Komunikaty PR

Komfort akustyczny drewnianych podłóg

2021-07-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

Warto jednak także zaznajomić się z tematem akustyki, bowiem na pogłos wpływ mają właśnie drewniane podłogi, które znacznie go skracają. 

O tym, że wybór podłogi jest jedną z najważniejszych decyzji jakie podejmuje inwestor nie trzeba nikomu przypominać. Każdy bowiem zdaje sobie sprawę, że ta część pomieszczeń powinna być trwała, funkcjonalna i służyć na lata. Jest natomiast jeszcze jeden element, który przemawia za wyborem właśnie drewnianych podłóg. To komfort akustyczny jaki zapewniają użytkownikom. 

Niechciane echo
Na początek warto wspomnieć, że dźwięk rozchodzi się dookoła swojego źródła w sposób falowy. W formie kulistej, jako dźwięk przestrzenny (mowa, muzyka) bądź jako dźwięk materiałowy np. wiertarka udarowa. Rozchodzenie się dźwięku następuje także przez graniczące z pomieszczeniem elementy budowlane. Ważne jest, aby poprzez właściwą izolację akustyczną dźwięk wyeliminować.

Redukcja dźwięku jest w dużej mierze zależna od materiałów budowlanych, które zastosowaliśmy. A także od dynamicznej sztywności materiałów izolacyjnych. Gładkie i twarde powierzchnie odbijają dźwięki, które ponownie uderzając w inną powierzchnię, znowu zostaną odbite aż całkowicie znikną.

Pomieszczenia w których występuje pogłos o zdecydowanie długim czasie działają na przebywających w nich ludzi pobudzająco. Z kolei te, o czasie krótkim uspokajają. Dlatego też pomieszczenie, którego akustyka uznana jest za komfortową to takie, w którym echo jest niemal niesłyszalne. - O  wnętrzu z idealną akustyką mówimy wówczas gdy pogłos praktycznie nie istnieje. I to właśnie drewniane podłogi odgrywają w tym wypadku znaczącą rolę – informuje ekspert marki Chapel Parket Polska, Sebastian Kos

Drewniane podłogi zmniejszają pogłos
Wykonując podłogę warto postawić na rozwiązanie, które spełni dźwiękowe wymagania mieszkańców oraz ich sąsiadów. - Idealnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na dębowe podłogi. Mimo, iż drewno charakteryzuje się niskim współczynnikiem dźwiękochłonności, to i tak jest znacznie lepsze niż panele laminowane, sztywne i lekkie, które dodatkowo układane są w sposób pływający, czyli bardziej akustyczny. Drewniane podłogi, dzięki swojej sprężystości pochłaniają energię uderzenia spadającego przedmiotu zamieniając ją w ciepło, co daje obniżenie poziomu hałasu -  dodaje S. Kos. 

Tworzone na indywidualne zamówienie dębowe podłogi Chapel Parket zapewniają komfort akustyczny. Wszystkie podłogi Chapel Parket są heblowane nie tylko wstępnie lecz do momentu uzyskania gładkiej powierzchni; bez udziału papieru ściernego. Podczas tej czynności otwierają się pory drewna, przez co olej stosowany w procesie produkcji może wniknąć głęboko w strukturę surowca i go zabezpieczyć. Dodatkową korzyścią z heblowania jest sam wygląd desek; rysunek drewna jest wyeksponowany, a podłoga sprawia wrażenie trójwymiarowej. Inwestorzy mogą nabyć zarówno parkiet dębowy poddany opatentowanym procesom postarzania, jak i materiał bez celowych uszkodzeń.

***
Tekst: Adventure Media
Zdjecia: Chapel Parket Polska
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią 
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska 
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl

Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik 
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl 
tel. 690 449 064

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.