Kiwi.com podsumowuje sezon wakacyjny 2022
Sezon wakacyjny, który właśnie dobiegł końca niewątpliwie na długo pozostanie w pamięci i zapisze na kartach historii branży turystycznej. Okrzyknięty mianem “revenge holidays”, aby zrekompensować sobie lata pandemii i lockdownów, w praktyce z uwagi na dużą liczbę odwołanych lotów okazał się pełen przygód dla podróżujących. Jednak wraz z wprowadzeniem szczepionek i wznowieniem lotów przez linie lotnicze i mimo turbulencji w postaci odwoływanych lotów czy przeludnionych lotnisk, zaufanie do podróży wzrosło i wielu z nas udało się na zagraniczne wakacje. Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora traveltech sprawdziła jak, dokąd i za ile podróżowaliśmy w tym roku, a także dane te zestawiła z trendami z lat ubiegłych. Okazuje się, że w tym sezonie, mimo negatywnych prognoz, nadal mogliśmy latać w bardzo konkurencyjnej i przyjaznej dla naszego domowego budżetu i portfela cenie.
Które kierunki wakacyjne wybieraliśmy najczęściej?
Analiza Kiwi.com wskazuje, że w tym roku wśród najpopularniejszych destynacji, które najchętniej wybieraliśmy na urlop znalazły się:
- Włochy
- Hiszpania
- Wielka Brytania
- Francja
- Norwegia
Do najpopularniejszych tras należą Warszawa-Paryż, Warszawa-Mediolan czy Warszawa-Barcelona. Z Krakowa z kolei najczęściej lataliśmy do Londynu.
Kiwi.com przygotowało zestawienie najpopularniejszych destynacji na przestrzeni ostatnich 3 lat (* z wykluczeniem 2020).
Wśród najczęściej wybieranych docelowych portów lotniczych znalazły się: lotnisko Leonardo da Vinci–Fiumicino, Luton, Stockholm Skavsta, Milan Bergamo oraz Lisbon Portela.
2022 | 2021 | 2019 |
|
| 1. Londyn |
2. Hiszpania | 2. Włochy | 2. Oslo |
3.Wielka Brytania | 3. Hiszpania | 3. Kijów |
4. Francja | 4. Grecja | 4. Bruksela |
5. Norwegia | 5. Wielka Brytania | 5. Rzym |
Średnia cena za bilet: 124 EURO | Średnia cena za bilet: 136 EURO | Średnia cena za bilet: 196 EURO |
Nowe trendy w podróżowaniu
Kiwi.com zaobserwowała, że coraz więcej podróżnych korzystało z opcji wyszukiwania “gdziekolwiek”. Opcja ta wyszukuje najkorzystniejsze oferty w dowolne, niesprecyzowane miejsce, w dowolnym terminie, dzięki czemu bilet lotniczy jest w najatrakcyjniejszej cenie. Stawiamy na spontaniczność, elastyczność i wolność wyboru.
Dodatkowo rośnie zainteresowanie podróżami „multicity”, czyli zwiedzaniem wielu miast podczas jednej podróży. Opcja ta pozwala zarezerwować wycieczkę z kilkoma międzylądowaniami na czas powyżej 24 godzin, co umożliwia zwiedzenie każdego miasta, do którego się przybywa. Za pomocą funkcji „multicity” można opracować swój własny plan podróży. W tym roku z tej opcji skorzystało
4 razy więcej podróżnych niż w roku poprzednim.
Ile średnio płaciliśmy za bilet lotniczy?
Wedle wyszukiwarki Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy płaciliśmy średnio 124 EURO - to o 52 EUR mniej niż w 2019 roku. Średni koszt podróży na krótkich trasach w zasięgu Europy wyniósł 83 EURO, podczas gdy w 2019 roku płaciliśmy średnio około 90 EURO.
Ponad 30% użytkowników Kiwi.com rezerwacji dokonuje z wyprzedzeniem od 3 tygodni do 2 miesięcy - ten trend utrzymuje się na przestrzeni ostatnich lat.
Kiwi.com wskazuje, że 38% kobiet i 30% mężczyzn dopasowuje cel podróży do założonego budżetu, a nie budżet do upragnionego celu. Po dokonaniu wyboru kierunku wakacyjnych podróży ponad 30% kobiet i niemal co trzeci mężczyzna chce wydać na wakacje jak najmniej - tak wskazują wyniki badań przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com.
Jesteś przed urlopem? - postaw na październik
Osoby planujące urlop jesienią mogą liczyć na loty w dużo niższej cenie.
Bilety we wrześniu są średnio o 21% tańsze (średnia cena około 110 euro), natomiast w październiku i listopadzie cena spada o 32,6% w porównaniu do lipca i sierpnia (średnio 89 euro).
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 2 miliardy kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 40 000 miejsc.
Nowy najemca w Magnolia Park. Jego oferta spodoba się aktywnym klientom
Spokojny wypoczynek w najpiękniejszych miastach sieci Cittaslow w Türkiye
Inteligentna turystyka, czyli jak nowe technologie zmieniają podróże
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
Agnieszka Hyży i Maciej Rock: W tym roku nie wyjeżdżamy na wakacje, od świtu do nocy ciężko pracujemy. Chcemy, żeby poranki „Halo tu Polsat” były najlepsze na rynku
Już tylko chwile dzielą nas od startu nowego porannego formatu „Halo tu Polsat”. Przygotowania idą pełną parą, a prowadzący program wakacje spędzają w studiu. Agnieszka Hyży i Maciej Rock w tym roku nie mogą sobie pozwolić na dłuższy urlop, bo muszą być do dyspozycji producentów, tym bardziej że jednocześnie trwają nagrania do kolejnej edycji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, gdzie również będą gospodarzami.
Media
Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
Zdaniem Tomasza Jacykowa w letnich stylizacjach możemy sobie pozwolić na więcej, ale trzeba pamiętać, że szorty, koszulki bez ramiączek, mocno wycięte topy i zwiewne spódniczki zamiast podkreślać atuty sylwetki, mogą tylko uwypuklić jej mankamenty i niedoskonałości. W konsekwencji źle dobrane wakacyjne zestawienia zamiast zachwycać, budzą niesmak. Poza tym coś, co idealnie pasuje na plażę, niekoniecznie musi dobrze wyglądać na ulicy. Stylista z uwagą śledzi bieżące trendy i jak przyznaje, bardzo podoba mu się chociażby eksponowanie bielizny i czynienie jej ważnym elementem codziennych stylizacji.
Prawo
Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych
15 sierpnia mija termin wprowadzenia standardów ochrony małoletnich (SOM) we wszystkich instytucjach pracujących z dziećmi. Poza oczywistymi placówkami, takimi jak szkoły, przedszkola czy kluby sportowe, obowiązek ten dotyczy także np. hoteli czy szpitali. Wdrożenie przez te instytucje odpowiednich procedur zapobiegawczych i interwencyjnych ma doprowadzić docelowo do zmniejszenia skali przemocy i nadużyć wobec najmłodszych. – Standardy ochrony małoletnich przez to, że są obowiązkowe i dotyczą tak wielu organizacji i instytucji, będą prawdziwą zmianą społeczną, o ile świadomie podejdziemy do ich przygotowania i wdrażania – podkreśla Agata Sotomska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.