Komunikaty PR

Kunszt rzemiosła w ruchu: Mazda i Homo Faber łączą siły

2024-08-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Estoria PR
Estoria PR

Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Do pobrania pdf ( 0.55 MB )

We wrześniu tego roku Mazda dołączy jako partner międzynarodowego festiwalu Homo Faber 2024, by celebrować sztukę rzemiosła pod hasłem „Podróż życia”. Goście festiwalu będą mogli zobaczyć starannie wyselekcjonowane eksponaty oraz uczestniczyć w praktycznych warsztatach, doświadczając naturalnego połączenia mistrzostwa rzemiosła artystycznego i projektowania specyficznego dla sektora motoryzacji.

Homo Faber to odbywające się co dwa lata prestiżowe wydarzenie poświęcone celebracji sztuki rzemiosła, skupione na refleksji nad ludzkim życiem przez pryzmat umiejętności rzemieślniczych. Kierując się filmową wizją reżysera Luki Guadagnino i poczuciem architektonicznej estetyki Nicolò Rosmariniego, ta edycja obiecuje urzekającą podróż od narodzin do życia pozagrobowego, wyrażoną poprzez wykwintny kunszt. Zaangażowanie Mazdy w tegoroczną edycję Homo Faber koncentruje się na motywie podróży przez etapy ludzkiego życia i odzwierciedla głęboki szacunek marki dla tradycyjnej twórczości w połączeniu z innowacyjnym podejściem do projektowania. Mazda, znana ze swojej filozofii „Crafted in Japan”, od ponad wieku kultywuje tradycję opartą na szacunku rzemieślników Takumi dla perfekcji i znaczenia dotyku ludzkich rąk w procesie kreacji nowego samochodu.

Warsztaty

Poznaj rzemieślników: Pamiątka wykonana dzięki talentom i staranności odzwierciedla istotę niezwykłej podróży. Podczas Homo Faber 2024 Mazda inspiruje odwiedzających, aby sami stali się rzemieślnikami: pod okiem mistrzów papiernictwa mogą stworzyć własne pamiątki z podróży.

Japońskie introligatorstwo: Założone pod koniec lat 60. butikowe atelier Antica Legatoria Ofer zlokalizowane w Padwie i Wenecji, specjalizuje się w historycznych technikach introligatorskich, mających swój rodowód w dawnych opactwach Santa Giustina i Praglia, a także w sztuce marmurkowania papieru w stylu zachodnim, japońskim i tureckim. Ich rzemieślnicy poprowadzą odwiedzających przez etapy tworzenia własnego dziennika podróży, będącego doskonałym połączeniem japońskiej estetyki i starożytnych technik introligatorskich.

Kieszonkowy globus: Leonardo Frigo jest pełen pasji, innowacji i kreatywności. Łączy swoją miłość do muzyki z pracą przy odnawianiu obiektów z kamienia i drewna. Od ponad dekady tworzy zdobione malunkami instrumenty smyczkowe, które zdobyły uznanie na całym świecie. Podczas festiwalu Homo Faber 2024 Frigo i Mazda zapraszają odwiedzających do wydrukowania własnych map i stworzenia globusa, który zainspiruje ich do kolejnej podróży, łącząc tradycyjne rzemiosło z indywidualną kreatywnością uczestników.

„Jest coś magicznego w tworzeniu wyjątkowych przedmiotów własnymi rękami” - mówi Leonardo Frigo, oddając istotę festiwalu Homo Faber. Frigo występuje również w najnowszym odcinku #MazdaDiscovers, serii dostępnej na platformie YouTube, w której twórcy wyruszają w podróż, aby spotkać lokalnych rzemieślników i opowiedzieć ich historie. Prezentowane są również przedmioty z poprzednich podróży, aby podkreślić zaangażowanie Mazdy w rzemiosło, w którym innowacja spotyka się z tradycją, tworząc doświadczenia, które głęboko rezonują zarówno z globalnymi artystami sztuki rzemiosła, jak i odbiorcami ich sztuki.

Crafted in Japan: dążenie Mazdy do perfekcji

„Perfekcja” często kojarzy się z bezduszną, maszynową precyzją. Jednak mistrzowie rzemiosła Takumi Mazdy dążą do innego rodzaju perfekcji. Poświęcają dziesięciolecia na dopracowanie każdego etapu procesu tworzenia i angażują całą swoją energię w każdy tworzony przez siebie obiekt. Rezultat? Perfekcja pełna serca, duszy i ludzkiego dotyku. W swoich poszukiwaniach inspiracji do zdefiniowania przyszłych projektów Mazdy, projektanci eksperymentują z różnymi materiałami, a także rozmaitymi narzędziami i metodami, a efekty ich twórczych poszukiwań przyjmują formę rzeźb. Jeden z tych obiektów można znaleźć na miejscu: „Momentum” wyraża ruch i emocje, nawet w zastygłej statycznie formie. Obrazuje eksplozję energii, którą jest naładowana, w subtelnej i jednocześnie wyrafinowanej formie. Ekspresja artystyczna jest następnie przekładana na projekt bryły samochodu.

Dołącz do Mazda podczas Homo Faber 2024

Dołącz do Mazdy podczas Homo Faber 2024 od 1 do 30 września w Wenecji, gdzie harmonia formy i funkcji rozwija się dzięki wprawnym rękom mistrzów rzemiosła. Dowiedz się więcej o podróży Mazdy do korzeni sztuki rzemiosła i zarezerwuj bilety już dziś.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Estoria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.