Kryzys to katalizator szans. Nobonobo podsumowuje 2022 rok
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Rok 2022 był okresem napięcia i niepewności, ale także czasem skłaniającym do refleksji, pełnym szans i nowych możliwości. Nowe wyzwania staną również przed marką Nobonobo, polskim producentem mebli tapicerowanych, której właściciele spoglądają jednak w przyszłość z nieukrywanym optymizmem.
W roku 2021, w czasie pandemii COVID-19, branża meblarska osiągnęła znaczny wzrost sprzedaży, któremu sprzyjał trend dłuższego pozostawania w domu i chęci poprawy komfortu najbliższego otoczenia. Sytuacja okazała się sprzyjająca również w pierwszej połowie 2022 r., jednak nasilenie procesów inflacyjnych, spotęgowane rosyjską inwazją na Ukrainę, może spowodować ochłodzenie na rynku meblarskim w kolejnym roku. Raport Departamentu Analiz Ekonomicznych prognozuje jednak szybkie odbicie i wzrost sprzedaży w latach 2023-2026 o 5,5%.
– Amerykański ekonomista, Milton Friedman, powiedział kiedyś, że tylko kryzys – rzeczywisty lub domniemany – powoduje prawdziwą zmianę. Podobnie jak u progu pandemii w roku 2020, w aktualnej sytuacji również szukamy szans i możliwości, a trudności staramy się postrzegać jako katalizator do zmian i innowacji. Nie jesteśmy gigantem na rynku, co w tym momencie postrzegamy jako zaletę, ponieważ możemy pozwolić sobie na większą elastyczność we wdrażaniu nowych rozwiązań i podejściu do naszych odbiorców. Widzimy zainteresowanie produktami Nobonobo, nasze stoisko na tegorocznych targach meblowych cieszyło się ogromnym powodzeniem zarówno ze strony architektów i projektantów wnętrz, jak i klientów indywidualnych. – mówi Monika Struska, współwłaścicielka Nobonobo.
Choć dla branży meblarskiej miniony rok przyniósł wiele niepokoju i obaw, był również czasem rozwoju. Nobonobo podjęło współpracę z nowymi projektantami, m.in. z Polski, Ukrainy, czy Nowej Zelandii, którzy stworzyli dla marki unikalne produkty. 2022 obfitował również w sukcesy – od tytułu Must Have przyznanego sofie Margo podczas Łódź Design Festival, przez okrzyknięcie trzech projektów finalistami plebiscytu Dobry Wzór i otrzymanie przez sofę Maxxo certyfikatu Longlisted finale w międzynarodowym konkursie Archiproducts Awards, aż po zwycięstwo stołu Roots w German Design Award.
– Wchodzimy w nowy rok z nieukrywanym entuzjazmem i optymistycznie patrzymy w przyszłość. Wierzymy, że wartości, które stoją za naszą marką i jakość, której zawsze z pasją bronimy, pozwolą nam nie tylko kontynuować działalność, ale także rozwijać się zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. Rok 2022 był na wielu płaszczyznach przełomowy – rozpoczęliśmy współprace z nowymi projektantami, możemy pochwalić się sukcesami w kolejnych plebiscytach i zagranicznych konkursach, udziałem w targach meblowych w Warszawie, w Saragossie. Zakładamy, że rok 2023 będzie wymagał od nas jeszcze większych nakładów pracy, cierpliwości i pomysłowości, ale jesteśmy gotowi stawić czoła kolejnym wyzwaniom. – podsumowuje Tomasz Matejczyk, współwłaściciel Nobonobo.
Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/
***
Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof.
Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.