Komunikaty PR

Koktajl dla zmysłów w Gdańsku od Ministerstwo Spraw we Wnętrzach

2024-03-25  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

89m2 wnętrze mieszkania w Gdańsku jest mieszanką stylu jak dobry, kolorowy koktajl. Zawiera porcję skandynawskiego posmaku, szczyptę japońskiego minimalizmu oraz bogatą owocową dawkę hiszpańskich soków z aromatem vintage. Wszystko smakuje wybornie, uderza do głowy jak niebieskie curacao, a tam, gdzie trzeba - wycisza jak zielona melisa. Łagodzi ból głowy codzienności, a gdy trzeba – pobudza jak odżywczy poranny koktajl pełen witamin. Autorami projektu są Magdalena i Marcin Konopka, właściciele pracowni Ministerstwo Spraw we Wnętrzach.

„Przystępując do pracy z nowym klientem zdarza nam się bawić nazwą projektów, aby nadać im osobowość, poprowadzić narrację wnętrza w nowe obszary, spojrzeć świeżo na pomysły”- mówią Magdalena i Marcin Konopka z Ministerstwa Spraw we Wnętrzach. Tym razem zabawa językowa poszybowała gdzieś pomiędzy piosenką The Beatles „Strawberry Fields Forever” a koktajlami. Z jednej strony utwór, który kojarzy się z truskawkami, choć w samym projekcie na próżno szukać  truskawkowych motywów, z drugiej podróż w stronę wspomnień i marzeń. Podobnie jest tutaj – kolory, kształty i emocje mieszają się z fascynacjami domowników, tworząc wspólnie niezwykły koktajl dla zmysłów.

Dla inwestorów priorytetem było dobre zagospodarowanie przestrzeni. Przede wszystkim silny, dobrze wykonany rozkład funkcji, aby 89-metrowe wnętrze miało wszystkie cechy pozwalające na utrzymanie porządku, swobodną realizację domowych pasji oraz na pracę. Równolegle, a może nawet i na pierwszym miejscu – było dodanie do projektu domowej sauny. Rzadko spotykana w mieszkaniach, tu stanowiła ważny punkt odniesienia dla domowników. Projektując układ funkcji, to właśnie sauna narzucała kształt jednej z łazienek. W warstwie estetyki ważny dla inwestorów był kolor. W różnym wydaniu i o różnym stopniu oddziaływania.

Kolor pojawia się tu w postaci mocnych akcentów w meblach już w holu i konsekwentnie podąża do kuchni. Wzorzysta płytka zakorzeniona wzorem w latach 70-tych to początek podróży, która ma swą kontynuację intensywnym kolorze atlantyckiego błękitu ściany mebli kuchennych. Kolory mają ciepłą oprawę w postaci drewna dębowego w lekko miodowym wybarwieniu. Z kolei łazienki to mocny zastrzyk barw w postaci prostej mozaikowej kostki emanującej kolorem. W jednej z nich energetyczny błękit lazurowy łączy się z bielą oraz oprawą drewna dębowego. W drugiej łazience, połączonej z sauną, pojawia się kojąca, miętowa zieleń.

Na przyjazny charakter strefy dziennej wpływają miękkie meble na czele z bardzo wygodną sofą UMO polskiej marki NOBONOBO oraz fotelem w kolorze ochry. Autorzy projektu zdawali sobie sprawę, że modułowa sofa, na której można leniuchować godzinami, przypadnie do gustu domownikom. Cechą charakterystyczną mebla jest naturalnie pomięta i pomarszczona tkanina oraz odwrotne szycie, które nadaje mu charakteru. To miejsce podkreśla dodatkowo duże siedzisko we wnęce okiennej. To zarazem okno na świat jak i domknięcie strefy salonowej. Warto zauważyć, że zasłony mogą zamknąć tę wnękę i dzięki temu można ukryć się z książką i pięknym widokiem. To taka strefa chillu, choć nie jest to osobne pomieszczenie.

Ze strefy dziennej mamy przejście do sypialni – tutaj relaks jest zapewniony przez inspirowane japońskimi podziałami elementy drewniane na ścianie, delikatnie wyciszone miętową zielenią tapety. Po otwarciu sypialni jej kadr kojąco wpływa na strefę dzienną.

Przegroda w holu tworzy wizualne odgrodzenie, zamykając optycznie jego strefę. Ornamentowe szkło dialoguje z klimatem vintage, a zniekształcenie które wprowadza, daje przyjemny efekt wizualny. Wraz z dużym lustrem, przegroda tworzy grę odbić i połączeń, zapewniając estetyczną przyjemność domownikom. Przegroda przechodzi płynnie w antracytowy portal do łazienki i sypialni. Dzięki temu udało się zachować pełną otwartość strefy dziennej, a jednocześnie ukryć drzwi aby wytworzyć poczucie intymności.

To co najbardziej cieszy inwestorów, to fakt, że mieszkanie jest spełnieniem ich marzeń i potrzeb. Potrafi współgrać z domownikami, czasami będąc tłem i miejscem wyciszenia, czasem energetyczną inspiracją. To, że udało się zaplanować i wykonać niewielką saunę, było również spełnieniem marzeń. Klienci pracowni Ministerstwo Spraw we Wnętrzach mówią – „myśleliśmy, że po roku wnętrze nam się znudzi, a mieszkamy tu już kilka lat i moment ten nie nastąpił”.

Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/

***

Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof. Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.