Koleje Dolnośląskie latem z "Latem z KD"
Rusza wakacyjna akcja pn. „Lato z KD”, mająca na celu wsparcie odbudowy ruchu turystycznego. Będzie trwała przez trzy wakacyjne miesiące i docelowo swoim zasięgiem obejmie całe Województwo Dolnośląskie. Od 27 czerwca w ramach „Lato z KD” ze specjalnych udogodnień transportowych będą mogli skorzystać ci, którzy na kierunek weekendowego wypadu obiorą Milicz lub Park Krajobrazowy Gór Sowich. Ponadto, z biletem KD, podróżni otrzymają dodatkową zniżkę na bilet wejściowy do wybranych atrakcji.
– Dolny Śląsk jest wspaniały turystycznie, dlatego chcemy zachęcić jego mieszkańców oraz wszystkich, którzy odwiedzają nasze województwo, do poznania każdego jego zakątka. Praktycznie każdy znajdzie tu coś, co go urzeknie lub odpowie na jego zainteresowania – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Stawiamy na mocną promocję wszystkich walorów regionu, a do niektórych miejsc – dzięki aktywnemu współdziałaniu samorządów – zapewnimy dojazd nawet tam, gdzie nie docierają nasze pociągi.
Efektem współpracy spółki z samorządami lokalnymi i instytucjami są autobusy, które będą dowozić pasażerów bezpośrednio z dworców kolejowych do dedykowanych atrakcji. Spółka porozumiała się już w tej sprawie z gminą Bielawa i gminą Stoszowice oraz samorządową spółką Stawy Milickie S.A. Po zakupie biletu Kolei Dolnośląskich, pasażerowie będą mogli bezpłatnie skorzystać z transportu autobusowego. Osoby, które wybiorą Stawy Milickie, dojadą z milickiego dworca bezpośrednio do Rudy Sułowskiej, na której terenie znajduje się kompleks Stawów Milickich. Natomiast na amatorów Parku Krajobrazowego Gór Sowich w Bielawie będzie czekał autobus, którym dotrą do Jeziora Bielawskiego, na Leśny Dworek lub aż do Srebrnej Góry.
To jednak dopiero początek działań dolnośląskiego przewoźnika.
– Formuła tej akcji pozwala nam na stałe poszerzanie jej zasięgu. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi samorządami, dzięki którym w najbliższych kilkunastu dniach powinniśmy znacząco ułatwić dojazd do następnych ważnych punktów turystycznych, głównie w Karkonoszach, choć nie tylko – kontynuuje Rodak.
Spółka nie zapomina również o miejscach, do których bezpośrednio można się dostać jej pociągami. Intensywną promocją, połączoną ze współpracą z instytucjami kultury i miejscami aktywności objęte zostaną połączenia m.in. do Szklarskiej Poręby, Kudowy Zdrój czy Wrocławia.
Wspólna promocja
Równie ważnym założeniem całego przedsięwzięcia jest wspólna promocja ruchu i kierunków turystycznych przez KD i ich Partnerów. Każdy z podmiotów biorących udział w „Lato z KD”, oprócz wzajemnego komunikowania o uczestnikach akcji, może liczyć także na wsparcie ze strony spółki w zakresie popularyzowania swojej oferty. Koleje Dolnośląskie uruchomią dedykowaną stronę internetową LatoZKD.pl oraz ruszą z szeroko zakrojonymi działaniami reklamowymi w mediach społecznych i tradycyjnych, które uzupełnią kampanię informacyjną w pociągach i kanałach sprzedaży.
– Jesteśmy największym przewoźnikiem w regionie, spajamy całe województwo. Czujemy się więc w obowiązku, aby najmocniej oddziaływać na rzecz odbudowy ruchu turystycznego. Natomiast każdy samorząd lub instytucja, która chciałaby wzmocnić promocję swoich atutów turystycznych może do nas w każdej chwili dołączyć. Nasza inicjatywa jest otwarta dla wszystkich – kończy rzecznik.
Pełną informację dot. akcji „Lato z KD”, w tym tras bezpłatnych autobusów, udogodnień i zniżek u Partnerów akcji będzie można znaleźć na wspomnianej wyżej stronie LatoZKD.pl.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów
Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Ochrona środowiska
Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.