Poznaliśmy najinteligentniejszych prezesów. W czołówce nie ma szefa Facebooka
Czy najpopularniejsze firmy faktycznie prowadzone są przez najmądrzejszych liderów? Sprawdzili to twórcy platformy Preply.com. Wyniki analizy wypowiedzi 100 amerykańskich CEO okazały się inne, niż można by się spodziewać – to wcale nie najbogatsze osoby, o których słychać najwięcej, wykazują się najwyższą inteligencją.
Zwierzchnicy największych korporacji ze Stanów Zjednoczonych stale ze sobą rywalizują. W pojedynku na najbystrzejszy umysł zwyciężył bezsprzecznie Demis Hassabis, stojący za przedsiębiorstwem DeepMind z branży technologicznej. Tak wynika z badania przeprowadzonego w sierpniu 2023 r. przez firmę Preply, zajmującą się nauczaniem online.
Oceniając przemówienia prezesów Microsoftu, Netfliksa czy Disneya, wzięto pod uwagę bogactwo słownictwa, złożoność struktur zdań i pomysłów, krytyczne myślenie, a także umiejętność wiązania wypowiedzi z szerszymi kontekstami.
Kim są najmądrzejsi przełożeni?
Oprócz wspomnianego Hassabisa, najinteligentniejsi CEO w USA to Stephen Schwarzman i Warren E. Buffett, którzy reprezentują firmy Blackstone i Berkshire Hathaway działające m.in. w sektorze finansowym. Piątkę najbystrzejszych prezesów zamykają Davis M. Solomon i Jeff Bezos – ten ostatni znany jest szerszej publiczności z przekształcenia Amazona ze zwykłej księgarni internetowej w światowego giganta e-commerce.
Najniższe miejsca w rankingu inteligencji zajęli z kolei dyrektorzy generalni Grupy BMW, FedEx i Ford Motor. Nie oznacza to jednak, że nie odnoszą sukcesów w swojej pracy – zaznaczają twórcy raportu.
W Coca-Coli troszczą się o zespół, a w BMW – o dobrą atmosferę
Inteligencja ma różne wydania, a jednym z nich jest umiejętność komunikacji w taki sposób, by zwiększać zaangażowanie pracowników. Jak się okazuje, wśród szefów stawiających na pierwszym miejscu zespół wysoko plasuje się przełożony spółki Coca-Cola, który przoduje pod tym względem nad prezesami PepsiCo czy McDonald’s.
Najbardziej pozytywnym nastawieniem cechuje się za to lider Grupy BMW. Optymistycznym podejściem wyróżniają się też dyrektorzy Warner Brothers i Disneya – nic więc dziwnego, że tak wiele radości przynosi nam oglądanie produkcji filmowych tych wytwórni.
Co mówi o nas język, którego używamy?
Sposób, w jaki operujemy językiem to jeden z najwyraźniejszych wskaźników naszej inteligencji. Szeroki zasób słownictwa i biegłość w stosowaniu różnorodnych wyrażeń odzwierciedlają głębię myśli i zrozumienia. Nie należy jednak przesadzać z trudnymi wyrazami.
Bądź klarowny i precyzyjny. Ludzie, którzy wyrażają się jasno i dokładnie, są często postrzegani jako bardziej inteligentni. Unikaj używania skomplikowanego języka, jeśli wystarczą prostsze słowa. Ostrożnie obchodź się z wyrażeniami i słowami, takimi jak „jakby”, „hmm”, „właściwie”, „w zasadzie” itp., które mogą sprawić, że Twoja mowa wyda się mniej inteligentna i niepewna – podpowiada ekspertka wypowiadająca się w raporcie.
Z pełnym rankingiem inteligencji można zapoznać się na stronie platformy Preply, oferującej możliwość nauki języka angielskiego online.

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.