Zaprojektuj toaletę publiczną w Tatrzańskim Parku Narodowym
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Odbywający się od 23 lat konkurs KOŁO na projekt toalety publicznej organizowany przez GEBERIT, to dla młodych architektów okazja do sprawdzenia umiejętności, konfrontacji swojego sposobu myślenia z wizjami innych uczestników, a także szansa na wysoką nagrodę pieniężną, staż w znanym biurze projektowym, zaistnienie w mediach – i przede wszystkim – przepustka do kariery. Tegoroczna edycja wielkimi krokami zbliża się ku końcowi – termin przysyłania zgłoszeń mija 11 października.
Konkurs KOŁO „Projekt Łazienki 2021” wystartował pod koniec maja bieżącego roku. Zadaniem w tegorocznej edycji jest zaprojektowanie toalety publicznej dla Tatrzańskiego Parku Narodowego. To już ostatnia chwila na rejestrację na stronie konkursowej oraz wgranie projektu. Termin przysyłania zgłoszeń mija 11 października.
Prace zostaną ocenione przez znakomite jury, w którym zasiadają: dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz – kierowniczka Zakładu Projektowania i Teorii Architektury na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, wiceprezes w autorskiej pracowni architektury Kuryłowicz & Associates, sędziaSARP Warszawa, Robert Konieczny – architekt, założyciel pracowni KWK Promes, Magdalena Federowicz-Boule – prezes i dyrektor kreatywna pracowni Tremend, sekretarz Warszawskiego Oddziału SARP, sędzia SARP, prof. Jan Sikora – wykładowca na Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, założyciel pracowni projektowej Sikora Wnętrza, Przemo Łukasik – architekt, współzałożyciel pracowni Medousagroup, Aleksandra Kozłowska – laureatka konkursu „Projekt Łazienki 2018”, obecnie związana z pracownią KWK Promes, Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit sp. z o. o., Filip Zięba – zastępca dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego, Ewa Holek-Krzysztof z Działu Komunikacji i Wydawnictw Tatrzańskiego Parku Narodowego, Agnieszka Grzegorczyk – przedstawicielka Gminy Kościelisko, Jan Karpiel-Bułecka senior – architekt, popularyzator folkloru góralskiego, Marcin Rząsa – artysta rzeźbiarz z Zakopanego. Łączna pula nagród wynosi 50 tys. złotych.
Projekt toalety publicznej to nie lada wyzwanie dla architektów. Tegoroczna lokalizacja – Dolina Chochołowska – to miejsce szczególne w Tatrach. Piękne, popularne wśród turystów, trudne ze względu na uwarunkowania własnościowe, cenne przyrodniczo i kulturowo. W niewielu dolinach w Tatrach spotkać można tak mocny nacisk na kulturę i tradycję górali jak tu. W niewielu też znajduje się tak wiele zabudowań. Stawianie na terenie Parku nowych budynków, zwłaszcza w głębi dolin, jest rzadkością. To podkreśla wyjątkowość tego Konkursu i projektu.
Z ankiety przeprowadzonej w związku z konkursem wśród turystów odwiedzających polskie góry wynika, że stan sanitarny na szlakach pozostawia wiele do życzenia. Każdy uczestnik konkursu powinien zapoznać się z Raportem, który powstał na bazie odpowiedzi respondentów – znajduje się w nimi wiele informacji na temat tego, czego brakuje w toaletach przy szlakach, co powinno się w nich znaleźć, co jest dla użytkowników szczególnie problematyczne itd.
Pełny Raport jest dostępny na stronie: https://konkurskolo.pl/blog/raport-co-turysci-sadza-o-stanie-sanitarnym-w-gorach-wyniki-ankiety/
Wszelkie informacje na temat konkursu – regulamin, mapy, wytyczne na temat projektu, harmonogram itp. znajdują się na stronie www.konkurskolo.pl.
Zachęcamy także do zapoznania się z ciekawymi, dodatkowymi materiałami zamieszczonymi na stronie www.konkurskolo.pl: filmami z wypowiedziami jurorów, tekstami na blogu, informacjami na temat stylu podhalańskiego itp.
***
Konkurs KOŁO „Projekt Łazienki 2021” organizowany przez firmę Geberit budzi ogromne zainteresowanie wśród początkujących architektów i studentów architektury, których zadaniem jest stworzenie projektu toalety publicznej. Partnerem tegorocznej edycji został Tatrzański Park Narodowy, który na miejsce projektu wybrał Dolinę Chochołowską.
Konkurs zwraca uwagę na deficyt toalet publicznych w Polsce oraz na często pozostawiające wiele
do życzenia warunki panujące w ogólnodostępnych ubikacjach. Przez ponad dwadzieścia lat, dzięki organizatorowi, partnerom, a także autorom najciekawszych zgłoszeń powstały nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne toalety w wielu miejscach w Polsce.
Laureatów 23. edycji wyłoni znakomite jury, w którego gronie zasiadają eksperci z branży projektowej. Pula nagród wynosi ponad 50 tys. złotych. Termin przesyłania zgłoszeń 11.10.2021.
Wszelkie informacje, wytyczne projektowe, harmonogram oraz regulamin są dostępne na stronie https://konkurskolo.pl/
Partnerzy:
Tatrzański Park Narodowy, SARP, Instytut Wzornictwa Przemysłowego
Patroni medialni:
Elle Decoration, Label Magazine, Architektura i Biznes, Architektura Murator, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Bryła, Onet, Radio Kampus, F5, WhiteMAD, Sukces, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza, Urządzamy.pl

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.