Poznaliśmy najinteligentniejszych prezesów. W czołówce nie ma szefa Facebooka
Czy najpopularniejsze firmy faktycznie prowadzone są przez najmądrzejszych liderów? Sprawdzili to twórcy platformy Preply.com. Wyniki analizy wypowiedzi 100 amerykańskich CEO okazały się inne, niż można by się spodziewać – to wcale nie najbogatsze osoby, o których słychać najwięcej, wykazują się najwyższą inteligencją.
Zwierzchnicy największych korporacji ze Stanów Zjednoczonych stale ze sobą rywalizują. W pojedynku na najbystrzejszy umysł zwyciężył bezsprzecznie Demis Hassabis, stojący za przedsiębiorstwem DeepMind z branży technologicznej. Tak wynika z badania przeprowadzonego w sierpniu 2023 r. przez firmę Preply, zajmującą się nauczaniem online.
Oceniając przemówienia prezesów Microsoftu, Netfliksa czy Disneya, wzięto pod uwagę bogactwo słownictwa, złożoność struktur zdań i pomysłów, krytyczne myślenie, a także umiejętność wiązania wypowiedzi z szerszymi kontekstami.
Kim są najmądrzejsi przełożeni?
Oprócz wspomnianego Hassabisa, najinteligentniejsi CEO w USA to Stephen Schwarzman i Warren E. Buffett, którzy reprezentują firmy Blackstone i Berkshire Hathaway działające m.in. w sektorze finansowym. Piątkę najbystrzejszych prezesów zamykają Davis M. Solomon i Jeff Bezos – ten ostatni znany jest szerszej publiczności z przekształcenia Amazona ze zwykłej księgarni internetowej w światowego giganta e-commerce.
Najniższe miejsca w rankingu inteligencji zajęli z kolei dyrektorzy generalni Grupy BMW, FedEx i Ford Motor. Nie oznacza to jednak, że nie odnoszą sukcesów w swojej pracy – zaznaczają twórcy raportu.
W Coca-Coli troszczą się o zespół, a w BMW – o dobrą atmosferę
Inteligencja ma różne wydania, a jednym z nich jest umiejętność komunikacji w taki sposób, by zwiększać zaangażowanie pracowników. Jak się okazuje, wśród szefów stawiających na pierwszym miejscu zespół wysoko plasuje się przełożony spółki Coca-Cola, który przoduje pod tym względem nad prezesami PepsiCo czy McDonald’s.
Najbardziej pozytywnym nastawieniem cechuje się za to lider Grupy BMW. Optymistycznym podejściem wyróżniają się też dyrektorzy Warner Brothers i Disneya – nic więc dziwnego, że tak wiele radości przynosi nam oglądanie produkcji filmowych tych wytwórni.
Co mówi o nas język, którego używamy?
Sposób, w jaki operujemy językiem to jeden z najwyraźniejszych wskaźników naszej inteligencji. Szeroki zasób słownictwa i biegłość w stosowaniu różnorodnych wyrażeń odzwierciedlają głębię myśli i zrozumienia. Nie należy jednak przesadzać z trudnymi wyrazami.
Bądź klarowny i precyzyjny. Ludzie, którzy wyrażają się jasno i dokładnie, są często postrzegani jako bardziej inteligentni. Unikaj używania skomplikowanego języka, jeśli wystarczą prostsze słowa. Ostrożnie obchodź się z wyrażeniami i słowami, takimi jak „jakby”, „hmm”, „właściwie”, „w zasadzie” itp., które mogą sprawić, że Twoja mowa wyda się mniej inteligentna i niepewna – podpowiada ekspertka wypowiadająca się w raporcie.
Z pełnym rankingiem inteligencji można zapoznać się na stronie platformy Preply, oferującej możliwość nauki języka angielskiego online.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.