Polacy doceniają agentów nieruchomości

Co drugi Polak pozytywnie ocenia agentów nieruchomości – wynika z badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie Otodom w ramach nadchodzącej edycji konkursu „Lider Nieruchomości 2021”. To niemal dwa razy więcej w porównaniu do 2017 r., kiedy taką opinię wyraziło jedynie 24% osób.[1] Branża profesjonalizuje się, co potwierdza fakt, że osobiste doświadczenia klientów przekładają się na jeszcze korzystniejszy obraz przedstawicieli tego zawodu. 56% Polaków, którzy skorzystali z usług pośrednika ocenia ich dobrze, a niemal 60% z nich chciałoby podjąć taką współpracę ponownie.
Profesjonalny partner
Wizerunek pośrednika nieruchomości w Polsce z roku na rok poprawia się. Według najnowszych danych aż 45% osób ma pozytywny obraz przedstawicieli tej branży. Zmiana wizerunku jest jeszcze bardziej wyraźna, gdy porówna się odsetek osób mających negatywny obraz agenta: z 36% badanych w 2017 r. do 15% w 2021 r.
Przedstawiciele branży kojarzeni są przede wszystkim z zaangażowaniem (59%), byciem pomocnym (58%) oraz profesjonalizmem (57%). Dla wielu osób na pozytywny odbiór pośrednika wpływa również fakt, że dba o interesy klienta (55%) oraz posiada szeroką wiedzę (51%) – doskonale zna swoje oferty, osobiście odwiedza nieruchomości oraz poznaje okolicę. Poprzez dokonywanie selekcji nieruchomości, oferowanie tylko tych aktualnych i dopasowanych do preferencji, oszczędza czas klientów. Według badania jest to jedna z kluczowych motywacji korzystania z usług agenta. Polacy cenią sobie sprawne dopełnienie formalności (52%), ograniczenie czasu, który musieliby poświęcić na wyszukiwanie ofert (51%), pomoc w znalezieniu nieruchomości skrojonej na miarę potrzeb (47%) czy bezpieczeństwo transakcji (44%).
- Agenci nieustannie pracują nad polepszeniem opinii na swój temat wśród Polaków. Widzimy dużą zmianę percepcji nie tylko pośredników, ale też całej branży, która w ostatnich latach bardzo się rozwinęła. Otodom w ramach współpracy z agencjami wspiera je dostarczając wiedzę i dzieląc się wartościowymi danymi poprzez takie inicjatywy jak np. Akademia Rozwoju Agenta czy magazyn Lighthouse. Równie ważne w pracy biur nieruchomości są dostarczane przez nas wirtualne narzędzia, które dzięki najnowszej technologii umożliwiają lepsze dopasowanie do dynamicznie zmieniającego się rynku i reagowanie na najbardziej aktualne potrzeby klientów. Sami pośrednicy zaczynają czuć potrzebę, by profesjonalizować się i wspólnie z nami wyznaczać kierunki, w jakich powinna rozwijać się branża. Ten skok jakościowy pokazują wyniki badania - osoby, które dotychczas miały okazję korzystać z usług pośrednika nieruchomości wyżej oceniają jego wkład w proces zakupowy. Co ciekawe, mają oni również dość mocno sprecyzowane oczekiwania wobec współpracy z agentem – komentuje Anna Michałkiewicz, Starszy Specjalista ds. marketingu Otodom.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia
Z badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” wynika, że osoby, które w przeszłości korzystały z usług agenta, są bardziej świadome swoich oczekiwań wobec kolejnej współpracy. Dla 91% respondentów ważny jest czas na podjęcie decyzji, bez nacisku ze strony pośrednika. Niewiele mniej, bo 90% osób podkreśliło, że agent powinien weryfikować status prawny nieruchomości, które ma w swojej ofercie. Istotne są także pomoc w znalezieniu nieruchomości zgodnej z preferencjami i bezpieczeństwo transakcji (90%), jak też szeroki wybór ofert i pomoc w negocjacji najkorzystniejszej ceny (89%).
- Zaangażowanie agenta nieruchomości to dla kupującego inwestycja. Wyraźnie widzimy, jak zmienia się podejście do współpracy z nimi. Klienci są świadomi czego i w jakiej jakości oczekują. Nowoczesne narzędzia czy szeroka i aktualna wiedza dotycząca sytuacji rynkowej są tylko przykładami. Dlatego od kilku lat prowadzimy konkurs „Lider Nieruchomości”, podczas którego oceniamy pod kątem merytorycznym i jakościowym pracę agencji nieruchomości z całej Polski i wyłaniamy zwycięzców, którzy razem z nami wyznaczają nowe standardy na rynku. W najbliższej edycji - do której zgłoszenia zaczniemy przyjmować już w grudniu - razem z laureatami wypracujemy katalog dobrych praktyk. To nasza nowa inicjatywa, by wspólnie wypracować wykaz najlepszych zasad, które będą stanowiły rodzaj drogowskazu dla całej branży – podkreśla Anna Michałkiewicz, Otodom.
Agent nieruchomości idzie z duchem czasu
Wyniki badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” potwierdzają, że na znaczeniu zyskują nowoczesne narzędzia, które są nie tylko bardzo atrakcyjne z perspektywy kupującego i ułatwiają analizę ofert, ale także wpływają na postrzeganie agenta nieruchomości jako bardziej profesjonalnego. Zdecydowanie najbardziej atrakcyjny w ocenie klienta jest wirtualny spacer 3D. Aż 73% osób, chciałoby skorzystać z tej możliwości podczas dokonywania zakupu, a 61% badanych oczekuje, że to rozwiązanie powinien oferować profesjonalny agent nieruchomości. Wysoko na liście atrakcyjności uplasowały się także certyfikat najemcy (72%), mapa cen transakcyjnych (71%), a także wirtualny remont 3D (66%).
[1] Badanie „Wizerunek zawodu pośrednika nieruchomości” Otodom, 2017 r., https://blog.otodom.pl/2018/03/badanie-wizerunku-zawodu-posrednika-nieruchomosci-czesc-1-cel-badania-ogolna-ocena.html

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.