Komunikaty PR

Kunszt rzemiosła w ruchu: Mazda i Homo Faber łączą siły

2024-08-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Estoria PR
Estoria PR

Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Do pobrania pdf ( 0.55 MB )

We wrześniu tego roku Mazda dołączy jako partner międzynarodowego festiwalu Homo Faber 2024, by celebrować sztukę rzemiosła pod hasłem „Podróż życia”. Goście festiwalu będą mogli zobaczyć starannie wyselekcjonowane eksponaty oraz uczestniczyć w praktycznych warsztatach, doświadczając naturalnego połączenia mistrzostwa rzemiosła artystycznego i projektowania specyficznego dla sektora motoryzacji.

Homo Faber to odbywające się co dwa lata prestiżowe wydarzenie poświęcone celebracji sztuki rzemiosła, skupione na refleksji nad ludzkim życiem przez pryzmat umiejętności rzemieślniczych. Kierując się filmową wizją reżysera Luki Guadagnino i poczuciem architektonicznej estetyki Nicolò Rosmariniego, ta edycja obiecuje urzekającą podróż od narodzin do życia pozagrobowego, wyrażoną poprzez wykwintny kunszt. Zaangażowanie Mazdy w tegoroczną edycję Homo Faber koncentruje się na motywie podróży przez etapy ludzkiego życia i odzwierciedla głęboki szacunek marki dla tradycyjnej twórczości w połączeniu z innowacyjnym podejściem do projektowania. Mazda, znana ze swojej filozofii „Crafted in Japan”, od ponad wieku kultywuje tradycję opartą na szacunku rzemieślników Takumi dla perfekcji i znaczenia dotyku ludzkich rąk w procesie kreacji nowego samochodu.

Warsztaty

Poznaj rzemieślników: Pamiątka wykonana dzięki talentom i staranności odzwierciedla istotę niezwykłej podróży. Podczas Homo Faber 2024 Mazda inspiruje odwiedzających, aby sami stali się rzemieślnikami: pod okiem mistrzów papiernictwa mogą stworzyć własne pamiątki z podróży.

Japońskie introligatorstwo: Założone pod koniec lat 60. butikowe atelier Antica Legatoria Ofer zlokalizowane w Padwie i Wenecji, specjalizuje się w historycznych technikach introligatorskich, mających swój rodowód w dawnych opactwach Santa Giustina i Praglia, a także w sztuce marmurkowania papieru w stylu zachodnim, japońskim i tureckim. Ich rzemieślnicy poprowadzą odwiedzających przez etapy tworzenia własnego dziennika podróży, będącego doskonałym połączeniem japońskiej estetyki i starożytnych technik introligatorskich.

Kieszonkowy globus: Leonardo Frigo jest pełen pasji, innowacji i kreatywności. Łączy swoją miłość do muzyki z pracą przy odnawianiu obiektów z kamienia i drewna. Od ponad dekady tworzy zdobione malunkami instrumenty smyczkowe, które zdobyły uznanie na całym świecie. Podczas festiwalu Homo Faber 2024 Frigo i Mazda zapraszają odwiedzających do wydrukowania własnych map i stworzenia globusa, który zainspiruje ich do kolejnej podróży, łącząc tradycyjne rzemiosło z indywidualną kreatywnością uczestników.

„Jest coś magicznego w tworzeniu wyjątkowych przedmiotów własnymi rękami” - mówi Leonardo Frigo, oddając istotę festiwalu Homo Faber. Frigo występuje również w najnowszym odcinku #MazdaDiscovers, serii dostępnej na platformie YouTube, w której twórcy wyruszają w podróż, aby spotkać lokalnych rzemieślników i opowiedzieć ich historie. Prezentowane są również przedmioty z poprzednich podróży, aby podkreślić zaangażowanie Mazdy w rzemiosło, w którym innowacja spotyka się z tradycją, tworząc doświadczenia, które głęboko rezonują zarówno z globalnymi artystami sztuki rzemiosła, jak i odbiorcami ich sztuki.

Crafted in Japan: dążenie Mazdy do perfekcji

„Perfekcja” często kojarzy się z bezduszną, maszynową precyzją. Jednak mistrzowie rzemiosła Takumi Mazdy dążą do innego rodzaju perfekcji. Poświęcają dziesięciolecia na dopracowanie każdego etapu procesu tworzenia i angażują całą swoją energię w każdy tworzony przez siebie obiekt. Rezultat? Perfekcja pełna serca, duszy i ludzkiego dotyku. W swoich poszukiwaniach inspiracji do zdefiniowania przyszłych projektów Mazdy, projektanci eksperymentują z różnymi materiałami, a także rozmaitymi narzędziami i metodami, a efekty ich twórczych poszukiwań przyjmują formę rzeźb. Jeden z tych obiektów można znaleźć na miejscu: „Momentum” wyraża ruch i emocje, nawet w zastygłej statycznie formie. Obrazuje eksplozję energii, którą jest naładowana, w subtelnej i jednocześnie wyrafinowanej formie. Ekspresja artystyczna jest następnie przekładana na projekt bryły samochodu.

Dołącz do Mazda podczas Homo Faber 2024

Dołącz do Mazdy podczas Homo Faber 2024 od 1 do 30 września w Wenecji, gdzie harmonia formy i funkcji rozwija się dzięki wprawnym rękom mistrzów rzemiosła. Dowiedz się więcej o podróży Mazdy do korzeni sztuki rzemiosła i zarezerwuj bilety już dziś.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Estoria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Zespół De Mono zachęca do elektromobilności w nowej kampanii VW FS Biuro prasowe
2024-08-20 | 10:00

Zespół De Mono zachęca do elektromobilności w nowej kampanii VW FS

„Teraz jest Twój czas” – śpiewa legendarny zespół De Mono w najnowszej reklamie Volkswagen Financial Services. Premiera utworu nawiązującego do kultowego
Motoryzacja Mazda zachęca do zwiedzania Polski w rytmie slow
2024-08-14 | 12:00

Mazda zachęca do zwiedzania Polski w rytmie slow

Góry czy morze? Zaskakującą odpowiedzią na ten odwieczny dylemat wakacyjny może być... wyprawa na wschód. Autorski przewodnik po Polsce SlowRoad by Mazda przygotowany z myślą
Motoryzacja Mistrzostwa Polski w wyścigach równoległych w Toruniu!
2024-08-07 | 10:00

Mistrzostwa Polski w wyścigach równoległych w Toruniu!

Już 25 sierpnia na lotnisku w Toruniu odbędzie się oficjalna 4. runda Mistrzostw Polski w Wyścigach Równoległych. Wydarzenie, organizowane przez Fast VAG i Polski Związek Motorowy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.