Komunikaty PR

Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.

2024-07-30  |  13:00
Biuro prasowe

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego wśród respondentów z Polski na zlecenie Kiwi.com, Polacy mają bardzo bogate plany podróżnicze. Co trzeci ankietowany ma zamiar udać się w podróż co najmniej 2-3 razy w tym roku, i również co trzeci planując urlop, wciela się w rolę organizatora, który czuwa nad sprawnym przebiegiem rezerwacji lotów i zakwaterowania. Niemal co czwarty staje się przewodnikiem, a 20% respondentów to tzw. carpe diem lovers, czyli idą na żywioł, stawiając na spontaniczność i chwytanie chwil. Organizator, content creator, aspirujący lokals - Kiwi.com sprawdza, jakie inne role odgrywamy, kiedy urlop za pasem.

 

Lubimy organizować, ale niewiele mniej cenimy spontaniczność

 

  • Organizator

Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Kiwi.com wskazują, że 30% respondentów z Polski w trakcie planowania podróży przyjmuje rolę organizatorów, dbając o sprawny przebieg rezerwacji lotów i zakwaterowania w miejscu docelowym. Okazuje się jednak, że wśród 6 narodowości objętych badaniem, są takie, wśród których niemal co drugi podróżujący poczuwa się do tej roli. Pierwsze miejsce należy do mieszkańców Rumunii, z których 44% nadzoruje proces planowania i dopinania szczegółów, tuż za nimi są Czesi - 43%, Węgrzy - 42%, Hiszpanie - 41% i Słowacy 40%.

 

  • Content creator

Za to, jak wskazują badania Kiwi.com, prym wiedziemy w “tworzeniu treści”, czyli relacjonowaniu i uwiecznianiu podróży na filmach i zdjęciach. Rolę content creatora odgrywa aż 14% objętych badaniem!

 

  • Travel guide

Okazuje się, że wraz z Hiszpanami (25%), Polacy (23%) są liderami w kategorii “travel guide” - kochamy przewodzić, zdobywać cenne informacje, przeczesywać blogi i fora, aby pobyt w miejscu docelowym był wyjątkowy i pełen atrakcji.

 

  • Idący na żywioł

Idący na żywioł -  to kolejna rola, w której Polacy czują się najlepiej na tle pozostałych narodowości objętych badaniem. Co piąty (21%) chwyta chwile, celebrując spokój, pełen relaks i spontaniczność, stroniąc od planowania i dopinania szczegółów. Co ciekawe, rola ta jest najmniej popularna wśród Hiszpanów (8%)!

 

  • Tłumacz 

Kiwi.com wskazuje, że niemal co dziesiąty (8%) Polak bierze na siebie rolę tłumacza, który przekłada zawiłości lokalnego języka pozostałym członkom grupy, w tym dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn. W tej kategorii liderem są Czesi z wynikiem 12%, a tuż za nimi Rumuni (11%).

 

  • Aspirujący lokals

To już ostatnia kategoria, tak zwana wannabe local, czyli osoba, która chce infiltrować lokalną kulturę i życie tak bardzo, jak to możliwe. Wśród polskich respondentów zaledwie 3% bierze na siebie to niełatwe zadanie, podobnie jak wśród ankietowanych z pozostałych krajów, gdzie odsetek jest na zbliżonym poziomie.

 

Najgorętsze wakacyjne trendy

Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 15 maja) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.

Kiwi.com wskazuje, że na liście top 20 destynacji znalazły się:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Grecja
  5. Norwegia
  6. Francja
  7. USA
  8. Niemcy
  9. Portugalia
  10. Holandia
  11. Dania
  12. Albania
  13. Turcja
  14. Chorwacja
  15. Islandia
  16. Szwecja
  17. Szwajcaria
  18. Cypr
  19. Indonezja
  20. Malta

 

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.