Kaufland w gronie najlepszych w rankingu Pracodawca Roku AIESEC
W tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Pracodawca Roku, stworzonego przez organizację studencką AIESEC, Kaufland ponownie znalazł się na podium, zajmując trzecie miejsce. Sieć od lat intensywnie współpracuje z organizacjami studenckimi, oferując młodym ludziom możliwość rozwoju kompetencji zawodowych m.in. podczas licznych szkoleń, praktyk czy w programie Absolwent dla osób stawiających pierwsze kroki zawodowe. Również w kończącym się roku akademickim 2021/2022 Kaufland podejmował liczne inicjatywy merytorycznego wsparcia dla studentów w całej Polsce.
Badanie Pracodawca Roku prowadzone jest wśród studentów wyższych uczelni w całej Polsce, a jego wyniki stanowią obiektywną informację o tym, jak młodzi ludzie, którzy stoją dopiero u progu zawodowej kariery, postrzegają potencjalnych pracodawców. Narzędziem badawczym jest niezależna ankieta z pytaniami otwartymi, w której studenci wyrażają zarówno swoje preferencje i oczekiwania, jak i obawy względem swojej kariery zawodowej oraz firm, z którymi chcieliby w przyszłości związać się zawodowo. Kaufland ponownie został uznany za jedno najbardziej pożądanych miejsc pracy, zajmując – podobnie jak w ubiegłym roku – trzecie miejsce w rankingu.
Współpraca na rzecz środowisk akademickich
Kaufland od lat intensywnie pracuje na swoją markę wśród polskich studentów. W ostatnim roku akademickim sieć kontynuowała w skali całego kraju współpracę z organizacją AIESEC Polska, w ramach której Kaufland był Partnerem Strategicznym targów pracy Dni Kariery. Przedstawiciele sieci spotykali się ze studentami i absolwentami w pięciu największych miastach Polski oraz na targach pracy online. Stoisko Kauflandu cieszyło się dużym zainteresowaniem, łącznie odwiedziło je ponad 4000 uczestników wydarzenia.
Kaufland jest wielokrotnym laureatem nagród w kategorii najlepszych pracodawców w kraju i za granicą. Informacja o przyznaniu nam przez studentów wyróżnienia w kategorii Pracodawca Roku to dla nas powód do dumy i jednocześnie motywacja do dalszej pracy nad rozwojem i utrzymaniem wysokich standardów pracy w sieci. Wspieranie studentów jest nieodłączną częścią polityki naszej firmy. Staże i praktyki, które organizujemy co roku, są doskonałą okazją do zdobycia doświadczenia i praktycznych umiejętności. Wspólne inicjatywy podjęte m.in. z organizacją AIESEC to dla nas siła do dalszych działań. Nasze starania przynoszą wymierne efekty, w bieżącym roku zanotowaliśmy wzrost liczby aplikacji na stanowiska dla osób rozpoczynających karierę zawodową o ponad 70 procent – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska
Sieć intensywnie wspomagała również inicjatywy lokalnych komitetów AIESEC, organizując warsztaty oraz szkolenia. Partnerowała m.in. Tour de Work, Ekonomaliom, Samochodowemu Rajdowi Ulicznemu czy Finałowi Konkursu Inżynierskiego oraz była współorganizatorem 3 konferencji narodowych, które przyciągnęły ponad 2000 słuchaczy. W ramach współpracy realizowała również projekty z takimi organizacjami studenckimi jak: BEST, ZSP, NZS, Wigor, AEGEE i Samorządem Studenckim.
Pierwsze kroki na rynku pracy
Kaufland aktywnie podejmuje działania mające na celu wsparcie młodych ludzi będących na początku swojej ścieżki zawodowej. Służy temu m.in. rozpoczęty w lipcu trzymiesięczny program letnich praktyk, skierowany do studentów i absolwentów wyższych uczelni. W czasie jego trwania uczestnicy nie tylko poszerzają swoje dotychczasowe kompetencje i umiejętności, ale zdobywają również nowe poprzez pracę pod okiem specjalistów i mentorów dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem. Program Absolwent przeznaczony jest natomiast dla absolwentów wszystkich kierunków studiów bezpośrednio po ich ukończeniu lub posiadających krótkie doświadczenie zawodowe. Stwarza okazję do poznania specyfiki pracy w międzynarodowej sieci, daje możliwość awansu i stałego zatrudnienia, a jego uczestnicy otrzymują wynagrodzenie w kwocie 5000 zł brutto.
Miękkie lądowanie w pracy - jak uniknąć pourlopowego bluesa?
Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?
Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
Cezary Pazura: Zbliża się premiera serialu „Teściowie 2”. Już niedługo zaczynamy kręcić trzecią serię
Aktor już teraz zachęca do oglądania perypetii Nagórskich i Ledwoniów w kolejnej odsłonie serialu „Teściowie”, która jesienią pojawi się na antenie Polsatu. Zaznacza też, że jego bohater Zenon będzie się zmagał z nie lada dylematami. Produkcja cieszy się dużą popularnością wśród widzów, bo w krzywym zwierciadle pokazuje współczesne obyczaje i stare jak świat konflikty pokoleniowe. Cezary Pazura zdradza też, że już rozpoczęły się prace nad trzecią serią.
Ochrona środowiska
Miasta walczą z upałami. Jedną ze skutecznych metod jest malowanie dachów budynków na biało
Pomalowanie dachów budynków na biało lub pokrycie ich odblaskową powłoką może się przyczynić do schłodzenia temperatury w dużych, gęsto zaludnionych miastach o ponad 1°C. Białe dachy są pod tym względem skuteczniejsze nawet niż pokryte roślinnością zielone dachy czy panele słoneczne – pokazało badanie przeprowadzone w Londynie przez naukowców z UCL. – Pomalowanie dachu na biało jest bardzo tanie i proste, nie trzeba niczego zmieniać w strukturze budynku – wskazuje główny autor badania, dr Oscar Brousse z UCL Bartlett School Environment, Energy & Resources.
Problemy społeczne
Rządowy program refundacji in vitro może poprawić statystyki dzietności. W Polsce spadek liczby urodzeń sukcesywnie się pogłębia
W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci – o 33 tys. mniej niż jeszcze rok wcześniej i zarazem najmniej od końca II wojny światowej. Wskaźnik dzietności plasuje się dużo poniżej wartości, która gwarantuje zastępowalność pokoleń, a przyrost naturalny już od lat pozostaje ujemny. W poprawie tych statystyk może pomóc działający od czerwca br. rządowy program refundacji in vitro. – Z doświadczeń międzynarodowych wiemy, że takie programy pozytywnie wpływają na dzietność i zwiększają ją w sposób znaczny – mówi Michał Modro, radca prawny zajmujący się obszarem zdrowia. Jak wskazuje, oprócz refundacji samej procedury potrzebna jest też jednak szersza edukacja społeczeństwa, bo w Polsce stygmatyzacja par, które zdecydowały się na in vitro oraz dzieci poczętych tą metodą, wciąż jest dość częstym problemem.