Zgłoś swój projekt badawczy i zdobądź stypendium!
ON BOARD THINK KONG / ECCO Network
ul. Skierniewicka 14
01-230 Warszawa
jdaszkiewicz|obtk.pl| |jdaszkiewicz|obtk.pl
(+48 22) 321-51-00
https://obtk.pl/
Rozpoczął się nabór zgłoszeń do kolejnej, 22. edycji programu stypendialnego L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. To szansa dla polskich badaczek, zarówno na początkowym, jak i zaawansowanym etapie kariery, aby przedstawić swoje projekty badawcze i uzyskać roczne stypendium. Aplikacje będzie można składać do 15 kwietnia br. Tegoroczny nabór zgłoszeń zbiegł się w czasie z wojną w Ukrainie. L’Oréal Polska wesprze inicjatywę Polskiej Akademii Nauk – jednego z partnerów programu, udzielając finansowego wsparcia ukraińskim naukowczyniom.
Po raz kolejny rusza nabór do polskiej edycji programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. Organizatorzy i partnerzy: Polski komitet ds. UNESCO, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Polska Akademia Nauk oraz UNGC Network Poland zapraszają badaczki do aplikowania i dołączenia do prestiżowego grona stypendystek. Jury programu wyróżni i ogłosi jesienią 6 utalentowanych kobiet, przyznając: jedno roczne stypendium magistranckie w wysokości 20 000 zł, dwa roczne stypendia doktoranckie po 30 000 zł i trzy roczne stypendia habilitacyjne po 35 000 zł. Przez ostatnie 21 lat stypendia przyznano 111 wybitnym naukowczyniom w Polsce.
Zgłoszenia do programu można przesyłać za pośrednictwem platformy www.forwomeninscience.com. Badaczki mogą zgłaszać swój dorobek naukowy w takich obszarach, jak nauki przyrodnicze, medyczne i nauki o zdrowiu, rolnicze, ścisłe czy inżynieryjno-techniczne m.in.: medycyna, biologia, fizyka, chemia i biotechnologia. Przy ocenianiu aplikacji kandydatek Jury weźmie pod uwagę m.in. dotychczasowe osiągnięcia naukowe, oryginalność prowadzonych badań, nowatorskie podejście do zagadnienia oraz możliwość praktycznego wykorzystania wyników badań.
Pomimo, że kobiety coraz częściej decydują się na obieranie karier naukowych, nadal nie są wystarczająco reprezentowane w świecie nauki. Młode badaczki potrzebują wsparcia, dlatego cieszy mnie, że są podejmowane inicjatywy, które mają likwidować bariery i popularyzować osiągnięcia naukowe kobiet. Również uczelnie wyższe, jak np. Uniwersytet Gdański realizują projekty promujące idee równościowe, poprzez wdrożenie polityki antydyskryminacyjnej, budowanie wspólnoty akademickiej opartej na naukowej kulturze równości, a także wdrożenia spójnego systemu monitorowania polityki równości płci. Oprócz rozwiązań systemowych, istotne jest także wsparcie finansowe indywidualnych badaczek w postaci różnego rodzaju stypendiów czy grantów. W imieniu całego Jury zachęcam badaczki do aplikowania do tegorocznej edycji Programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. Dzięki takim programom rola kobiet w nauce jest bardziej widoczna, a także wzmacnia się pozycja kobiet w różnych obszarach polskiej nauki – mówi prof. dr hab. Ewa Łojkowska, przewodnicząca Jury polskiej edycji Programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, pracująca w Uniwersytecie Gdańskim
Do programu mogą aplikować badaczki na każdym etapie kariery naukowej, które w roku wypłacania nagrody (2023) nie osiągną 26. roku życia – w przypadku magistrantek, 32. roku życia – w przypadku doktorantek, oraz 40. roku życia – w przypadku habilitantek. Regulamin zgłoszeń przewiduje możliwość wydłużenia o dodatkowy rok wyznaczonej granicy wiekowej w przypadku kandydatek, które w trakcie pracy naukowej, przebywały na urlopie macierzyńskim.
W związku z trwającym kryzysem humanitarnym, L’Oréal włączy się dodatkowo w działania Polskiej Akademii Nauk, przekazując środki finansowe niezbędne do zakwaterowania ukraińskich naukowczyń, które musiały opuścić swój kraj. Będzie to część zakrojonego na szeroką skalę programu solidarnościowego, który L'Oréal prowadzi na rzecz wspierania uchodźców z Ukrainy.
Więcej informacji: www.lorealdlakobietinauki.pl i www.facebook.com/LOrealPoland

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.