Kuchnia i łazienka marzeń w czasie epidemii. Jak działają polskie firmy meblowe?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Cosentino, pochodząca z Hiszpanii firma produkująca wielkoformatowe powierzchnie architektoniczne, na co dzień współpracuje z producentami mebli, projektantami, a także pracowniami kamieniarskimi z całego kraju. Sytuacja związana z epidemią koronawirusa wpłynęła na funkcjonowanie całej branży, forsując wprowadzenie nowych rozwiązań i metod pracy. Zespół Cosentino poprosił swoich partnerów o komentarz na temat tego jak zmieniła się ich praca w związku z ograniczoną możliwością bezpośredniego kontaktu z klientami.
Obecna sytuacja paradoksalnie może okazać się sprzymierzeńcem planów i prac remontowych. Zwolnienie tempa życia niesie możliwość zebrania inspiracji, zapoznania się z ofertą producentów, przesłania próbek, kontaktu się z kamieniarzem, architektem czy studiem wykonującym zabudowy kuchenne lub łazienkowe. Praca nad koncepcją i finalizacją projektu jest zazwyczaj dość czasochłonna i wymaga wielu poprawek. Czy możliwe jest zrealizowanie tych zadań w trybie zdalnym? Wielu producentów szybko zareagowało na obecne warunki i przygotowało ofertę dostosowaną do wymogów sytuacji.
Rozwiązania cyfrowe w służbie klienta
Z pomocą producentom i projektantom przychodzą rozwiązania cyfrowe. W obecnych warunkach większość profesjonalistów decyduje się na konsultacje zdalne:
„W trosce o zdrowie naszych Klientów, pracowników i ich rodzin, wprowadziliśmy kampanię #zostańwdomu, poprzez którą chcemy zachęcić Klientów i Architektów do kontaktu z nami poprzez email, telefon czy skype. Obecnie cały proces zakupowy, projektowy oraz konsultacje można przeprowadzić bez konieczności wizyty Klienta w salonie Maxfliz.” – opowiada Martyna Kozłowska, Dyrektor ds. Marketingu sieci MaxFliz.
Pojawiły się również dedykowane platformy ułatwiające składanie zamówień:
„Aby umożliwić klientom bezproblemowe korzystanie z naszych usług wprowadziliśmy możliwość zamówienia kuchni bez wychodzenia z domu. Wystarczy tylko wypełnić formularz na naszej stronie internetowej i czekać na telefon od projektanta. Podczas rozmowy projektant wsłuchuje się w potrzeby klienta i jego oczekiwania, a następnie wykonuje projekt.” - tłumaczy Monika Odoj z sieci ernestrust.
Nacisk na bezpieczeństwo
Kolejny partner Cosentino, poznańska firma Zajc, oferuje możliwość umówienia się na wirtualny spacer po showroomie. Możliwe jest również wykonywanie pomiarów, jeśli klient udostępni puste pomieszczenie. Oczywiście odbywa się to przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. W sytuacji, gdy przesłany projekt jest precyzyjny i nie budzi wątpliwości możliwe jest również zamówienie mebli i wyposażenia bez konieczności wykonywania dodatkowych pomiarów i wizyty w showroomie. Troskę o bezpieczeństwo podczas spotkań deklarują zresztą praktycznie wszystkie firmy. W tej chwili to priorytet podczas spotkań z klientami. Arleta Kuznowicz ze Studia De Gosh dodaje: „W razie konieczności organizujemy spotkanie, lecz zwracamy szczególną uwagę na zachowanie środków ostrożności. Niektórych kwestii nie da się omówić na odległość – Klient musi mieć możliwość ocenić czy proponowane materiały mają odpowiednią fakturę, głębię, wytrzymałość… Wprowadziliśmy więc obowiązek każdorazowej dezynfekcji omawianych materiałów.”
By zyskać pełne informacje o miejscach, gdzie bez przeszkód zamówimy teraz produkty Cosentino, warto odwiedzać regularnie stronę i media społecznościowe polskiego oddziału firmy, który regularnie aktualizuje listę swoich partnerów. Znajdziemy tam przydatne informacje o bieżącej działalności firm:
- Zajc, Modern Studio, Studio DeGosh, Klaus Meble (ulokowanych w zachodniej części kraju),
- Studio Kome, Hul Kuchnie, Kuchnie HDM, Werk Meble (na południowym zachodzie),
- Homevest, Meble Klonex, Strefa Kuchni, Marpi (w centrum),
- Meble Sądeckie, Leo Design, Aktywna Kuchnia, Opa Mebel (na południowym wschodzie),
czy ernestrust i MaxFliz, których salony znajdziemy w wielu lokalizacjach w Polsce.
Więcej na blogu: www.cosentino.com

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.