Rusza 11. edycja programu „W drodze do pracy”
Rusza 11. edycja programu „W drodze do pracy”
Po raz kolejny firma Henkel Polska oraz Fundacja Miejsce Kobiet uruchamiają program „W drodze do pracy”, dzięki któremu kobiety odzyskują poczucie własnej wartości i po dłuższej przerwie wracają na rynek pracy. Projekt, z sukcesami prowadzony od 2013 roku, w obecnej rzeczywistości zyskuje jeszcze bardziej na znaczeniu. W 10 poprzednich edycjach udział wzięło 200 uczestniczek, z których 75% z sukcesem odnalazło się na rynku pracy. Udział w programie jest bezpłatny, a rejestrować można się od 14 września do 6 października pod adresem: www.miejscekobiet.pl
Celem programu „W drodze do pracy” jest wspieranie kobiet i wyrównywanie ich szans na polskim rynku pracy. Program skierowany jest do kobiet z województwa mazowieckiego pozostających bez pracy przez rok i dłużej. Chcąc wrócić do pracy, muszą one pokonać wiele ograniczeń, z których duża część ma charakter psychologiczny.
Tradycyjnie mniej uprzywilejowaną pozycję kobiet na rynku pracy pogorszył jeszcze kryzys wywołany pandemią. Tegoroczne dane Międzynarodowej Organizacji Pracy pokazują, że zdecydowanie więcej kobiet niż mężczyzn straciło pracę z powodu pandemii. Stało się tak na skutek zwolnień, ale też ich własnych decyzji, często wymuszonych koniecznością opieki nad dziećmi w okresie zamknięcia szkół i przedszkoli. Pandemia dodatkowo obciążyła też kobiety obowiązkami domowymi, co pogorszyło ich ocenę własnych szans na rynku pracy.
Wspólna inicjatywa firmy Henkel Polska i Fundacji Miejsce Kobiet „W drodze do pracy” stanowi istotne wsparcie dla kobiet – za sprawą odpowiednio dobranych warsztatów i treningów wyposaża je w potrzebne kompetencje i buduje poczucie pewności siebie. Jego uczestniczki w czasie intensywnego, 3-miesięcznego programu nie tylko zdobywają nowe umiejętności praktyczne, ale także wspierają się wzajemnie w stawianiu pierwszych kroków na drodze ku wymarzonej pracy. Dlatego tak istotnym elementem projektu „W drodze do pracy” jest współpraca z doświadczonymi psychologami i coachami, którzy pomagają uczestniczkom otworzyć się na zmianę i odbudować poczucie własnej wartości.
Niezmiernie cieszę się, że przystępujemy do kolejnej, już 11., edycji tego bardzo ważnego dla Henkla projektu społecznego. Jego znaczenie jest tym większe, że popandemiczny kryzys na rynku pracy zadziałał zdecydowanie na niekorzyść kobiet. Dlatego z nową energią będziemy wspierać przyszłe uczestniczki w odzyskiwaniu poczucia własnej wartości i szukaniu swojego miejsca w życiu zawodowym – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, pełnomocnik zarządu ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska.
Program tegorocznej edycji jest, jak co roku, niezwykle bogaty. Jego najważniejsze elementy to trening psychologiczny oraz kompletny kurs aktywizacji zawodowej „Spadochron”, który pomaga uczestniczkom odkryć ich indywidualne zainteresowania i predyspozycje do wykonywania określonej pracy oraz buduje ich wewnętrzną motywację i wiarę we własne możliwości. Ponadto w programie zostały przewidziane zajęcia praktyczne, które przygotują panie do efektywnego szukania pracy, ćwiczenia z autoprezentacji i emisji głosu, zajęcia z doradcą zawodowym, czy też warsztaty zarządzania czasem. Zgodnie z tradycją uczestniczki wezmą również udział w spotkaniach networkingowych z pracowniczkami firmy Henkel, dzięki którym dowiedzą się, jak wygląda praca w dużej, międzynarodowej firmie.
Bardzo cieszymy się, że startujemy dziś z kolejną edycją „W drodze do pracy” i to w realu! Teraz, jak nigdy wcześniej, wiele kobiet potrzebuje nowego impulsu do działania i natchnienia. A ja zawsze mam ogromną satysfakcję, kiedy widzę jak dziewczynom rosną skrzydła, jak się wzmacniają i na nowo odnajdują siebie, swoje pasje i obszary kompetencji zawodowych. Dlatego robimy ten program! – powiedziała Agnieszka Kramm, prezeska Fundacji Miejsce Kobiet, psycholożka, trenerka, coach.
Jak się zgłosić?
Udział w 3-miesięcznym programie aktywizacji zawodowej jest bezpłatny. Organizatorzy zapraszają do aplikowania kobiety pełnoletnie, z wykształceniem średnim lub wyższym, zamieszkałe na terenie województwa mazowieckiego, posiadające status osoby bezrobotnej (zarejestrowane w urzędzie pracy), ale także osoby nieaktywne zawodowo (niezarejestrowane), pozostające co najmniej rok bez pracy. Panie zainteresowane udziałem w projekcie muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy, który można pobrać ze strony https://www.miejscekobiet.pl/11-ta-edycja-w-drodze-do-pracy/. Rekrutacja potrwa do 23 września.
Więcej informacji na temat obecnie realizowanej edycji, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z organizatorem: sylwia@miejscekobiet.pl, 660 445 631.
Więcej informacji o projekcie na www.miejscekobiet.pl i www.henkel.pl

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.