Komunikaty PR

„Kulinarnie Mocni” otwierają Nowy Rok wspólnym gotowaniem

2020-01-15  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania JPG ( 0.77 MB )

Kolejny raz łączą siły, aby uczyć zdrowego i pomysłowego gotowania, a także mądrego zarządzania produktami. Piąta edycja programu zwraca szczególną uwagę na problem marnowania żywności.

Druga odsłona warsztatów miała miejsce 10 stycznia i tym razem, edukatorzy Banków Żywności wspólnie z Maciejem Wawryniukiem, Szefem Kuchni Kamis, gotowali w podwarszawskim Stefanowie, w siedzibie firmy McCormick Polska. Na temat przewodni wybrano jajka – produkt łatwo dostępny, który można wykorzystać w kuchni na wiele sposobów. W połączeniu z przyprawami i nawet niewielką ilością dodatków pozwala przygotować pożywne posiłki bez względu na porę dnia i preferencje smakowe – od wytrawnych do słodkich dań. Podczas piątkowego spotkania jajka stanowiły wiodący składnik wszystkich opracowywanych przepisów, a także zainspirowały organizatorów do stworzenia hasła patronującego drugiej odsłonie warsztatów: Ale jaja!

Najnowszy raport Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2019”[1] podaje, że jednym z powodów marnowania żywności jest mała kreatywność w kuchni.

Choć trudno w to uwierzyć, aż 10 % badanych przyznaje, że wyrzuca jedzenie, bo nie ma pomysłu na wykorzystanie danego produktu. To chyba najbardziej absurdalny powód marnowania jedzenia, dlatego razem z marką Kamis chcemy inspirować i udowadniać, że naprawdę w prosty sposób można wyczarować pyszne danie z dowolnego produktu – komentuje Dorota Jezierska, wiceprezeska Federacji Polskich Banków Żywności.

Dlatego podczas warsztatów „Kulinarnie Mocni”, organizatorzy zachęcają do otwartości na smaki i nowe doświadczenia podczas gotowania. Nieodzowne znaczenie ma także nauka technik kulinarnych, dzięki którym edukatorzy zyskują odwagę do eksperymentowania w kuchni – modyfikowania przepisów, zamieniania produktów na inne, tworzenia własnych kompozycji smakowych.

Moją rolą, jako trenera edukatorów Banków Żywności, jest przekazywanie wiedzy, jak gotować w prosty i szybki sposób z wykorzystaniem podstawowych składników. Stworzenie pełnowartościowych, a przede wszystkim zdrowych posiłków nie wymaga koszyka pełnego zakupów. Często wystarczy kilka produktów, ulubione przyprawy i trochę inwencji twórczej – mówi Maciej Wawryniuk, Szef Kuchni Kamis, ekspert programu „Kulinarnie Mocni”.

 

O programie

„Kulinarnie Mocni” to inicjatywa edukacyjna Federacji Polskich Banków Żywności i firmy McCormick, właściciela marki Kamis. Od 2015 roku konsekwentnie przekazują wiedzę o zdrowym i kreatywnym gotowaniu. Zorganizowano już 1700 warsztatów dla ponad 24 000 osób z całej Polski. Akcja edukacyjna obejmuje swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Podczas lokalnych warsztatów, trenerzy i eksperci ds. żywienia Banków Żywności przekazują zdobytą wiedzę kulinarną wszystkim uczestnikom Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa.

Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl

 


[1] Na podstawie: „Badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. roku życia w aspekcie marnotrawstwa żywności”, prof. Dr hab. D. Kołożyn – Krajewska, dr inż. B. Bilska, dr inż. M. Tomaszewska, SGGW 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.