Komunikaty PR

UNIFE rusza z kampanią Hop-On for our Planet

2020-12-04  |  06:00

Za 5 lat ok 40% wysoko wykwalifikowanych pracowników przemysłu kolejowego przejdzie na emeryturę. Już teraz polskie, jak i europjskie koleje, zmagają się z brakami kadrowymi. Żeby temu zaradzić, Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Zaopatrzenia Kolei (UNIFE) zleciło badanie pokolenia Z (16-25 lat) oraz zorganizowało kampanię HOP ON FOR OUR PLANET (WSKAKUJ DLA NASZEJ PLANETY). Kampania ma pokazać innowacyjne, proekologiczne — atrakcyjne dla młodych ludzi — oblicze kolei. Za koncepcję oraz realizację kampanii na 6 rynkach odpowiada Burson Cohn&Wolfe.

 

SPOT VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=xGeLjkAjRzM&feature=emb_logo

 

W rozpoczynającym kampanię „Hop On for our Planet” evencie online udział wzięli przedstawiciele pokolenia Z, Komisji Europejskiej z Brukseli, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.

 

W ramach kampanii think tank Thing Young przeprowadził międzynarodowe badanie pokolenia Z (tzn. respondentów w wieku 16-25 lat z sześciu krajów). Badanie ukazało potrzeby i priorytety nowego pokolenia pracowników, z uwzględnieniem podziału na płeć. Badanie przeprowadzono w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce i Holandii.

 

Oto pięć kluczowych wniosków:

• Większość młodych z pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.

• Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.

• Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.

• Co drugi Europejczyk z pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.

• Dla młodych kobiet z wykształceniem ścisłym kwestia zrównoważonego rozwoju (i podejścia pracodawcy do tego zagadnienia) jest ważniejsza niż dla ich męskich rówieśników.

 

Nasza kampania jasno pokazuje, że kolej jest właściwą drogą naprzód: w kierunku zrównoważonego transportu, innowacyjnej pracy i rozwoju zawodowego przez całe życie. Szczególnie dotyczy to europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży – wyjaśnia Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.

 

Cyfryzacja i automatyzacja sprawiają, że w przemyśle kolejowym pracownikom potrzebne są zupełnie nowe umiejętności — mówiła Barbara Bonvissuto, szefowa wydziału ds. inżynierii, przemysłu kolejowego i morskiego w Komisji Europejskiej.

 

Branża kolejowa przechodzi transformację. Także wizerunkowo. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy częścią kampanii „Hop On”, bo to kolejna okazja, żeby dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników. Dać im dostęp do innowacji i otworzyć wspaniałe ścieżki karier – mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE. – Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom Europejski Zielony Ład wchodzi na szybszy tor.

 

Kampania „HOP ON” wspiera inicjatywę, żeby rok 2021 był Europejskim Rokiem Kolei. Byłoby to okazją do promowania kolei jako jednego z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportu.

 

Po więcej informacji na temat kampanii oraz badania, w tym dot. Polski odsyłamy do strony internetowej: https://www.hoponrail.eu/gen-z-survey/poland/.   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom? Biuro prasowe
2024-12-27 | 01:00

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

JDJ International Open Schools (JDJ IOS) to projekt, który redefiniuje dostęp do edukacji międzynarodowej. Umożliwia zdobycie akredytowanego amerykańskiego świadectwa maturalnego z
Kariera Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem
2024-12-20 | 01:00

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

W Polsce proces kwalifikacji zaczyna się zwykle w sytuacji, kiedy nauczyciele widzą jakiś „problem” z dzieckiem – mówią wtedy, że dziecko jest
Kariera Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
2024-12-19 | 12:00

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!

Codziennej pracy Dyrektora towarzyszy wiele wyzwań związanych z pracownikami, współpracą z rodzicami, opieką nad dziećmi, czy prowadzeniem własnego biznesu. KDPN czyli Klub Dyrektora

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.