Komunikaty PR

Kolejne urodziny Muzeum Polskiej Wódki - to już 3 lata

2021-06-07  |  11:10
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 3.4 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to tradycja w nowoczesnym wydaniu, a urodzinowe atrakcje, jak twierdzą ich pomysłodawcy – przewodnicy i barmani – ową dewizę mają podkreślić. Patronat nad wydarzeniami objęło Stowarzyszenie Polska Wódka.

Otwarte w 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Wymyka się bowiem definicji standardowego muzeum, zarówno w formie, jak i w treści przekazu. Nowoczesna aranżacja wnętrz połączona z interaktywną formą zwiedzania, seans w miedzianym kinie, makiety ogromnych urządzeń gorzelniczych czy autentyczna miedziana kolumna destylacyjna, to tylko niektóre z atrakcji. Do nich dołączą kolejne, związane z jubileuszem trzecich urodzin Muzeum.

3 magiczne składniki na 3 urodziny Muzeum Polskiej Wódki

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia Polskiej Wódki, wpisanej dzięki bogatym tradycjom na listę chronionych oznaczeń geograficznych. Elementem tej historii jest też głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji zwyczaj wznoszenia toastów, czy wykorzystywania Polskiej Wódki w rodzimej kuchni, chociażby do przygotowywania ciast, nalewek lub koktajli. O tym wszystkim opowiadają przewodnicy i barmani podczas zwiedzania Muzeum. To oni właśnie połączywszy siły merytoryczne i praktyczne, przygotowali konkurs urodzinowy, który wystartował na początku czerwca na fanpage’u Muzeum Polskiej Wódki: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki.

Zadaniem konkursowym jest podanie 3 składników idealnego koktajlu urodzinowego. Oczywiście obowiązkową bazą koktajlu musi być Polska Wódka plus 3 dodatkowe składniki rodzimego pochodzenia, a więc muszą to być nasze lokalne, polskie produkty (taki warunek postawili przewodnicy). Co więcej muszą się one dobrze komponować z wybraną Polską Wódką (to weryfikować będzie Kapituła, w skład której wejdą barmani Akademii Polskiej Wódki i ¾ Koneser Bar). Kapituła złożona z przewodników i barmanów wyłoni 3 laureatów, którzy spotkają się z pomysłodawcami konkursu podczas zwiedzania Muzeum Polskiej Wódki oraz warsztatów koktajlowych. Zwycięzcy otrzymają także pakiet upominków od Muzeum. Co więcej – nagrodzony główną nagrodą koktajl z 3 polskich składników, przygotowany wg receptury laureata konkursu i za jego zgodą, będzie serwowany w urodzinową sobotę i niedzielę w ¾ Koneser Barze. Konkurs trwa do 10 czerwca.

To jednak nie koniec urodzinowych atrakcji…

Opowieść o Koneserze i iście urodzinowe zwiedzanie

Na sobotę 12 czerwca o godz. 18.00 i 19.00 zaplanowano dwie specjalne, jubileuszowe wycieczki VIP. Wyjątkowe, nieco dłuższe, wzbogacone o nieznane szerzej opowieści o Koneserze i niepowtarzalną degustację na tarasie ¾ Koneser Baru. W każdym zwiedzaniu może wziąć udział 15 osób.

Już sam teren, na którym powstało Muzeum Polskiej Wódki jest niezwykły i nieodłącznie związany z historią produkcji tego alkoholu. 500-letnią historię „gorzałki” można poznać w miejscu, gdzie po I wojnie światowej działała w ramach Państwowego Monopolu Spirytusowego – Rektyfikacja Spirytusu i zakład Wytwórnia Wódek.

Podczas urodzinowego zwiedzania przewodnicy opowieść o Polskiej Wódce (i nie tylko!) przeniosą także poza mury Muzeum. Zaś podczas tradycyjnego zwiedzania galerii Muzeum, zdradzą zaskakujące urodzinowe zwyczaje z całego świata! Jak zapewniają przewodnicy, historia świętowania urodzin jest równie pasjonująca i burzliwa co ta związana z Polską Wódką.

O ile pogoda dopisze, urodzinowe zwiedzanie wyjątkowo rozpocznie się na Placu Konesera a zakończy na tarasie ¾ Koneser Baru, z widokiem na prawobrzeżną część Warszawy. Już sam widok zapiera dech w piersiach, ale to opowieść przewodników o perełkach Pragi i ich historii dopełni panoramę, czyniąc wizytę niepowtarzalną. Także sama degustacja będzie niepowtarzalna – tylko w sobotę 12 czerwca wzbogacona będzie ona o urodzinowy koktajl na bazie 3 składników, który zwycięży w konkursie z okazji 3 urodzin Muzeum Polskiej Wódki.

Gdy teoria zmienia się w praktykę

Tegoroczne urodziny Muzeum Polskiej Wódki to także narodziny Akademii Polskiej Wódki. Poza popularnymi warsztatami z domowych nalewek na polskiej wódce, z których teraz każdy wyniesie coś dla siebie, czy tymi z przygotowania koktajli z Polską Wódką w roli głównej, ruszą zupełnie nowe szkolenia i warsztaty skierowane do szeroko pojętej branży HORECA. Akademia Polskiej Wódki bowiem to program edukacyjny skierowany zarówno do konsumentów jak i przedsiębiorców oraz przedstawicieli branży: barmanów, managerów oraz właścicieli lokali. Dużym projektem w ramach Akademii będzie szkolenie branżowe Odpowiedzialne Spożycie Alkoholu, adresowane do wszystkich, którzy na co dzień pracują z alkoholami wysokoprocentowymi.

Dla tych natomiast, którzy wolą poznać wnętrza Muzeum i historię Polskiej Wódki z dowolnego miejsca na ziemi (np. własnej kanapy) – nadal dostępna pozostaje opcja zwiedzania on-line w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Zrównoważony rozwój podczas wakacji? Polacy chcą podróżować ekologicznie Biuro prasowe
2024-10-14 | 01:00

Zrównoważony rozwój podczas wakacji? Polacy chcą podróżować ekologicznie

Wyjazdy międzysezonowe, wspieranie lokalnych dostawców, wybór miejsca z dobrą komunikacją publiczną – wszystko to sprzyja zrównoważonej turystyce. Jak wynika z
Podróże To tu odbędą się najhuczniejsze obchody Halloween
2024-10-11 | 12:00

To tu odbędą się najhuczniejsze obchody Halloween

Wyjazd za granicę na koncert ukochanego zespołu czy udział w festiwalu? Tak! Coraz częściej celem i motywacją podróży jest nie tylko wypoczynek, regeneracja czy zwiedzanie, ale
Podróże Od zachodu po wschód – najpiękniejsze, jesienne trasy w Türkiye (Turcji)
2024-10-10 | 12:00

Od zachodu po wschód – najpiękniejsze, jesienne trasy w Türkiye (Turcji)

Türkiye (Turcja), kraj oferujący niezliczone przygody w sercu regionu Morza Śródziemnego, to idealne miejsce na słoneczne, jesienne wyprawy. Na południowym wybrzeżu lato zdaje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.