Komunikaty PR

Kryzys to katalizator szans. Nobonobo podsumowuje 2022 rok

2023-01-23  |  17:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Rok 2022 był okresem napięcia i niepewności, ale także czasem skłaniającym do refleksji, pełnym szans i nowych możliwości. Nowe wyzwania staną również przed marką Nobonobo, polskim producentem mebli tapicerowanych, której właściciele spoglądają jednak w przyszłość z nieukrywanym optymizmem.

W roku 2021, w czasie pandemii COVID-19, branża meblarska osiągnęła znaczny wzrost sprzedaży, któremu sprzyjał trend dłuższego pozostawania w domu i chęci poprawy komfortu najbliższego otoczenia. Sytuacja okazała się sprzyjająca również w pierwszej połowie 2022 r., jednak nasilenie procesów inflacyjnych, spotęgowane rosyjską inwazją na Ukrainę, może spowodować ochłodzenie na rynku meblarskim w kolejnym roku. Raport Departamentu Analiz Ekonomicznych prognozuje jednak szybkie odbicie i wzrost sprzedaży w latach 2023-2026 o 5,5%.

– Amerykański ekonomista, Milton Friedman, powiedział kiedyś, że tylko kryzys – rzeczywisty lub domniemany – powoduje prawdziwą zmianę. Podobnie jak u progu pandemii w roku 2020, w  aktualnej sytuacji również szukamy szans i możliwości, a trudności staramy się postrzegać jako katalizator do zmian i innowacji. Nie jesteśmy gigantem na rynku, co w tym momencie postrzegamy jako zaletę, ponieważ możemy pozwolić sobie na większą elastyczność we wdrażaniu nowych rozwiązań i podejściu do naszych odbiorców. Widzimy zainteresowanie produktami Nobonobo, nasze stoisko na tegorocznych targach meblowych cieszyło się ogromnym powodzeniem zarówno ze strony architektów i projektantów wnętrz, jak i klientów indywidualnych. – mówi Monika Struska, współwłaścicielka Nobonobo.

Choć dla branży meblarskiej miniony rok przyniósł wiele niepokoju i obaw, był również czasem rozwoju. Nobonobo podjęło współpracę z nowymi projektantami, m.in. z Polski, Ukrainy, czy Nowej Zelandii, którzy stworzyli dla marki unikalne produkty. 2022 obfitował również w sukcesy – od tytułu Must Have przyznanego sofie Margo podczas Łódź Design Festival, przez okrzyknięcie trzech projektów finalistami plebiscytu Dobry Wzór i otrzymanie przez sofę Maxxo certyfikatu Longlisted finale w międzynarodowym konkursie Archiproducts Awards, aż po zwycięstwo stołu Roots w German Design Award.

– Wchodzimy w nowy rok z nieukrywanym entuzjazmem i optymistycznie patrzymy w przyszłość. Wierzymy, że wartości, które stoją za naszą marką i jakość, której zawsze z pasją bronimy, pozwolą nam nie tylko kontynuować działalność, ale także rozwijać się zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. Rok 2022 był na wielu płaszczyznach przełomowy – rozpoczęliśmy współprace z nowymi projektantami, możemy pochwalić się sukcesami w kolejnych plebiscytach i zagranicznych konkursach, udziałem w targach meblowych w Warszawie, w Saragossie. Zakładamy, że rok 2023 będzie wymagał od nas jeszcze większych nakładów pracy, cierpliwości i pomysłowości, ale jesteśmy gotowi stawić czoła kolejnym wyzwaniom. – podsumowuje Tomasz Matejczyk, współwłaściciel Nobonobo.

Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/

***

Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof.

Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Sposób na piękną i estetyczną jadalnię Biuro prasowe
2024-08-08 | 14:00

Sposób na piękną i estetyczną jadalnię

Jadalnia to miejsce, gdzie przecinają się ścieżki wszystkich mieszkańców domu, a posiłek przy wspólnym stole pomaga zacieśniać rodzinne więzy. Tak jak estetyczny wygląd
Dom Mała łazienka w ponadczasowym stylu: kamień naturalny czy płytki gresowe?
2024-08-08 | 10:00

Mała łazienka w ponadczasowym stylu: kamień naturalny czy płytki gresowe?

Aranżacja małej łazienki może być wyzwaniem, ale jednocześnie stanowi doskonałą okazję do stworzenia wnętrza pełnego charakteru i elegancji. Materiały wykończeniowe i detale
Dom Miliony ludzi, miliony domów, różne łazienki – każda z nich zasługuje na odpowie
2024-08-08 | 01:00

Miliony ludzi, miliony domów, różne łazienki – każda z nich zasługuje na odpowie

W Polsce żyją miliony ludzi, w milionach domów i mieszkań i nieskończoną liczbą różnych łazienek. Duże, średnie, małe, te z oknem czy wąskie – każda z nich jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.