Przedsiębiorcze Kobiety z Pragi Północ – poznajcie je!
Z tej okazji firma OKAM inauguruje serię podcastów pod nazwą „Kobiety Pragi Północ” z udziałem kobiet z Pragi Północ, które prowadzą tu swoje projekty, wspierają lokalne aktywności, przyczyniają się do rozwoju tej dzielnicy i chcą podzielić się swoimi doświadczeniami. Kobiety, które chcą podkreślić jak ważne jest bycie razem, wspieranie lokalnej społeczności i siebie nawzajem, otwartość na nowatorskie pomysły i odwaga w podejmowaniu decyzji.
Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet to ruch społeczny ukierunkowany na wsparcie pozycji przedsiębiorczych kobiet na świecie, a także stworzenie zespołu liderów w każdym kraju w celu wzmocnienia kluczowych umiejętności przywódczych, takich jak współpraca na arenie międzynarodowej czy komunikacja. To również okazja do uhonorowania kobiet biznesu, które odniosły sukces i są inspiracją dla innych, a jednocześnie zwrócenie uwagi na to dlaczego warto inwestować w przedsiębiorczość pań.
Dla OKAM, dewelopera działającego na Pradze Północ i współpracującego z lokalną społecznością, firmami i organizacjami, tegoroczny Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet to doskonała okazja do integracji aktywnych i przedsiębiorczych kobiet działających w tej dzielnicy, które podzielą się swoimi doświadczeniami w serii podcastów realizowanych przez OKAM.
- Postanowiliśmy zaprosić Panie związane z Pragą Północ do wspólnej rozmowy, do przedstawienia się, opowiedzenia o swoich biznesowych, samorządowych, kulturalnych obszarach, ale też do poruszenia ważnych tematów, którymi te kobiety zajmują się na co dzień. Historie te, w formie odcinkowych podcastów, chcemy ułożyć w formę wypowiedzi naszych partnerek o tym, co jest ważne w kontekście rozwoju Pragi Północ, jak możemy wspólnie zaplanować zmiany w tej dzielnicy, jej długofalową aktywność na rzecz lokalnej społeczności. - Urszula Karczmarczyk - Head of Marketing OKAM City.
Udział w projekcie podcastów realizowanych przez OKAM potwierdziło na tę chwilę już osiem inspirujących kobiet, w tym:
1. Anna Watkowska - Członkini Zarządu OKAM Capital i OKAM City, Liderka Projektu F.S.O. PARK.
2. Marta Sękulska-Wrońska - Architektka, Partner w pracowni WXCA.
3. Katarzyna Kuzko-Zwierz - Kierowniczka Muzeum Warszawskiej Pragi Oddział Muzeum Warszawy. 4. Dorota Wajszczak - Dyrektorka Dzielnicowego Ośrodka Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy.
5. Marta Chojnacka - General Manager Galerii Wileńskiej. 6. Joanna Szafranek - Członkini Zarządu OKAM Capital i OKAM City, CFO OKAM Capital. 7. Aleksandra Smolińska - Prezeska Stowarzyszenia „Serduszko dla dzieci”. 8. Katarzyna Sołtys - Dyrektorka Domu Kultury Praga.
Celem ten inicjatywy jest przypomnienie kobietom jak duży potencjał biznesowy w nich drzemie, na ile są sprawcze, jak są samodzielne i generalnie jakie potrafią być przedsiębiorcze. Chcemy zwrócić również uwagę jak ważne jest wsparcie kobiet przez inne kobiety.
Systematycznie chcielibyśmy poszerzać grono ekspertek aby zebrana wiedza w formie rozmów/podcastów była jak najszersza i przydatna. Premierę pierwszego podcastu z Anną Watkowską - Członkinią Zarządu OKAM Capital i OKAM City, Liderką Projektu F.S.O. PARK zaplanowano na połowę grudnia 2024.
- Naszej firmie bliska jest Praga Północ, na której OKAM działa już od wielu lat, najpierw w ramach projektu BOHEMA – Strefa Praga przy ul. Szwedzkiej, którego realizacja była prowadzona również przez kobietę, a teraz F.S.O. PARK. po byłej FSO. Wielokrotnie współpracowaliśmy z różnymi instytucjami z Pragi, z osobami zaangażowanymi w aktywności na Pradze Północ. W wielu przypadkach reprezentantkami były fantastyczne kobiety, które prowadzą czy wspierają różne organizacje na Pradze Północ, prowadzą swoją działalność na rzecz Pragi, wspierają lokalne aktywności, lokalną społeczność, przyczyniają się do rozwoju Pragi Północ. W ramach naszej akcji chcemy mocno podkreślić zaangażowanie przedsiębiorczych kobiet w rozwój tej dzielnicy. Mamy nadzieję, że grono naszych ekspertek będzie się poszerzać i wspólnie stworzymy ciekawe opowieści, bazę wiedzy, które zainspirują kolejne kobiety do aktywnego działania w swoich obszarach. – dodaje Anna Watkowska. - Członkini Zarządu OKAM Capital i OKAM City, Liderka Projektu F.S.O. PARK.
Przedsiębiorczość wśród studentów
Blisko co piąta przedsiębiorczyni jest demotywowana przez bliskich
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
Maja Sablewska: Czułam się wypalona, przeszłam terapię. Zaczęłam inwestować w siebie, w swoją psychikę i świadomość
W ocenie stylistki w obecnych czasach wizerunek nabrał ogromnego znaczenia w codziennym życiu, a to, jak postrzega nas otoczenie, w dużej mierze jest właśnie efektem pierwszego wrażenia. Dlatego też, zdaniem Mai Sablewskiej, dbanie o własny wygląd powinno być domeną każdej kobiety, a nie tylko gwiazd. I nie warto się przejmować negatywnymi opiniami innych, bo słowa krytyki najczęściej padają z ust osób zakompleksionych. Ważne, by samemu się dobrze czuć w swoim ciele. Jej samej pomogła to zrozumieć terapia.
Przemysł spożywczy
W ostatnich miesiącach coraz więcej Polaków sięga po jabłka. Konsumpcja tych owoców jednak z roku na rok spada [DEPESZA]
W październiku po jabłka sięgnęło niemal 90 proc. Polaków, o 10 pp. więcej niż we wrześniu – wynika z badania Kantar Polska. Mimo to statystyki spożycia są z roku na rok coraz gorsze, chociaż jabłka należą do najbardziej dostępnych i najzdrowszych owoców. – Wspierają serce i pomagają walczyć z komórkami nowotworowymi – podkreślają eksperci promującego zdrowe praktyki żywieniowe europejskiego programu Good Move.
Gwiazdy
Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
Aktorka nie widzi nic złego w tym, że już w listopadzie na sklepowych półkach pojawiają się dekoracje związane z Bożym Narodzeniem. Jak zauważa, nie brakuje osób, które chętnie je wtedy kupują i dużo wcześniej przystrajają swoje mieszkania, ubierają choinki czy zakładają iluminacje. Trendy wyznaczają też gwiazdy, które już teraz dzielą się w mediach społecznościowych świątecznymi inspiracjami. Zdaniem Joanny Kurowskiej nikt nie ma prawa do krytyki kierowników sklepów, konsumentów czy znanych osób. Każdy z nich kieruje się bowiem w tej kwestii innymi pobudkami.