Polka awansuje w strukturach Packeta Group
Justyna Andreas – dotychczasowa Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland, awansowała w strukturach Grupy i w kwietniu objęła stanowisko Managing Director Commercial Entities. W efekcie poza Polską, Skandynawią i krajami bałtyckimi, Justyna będzie odpowiadała za szereg rynków Europy Centralnej i Zachodniej. Awans jest wynikiem dynamicznego rozwoju Packety w Polsce, a jednocześnie wpisuje się w długoterminową strategię Grupy.
Justyna Andreas ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu struktur operacyjno-sprzedażowych oraz zarządzaniu spółkami logistycznymi i produkcyjnymi. Zajmowała stanowiska Country Managera, Dyrektora Zarządzającego, Dyrektora Operacyjnego czy Członka Zarządu. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Karola w czeskiej Pradze, skończyła też studia podyplomowe w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego - na kierunku Marketing i Zarządzanie.
Funkcję Dyrektor Generalnej Packeta Poland pełni od września 2020 roku. Początkowo odpowiadała wyłącznie za rynek polski, by z czasem podjąć się rozwoju działalności firmy w krajach bałtyckich i skandynawskich. Obecnie obszar podległy Justynie Andreas znacząco wzrośnie – będzie dodatkowo zarządzać działalnością Packety w Niemczech, Rumunii, Słowenii oraz Europie Zachodniej.
– Z wielką przyjemnością zaproponowaliśmy Justynie Andreas stanowisko Managing Director Commercial Entities. Jestem przekonany, że w oparciu o swoje dotychczasowe doświadczenie, zoptymalizuje ona i udoskonali obecny model zarządzania, pomoże ujednolicić procesy i uzyskać synergię pomiędzy poszczególnymi rynkami. Przełoży się to na dalszy rozwój Grupy Packeta, ale też całego sektora e-commerce w krajach, w których działamy – mówi Daniel Tinz, Group Chieg Commercial Officer w Packeta Group.
Plany na przyszłość – zwiększenie obrotów na rynkach europejskich
Ambicją Packety Poland jest podwojenie w 2023 roku liczby obsłużonych przesyłek. W szerszej perspektywie Justyna Andreas planuje położyć mocny nacisk na współpracę sprzedażową, marketingową i operacyjną między krajami. Strategia ta ma zaowocować rozwojem siatki połączeń i sprawniejszą obsługą klienta, co przełoży się na realne korzyści dla klientów.
- Rynki, na których działa Packeta postrzegam jako jeden organizm – wszystkie jego składowe muszą współpracować, by odnieść sukces. Zamierzam zintensyfikować ową współpracę, przede wszystkim na polu sprzedażowym, marketingowym oraz operacyjnym. Wierzę, że szybko zaowocuje to rozbudową siatki połączeń, optymalizacją kosztów logistycznych i sprawniejszą obsługą klienta. Jestem dumna z faktu, że niezależnie od skali klienta, jesteśmy w stanie zaoferować mu indywidualne rozwiązania transportowe, przygotowane w oparciu o jego oczekiwania. Dzięki centralizacji działań, możliwości te jeszcze bardziej urosły – mówi Justyna Andreas.
Zagraniczne rynki w zasięgu ręki
Choć dziś Packeta Poland jest wiodącą platformą dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne, początkowo pełniła rolę punktu zwrotów przesyłek i biura obsługi klienta z siedzibą w Cieszynie. Dynamiczny rozwój firmy rozpoczał się wraz z zatrudnieniem Justyny Andreas. Firma skupiła się na usługach cross border i wspieraniu polskich firm e-commerce w ekspansji zagranicznej. Packeta Group nawiązała współpracę partnerską z ponad 60 firmami kurierskimi w 33 krajach. Ich wybór nie był przypadkowy – platforma współpracuje jedynie z najpopularniejszymi lokalnymi firmami kurierskimi, które cieszą się największym zaufaniem nabywców. Dzieki temu daje swoim klientom wartość dodaną – wiarygodność wśród konsumentów już od pierwszych dni obecności na nowym rynku.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.