Tylko 24% osób wie jakie prawa posiada pracujący rodzic - nowy program w MyOla
Polki oczekujące dziecka bardzo mało wiedzą na temat swoich przywilejów w życiu zawodowym. Aż 57% ankietowanych przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką nie wie jakie prawa przysługują kobietom w ciąży. Co więcej tylko 19% badanych wie jak obliczyć wysokość należnego macierzyńskiego. Dlatego Fundacja uruchomiła nowy, bezpłatny program audio o nazwie: Moja ciąża. Moje prawa, w ramach aplikacji mobilnej MyOla.
Nowy program audio został stworzony na potrzeby Fundacji przez Katarzynę Łodygowską (prawniczkę i znaną blogerkę MatkaPrawnik.pl), po to by wspierać aktywne zawodowo przyszłe matki i ojców. Tym bardziej, że 76% badanych przez Fundację nie wie, jakie prawa posiada pracujący rodzic, a 73% ankietowanych nie wie, jak może skorzystać z urlopu ojcowskiego. Warto też wspomnieć, że tylko 15% ciąż w Polsce jest planowanych. Dlatego też program zawierać kompendium wiedzy na temat macierzyństwa i praw z nimi związanych.
Premierowy program pt. “Moja ciąża. Moje prawa” składa się z następujących bloków tematycznych:
Część 1 – Jakie mam prawa będąc w ciąży?
Część 2 – Wszystko, co muszę wiedzieć o zwolnieniu lekarskim
Część 3 – Jakie prawa ma rodzic-pracownik?
Część 4 – Urlop macierzyński bez tajemnic
Część 5 – Powrót do pracy
Aplikacja MyOla to pierwsza w Europie mobilna przyjaciółka, mentorka i doradca w jednym. W aplikacji znajdziesz: programy rozwoju w 4 podstawowych sferach życia (Ja, Związek, Rodzina, Kariera), ćwiczenia oddechowe i medytacyjne, natychmiastową pomoc w kryzysowych sytuacjach oraz rozmowy z ekspertami i felietony. Aplikacja powstała przy wsparciu Fundacji Coca-Cola w Atlancie.
Aplikację można pobrać w GooglePlay, AppStore lub na stronie www.myola.pl
Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 200 tysięcy Polek rocznie i 250 tysięcy młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.
Aplikacje Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką: gra Yep i MyOla
www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl | www.sukcestoja.pl | www.yep.academy

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.