Komunikaty PR

Konkurs KOŁO i Studio NOM (Nie Olewamy Miasta)

2020-07-27  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Czego od przestrzeni miejskiej oczekuje jeden z najbardziej cenionych, polskich architektów? Co o słowie „toaleta” sądzi Mistrz Mowy Polskiej? Jakie sekrety zwierząt zna najbardziej rozpoznawalny dziennikarz w stroju leśnika? Studio Nie Olewamy Miasta to cykl rozmów o miejskich sprawach, towarzyszący 22. Konkursowi KOŁO „Projekt Łazienki” dla studentów i architektów: gośćmi Bogny Świątkowskiej byli Robert Konieczny, Profesor Bralczyk i Adam Wajrak. Nagrodzone projekty konkursowe, przygotowane specjalnie dla Muzeum Łazienki Królewskie, można oglądać jeszcze do końca lipca br. w Galerii Plenerowej ogrodu łazienkowskiego. 

Studio Nie Olewamy miasta to kontynuacja cyklu rozmów ze znanymi postaciami prowadzonych przy okazji Konkursu KOŁO - tym razem przez Bognę Świątkowską, wieloletnią dziennikarkę, promotorkę kultury i dobrej architektury. Goście reprezentujący różne dziedziny życia i twórczości, spotykają się w Studiu NOM by rozmawiać o problemach przestrzeni miejskich, patrząc na nie z zupełnie odmiennych perspektyw. Okazuje się, że wybitnych ekspertów z dziedziny architektury, językoznawstwa, a także ochrony przyrody, łączy wspólna idea – dbałość o przestrzeń wspólną oraz interesy wszystkich jej mieszkańców, w szczególności tych, którzy nie mają głosu.

Zieleń w mieście powinna być święta, w jakiś sposób chroniona. Trzeba się naprawdę bardzo mocno zastanowić czy warto wycinać choćby to jedno drzewo, bo czasami lepiej jest po prostu zmienić projekt, żeby tę zieleń zachować. Świetnym przykładem jest Wiedeń – tam miejsca, które nie są potrzebne w sensie użytkowym, zamieniane są na tereny zielone. Myślę, że ten trend rozwinie się również w innych miastach Europy  – twierdzi Robert Konieczny, architekt w KWK Promes.

Studio NOM wspiera kultowy już Konkurs KOŁO dla studentów i młodych architektów, który w tym roku organizowany był we współpracy z Łazienkami Królewskimi. Uczestnicy mierzyli się z zadaniem przygotowania projektów koncepcyjnych pawilonu z funkcją toalety publicznej, ze szczególnym poszanowaniem zabytkowego charakteru miejsca, jego najcenniejszych mieszkańców – fauny i flory, a także pamięci o nadwornym architekcie Króla Stanisława Augusta – Dominiku Merlinim.

Nagrodę Grand Prix otrzymała koncepcja o nazwie „Linkort”, zaprojektowana przez Dominikę Bugajską i Marcina Trzaskę. Zdaniem jury, projekt ten połączył w sobie prostotę, elegancję i dbałość o naturę. Wszystkie nagrodzone prace, można oglądać jeszcze do 31 lipca br. w Galerii Plenerowej Łazienek Królewskich w Warszawie, przy ulicy Agrykola (od strony Bramy Herbowej), na wysokości Ermitażu.

Temat toalet publicznych, czy toalet w ogóle jest bardzo wstydliwy, ale jednocześnie bardzo ważny. Nie wstydźmy się o nim mówić! Bardzo ważne jest to, jak tego rodzaju przybytki zostały wkomponowane w przestrzeń. Czy są odpowiednio widoczne? Bardzo istotnym aspektem jest odpowiednia lokalizacja, tak żeby takiej toalety nie trzeba było długo szukać – zaznacza Robert Konieczny, architekt w KWK Promes.

Wszystkie rozmowy przeprowadzone w ramach Studia Nie Olewamy Miasta, można obejrzeć na kanale YouTube KOŁO Zawsze w dobrym stylu i na stornie konkursu www.konkurskolo.pl

  • Robert Konieczny: https://youtu.be/2fZm2smv7UM
  • Prof. Jerzy Bralczyk: https://youtu.be/2fZm2smv7UM
  • Adam Wajrak: https://youtu.be/4UKJ8AQjeDU

 

Efektami Konkursu KOŁO są m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym, toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie czy porośnięty żywą zielenią budynek toalety w Płocku. W 2019 roku uczestnicy konkursu podjęli się zaprojektowania ogrodu zabaw z budynkiem toalety publicznej nad Jeziorem Długim w Olsztynie.

Szczegóły konkursu oraz regulamin znajdują się na stronie: www.konkurskolo.pl

AKCJA SPOŁECZNA „NIE OLEWAMY MIASTA”

Deficyt toalet publicznych to duży problem dla mieszkańców miast. W Polsce 1 toaleta publiczna przypada na 12 000 mieszkańców. „Nie olewamy miasta” to zarówno blog, jak i platforma komunikacyjna dla dziennikarzy, aktywistów i osób zaangażowanych w tematy miejskie. Od czasu 20. jubileuszowej edycji Konkursu KOŁO, autorką treści na NOM jest dziennikarka– Justyna Kokoszenko.

Szczegóły akcji dostępne są na stronie Nieolewamymiasta.pl oraz na Facebook.com/nieolewamymiasta

O marce KOŁO:

Od ponad 50 lat KOŁO jest wiodącym na rynku dostawcą wyrobów wyposażenia łazienek w Polsce. W 2015 roku marka stała się częścią Grupy Geberit – europejskiego lidera technologii sanitarnych. Pod marką KOŁO dostępne są ceramika i meble łazienkowe, wanny i brodziki akrylowe, kabiny prysznicowe oraz systemy instalacyjne. Kultowe produkty, takie jak seria NOVA PRO i NOVA PRO PREMIUM, obecne w łazienkach milionów Polaków, odpowiadają na potrzeby różnych użytkowników. Z marką KOŁO związanych jest również szereg działań prospołecznych i proekologicznych. Od ponad 20 lat organizuje konkurs dla młodych architektów i studentów „Projekt Łazienki”, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ramach tej cieszącej się uznaniem społecznym inicjatywy powstały m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie. Marka KOŁO pełni także funkcję mecenasa wielu przedsięwzięć kulturalnych. Nowoczesne salony firmowe Geberit i KOŁO w Warszawie i Krakowie to nie tylko miejsca, w których można zapoznać się z ofertą produktową firmy. Odbywają się w nich interesujące wystawy i spotkania poświęcone tematyce designu i architektury, a także szkolenia dla dystrybutorów, instalatorów i projektantów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.