Komunikaty PR

Komfort akustyczny drewnianych podłóg

2021-07-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

Warto jednak także zaznajomić się z tematem akustyki, bowiem na pogłos wpływ mają właśnie drewniane podłogi, które znacznie go skracają. 

O tym, że wybór podłogi jest jedną z najważniejszych decyzji jakie podejmuje inwestor nie trzeba nikomu przypominać. Każdy bowiem zdaje sobie sprawę, że ta część pomieszczeń powinna być trwała, funkcjonalna i służyć na lata. Jest natomiast jeszcze jeden element, który przemawia za wyborem właśnie drewnianych podłóg. To komfort akustyczny jaki zapewniają użytkownikom. 

Niechciane echo
Na początek warto wspomnieć, że dźwięk rozchodzi się dookoła swojego źródła w sposób falowy. W formie kulistej, jako dźwięk przestrzenny (mowa, muzyka) bądź jako dźwięk materiałowy np. wiertarka udarowa. Rozchodzenie się dźwięku następuje także przez graniczące z pomieszczeniem elementy budowlane. Ważne jest, aby poprzez właściwą izolację akustyczną dźwięk wyeliminować.

Redukcja dźwięku jest w dużej mierze zależna od materiałów budowlanych, które zastosowaliśmy. A także od dynamicznej sztywności materiałów izolacyjnych. Gładkie i twarde powierzchnie odbijają dźwięki, które ponownie uderzając w inną powierzchnię, znowu zostaną odbite aż całkowicie znikną.

Pomieszczenia w których występuje pogłos o zdecydowanie długim czasie działają na przebywających w nich ludzi pobudzająco. Z kolei te, o czasie krótkim uspokajają. Dlatego też pomieszczenie, którego akustyka uznana jest za komfortową to takie, w którym echo jest niemal niesłyszalne. - O  wnętrzu z idealną akustyką mówimy wówczas gdy pogłos praktycznie nie istnieje. I to właśnie drewniane podłogi odgrywają w tym wypadku znaczącą rolę – informuje ekspert marki Chapel Parket Polska, Sebastian Kos

Drewniane podłogi zmniejszają pogłos
Wykonując podłogę warto postawić na rozwiązanie, które spełni dźwiękowe wymagania mieszkańców oraz ich sąsiadów. - Idealnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na dębowe podłogi. Mimo, iż drewno charakteryzuje się niskim współczynnikiem dźwiękochłonności, to i tak jest znacznie lepsze niż panele laminowane, sztywne i lekkie, które dodatkowo układane są w sposób pływający, czyli bardziej akustyczny. Drewniane podłogi, dzięki swojej sprężystości pochłaniają energię uderzenia spadającego przedmiotu zamieniając ją w ciepło, co daje obniżenie poziomu hałasu -  dodaje S. Kos. 

Tworzone na indywidualne zamówienie dębowe podłogi Chapel Parket zapewniają komfort akustyczny. Wszystkie podłogi Chapel Parket są heblowane nie tylko wstępnie lecz do momentu uzyskania gładkiej powierzchni; bez udziału papieru ściernego. Podczas tej czynności otwierają się pory drewna, przez co olej stosowany w procesie produkcji może wniknąć głęboko w strukturę surowca i go zabezpieczyć. Dodatkową korzyścią z heblowania jest sam wygląd desek; rysunek drewna jest wyeksponowany, a podłoga sprawia wrażenie trójwymiarowej. Inwestorzy mogą nabyć zarówno parkiet dębowy poddany opatentowanym procesom postarzania, jak i materiał bez celowych uszkodzeń.

***
Tekst: Adventure Media
Zdjecia: Chapel Parket Polska
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią 
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska 
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl

Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik 
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl 
tel. 690 449 064

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Farmacja

Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.