profesjonalny partner

Wizerunek pośrednika nieruchomości w Polsce z roku na rok poprawia się. Według najnowszych danych aż 45% osób ma pozytywny obraz przedstawicieli tej branży. Zmiana wizerunku jest jeszcze bardziej wyraźna, gdy porówna się odsetek osób mających negatywny obraz agenta: z 36% badanych w 2017 r. do 15% w 2021 r.

Przedstawiciele branży kojarzeni są przede wszystkim z zaangażowaniem (59%), byciem pomocnym (58%) oraz profesjonalizmem (57%). Dla wielu osób na pozytywny odbiór pośrednika wpływa również fakt, że dba o interesy klienta (55%) oraz posiada szeroką wiedzę (51%) – doskonale zna swoje oferty, osobiście odwiedza nieruchomości oraz poznaje okolicę. Poprzez dokonywanie selekcji nieruchomości, oferowanie tylko tych aktualnych i dopasowanych do preferencji, oszczędza czas klientów. Według badania jest to jedna z kluczowych motywacji korzystania z usług agenta. Polacy cenią sobie sprawne dopełnienie formalności (52%), ograniczenie czasu, który musieliby poświęcić na wyszukiwanie ofert (51%), pomoc w znalezieniu nieruchomości skrojonej na miarę potrzeb (47%) czy bezpieczeństwo transakcji (44%).

- Agenci nieustannie pracują nad polepszeniem opinii na swój temat wśród Polaków. Widzimy dużą zmianę percepcji nie tylko pośredników, ale też całej branży, która w ostatnich latach bardzo się rozwinęła. Otodom w ramach współpracy z agencjami wspiera je dostarczając wiedzę i dzieląc się wartościowymi danymi poprzez takie inicjatywy jak np. Akademia Rozwoju Agenta czy magazyn Lighthouse. Równie ważne w pracy biur nieruchomości są dostarczane przez nas wirtualne narzędzia, które dzięki najnowszej technologii umożliwiają lepsze dopasowanie do dynamicznie zmieniającego się rynku i reagowanie na najbardziej aktualne potrzeby klientów. Sami pośrednicy zaczynają czuć potrzebę, by profesjonalizować się i wspólnie z nami wyznaczać kierunki, w jakich powinna rozwijać się branża. Ten skok jakościowy pokazują wyniki badania - osoby, które dotychczas miały okazję korzystać z usług pośrednika nieruchomości wyżej oceniają jego wkład w proces zakupowy. Co ciekawe, mają oni również dość mocno sprecyzowane oczekiwania wobec współpracy z agentem – komentuje Anna Michałkiewicz, Starszy Specjalista ds. marketingu Otodom.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia

Z badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” wynika, że osoby, które w przeszłości korzystały z usług agenta, są bardziej świadome swoich oczekiwań wobec kolejnej współpracy. Dla 91% respondentów ważny jest czas na podjęcie decyzji, bez nacisku ze strony pośrednika. Niewiele mniej, bo 90% osób podkreśliło, że agent powinien weryfikować status prawny nieruchomości, które ma w swojej ofercie. Istotne są także pomoc w znalezieniu nieruchomości zgodnej z preferencjami i bezpieczeństwo transakcji (90%), jak też szeroki wybór ofert i pomoc w negocjacji najkorzystniejszej ceny (89%).

- Zaangażowanie agenta nieruchomości to dla kupującego inwestycja. Wyraźnie widzimy, jak zmienia się podejście do współpracy z nimi. Klienci są świadomi czego i w jakiej jakości oczekują. Nowoczesne narzędzia czy szeroka i aktualna wiedza dotycząca sytuacji rynkowej są tylko przykładami. Dlatego od kilku lat prowadzimy konkurs „Lider Nieruchomości”, podczas którego oceniamy pod kątem merytorycznym i jakościowym pracę agencji nieruchomości z całej Polski i wyłaniamy zwycięzców, którzy razem z nami wyznaczają nowe standardy na rynku. W najbliższej edycji - do której zgłoszenia zaczniemy przyjmować już w grudniu - razem z laureatami wypracujemy katalog dobrych praktyk. To nasza nowa inicjatywa, by wspólnie wypracować wykaz najlepszych zasad, które będą stanowiły rodzaj drogowskazu dla całej branży – podkreśla Anna Michałkiewicz, Otodom.

Agent nieruchomości idzie z duchem czasu

Wyniki badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” potwierdzają, że na znaczeniu zyskują nowoczesne narzędzia, które są nie tylko bardzo atrakcyjne z perspektywy kupującego i ułatwiają analizę ofert, ale także wpływają na postrzeganie agenta nieruchomości jako bardziej profesjonalnego. Zdecydowanie najbardziej atrakcyjny w ocenie klienta jest wirtualny spacer 3D. Aż 73% osób, chciałoby skorzystać z tej możliwości podczas dokonywania zakupu, a 61% badanych oczekuje, że to rozwiązanie powinien oferować profesjonalny agent nieruchomości. Wysoko na liście atrakcyjności uplasowały się także certyfikat najemcy (72%), mapa cen transakcyjnych (71%), a także wirtualny remont 3D (66%).


[1] Badanie „Wizerunek zawodu pośrednika nieruchomości” Otodom, 2017 r., https://blog.otodom.pl/2018/03/badanie-wizerunku-zawodu-posrednika-nieruchomosci-czesc-1-cel-badania-ogolna-ocena.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej Biuro prasowe
2024-06-26 | 01:00

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek?
Kariera Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące
2024-06-17 | 17:00

Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące

Tylko 12 proc. Polek i Polaków nie widzi potrzeby zmiany społecznego postrzegania urlopu macierzyńskiego, a niemal 90 proc. uważa, że określenie „urlop” nie pasuje do
Kariera Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story
2024-05-28 | 10:50

Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story

Macierzyństwo zmienia życie kobiet, obracając je o 180 stopni. Pomimo wielu trudności i wyrzeczeń, które wiążą się z rolą mamy, czas ten może być również inspiracją do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.