„Kwestia ceny” Zygmunta Miłoszewskiego w Empik Go!
Przygoda na śmierć i życie, miłość na dobre i na złe oraz nauka i religia kontra układy i mafia. To wątki, które w najnowszej powieści przedstawia jeden z najbardziej poczytnych polskich pisarzy XXI wieku – Zygmunt Miłoszewski, który powraca z nowym tytułem. Premierze „Kwestii ceny” (Wydawnictwo W.A.B.) towarzyszyć będzie superprodukcja audio w gwiazdorskiej obsadzie. W rolach głównych pojawią się Aleksandra Popławska, Rafał Zawierucha oraz Arkadiusz Jakubik. Premiera 24 czerwca w aplikacji Empik Go.
Wieści zza kulis
Jaką ceną jesteśmy w stanie zapłacić za spełnienie największych marzeń? Jak wiele możemy poświęcić, by uratować miłość naszego życia? Czy desperacka wyprawa w poszukiwaniu skarbu może odmienić losy ludzkości? Odpowiedzi na te pytania poszukują główni bohaterowie „Kwestii ceny”, thrillera przygodowego autorstwa Zygmunta Miłoszewskiego. Jeden z najbardziej poczytnych polskich pisarzy powraca z wyczekiwanym tytułem, który stanowi kontynuację „Bezcennego”. Premierze powieści przygodowej „Kwestia ceny” partnerować będzie superprodukcja na 40 głosów w gwiazdorskiej obsadzie (produkcja Studia Osorno). W głównych rolach zobaczymy m.in. Aleksandrę Popławską, Rafała Zawieruchę oraz Arkadiusza Jakubika. Kulisy powstawania produkcji zdradza reżyser, Krzysztof Czeczot:
– Z uwagą przyglądałem się sytuacji, która dotknęła środowisko aktorskie w trakcie pandemii. Z dnia na dzień zostały odwołane plany zdjęciowe oraz spektakle. Wraz z moim Studiem Osorno postanowiliśmy zorganizować akcję, w której zaprosiliśmy aktorów do przesłania zgłoszeń do planowanych na najbliższy czas produkcji audio. W ciągu zaledwie dwóch dni dostaliśmy około 500 wiadomości, co przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. W „Kwestii ceny” udało nam się obsadzić 40 osób, a kolejna grupa zagra w naszej następnej produkcji. Mam nadzieję, że uda nam się nawiązać współpracę w pozostałymi aktorami i aktorami z grupy przy jesiennych produkcjach.
Miłoszewski aktorem
Premierze superprodukcji audio, która zadebiutuje w Empik Go pod koniec czerwca towarzyszyć będzie zaskoczenie. W role marynarzy wcielą się autor Zygmunt Miłoszewski oraz redaktor „Kwestii ceny”, Marcin Mastalerz. To pierwsza tego typu produkcja Empik Go, w której pisarz jest nie tylko autorem scenariusza, ale także udziela głosu jednemu z bohaterów. Autor miał także wpływ na wybór narratora, którym został ulubiony głos Miłoszewskiego – Filip Kosior.
– Akcja mojej najnowszej powieści rozgrywa się na morzu. Dlatego wraz z redaktorem książki, Marcinem postanowiliśmy, by w produkcji audio wystąpić nie tylko jako autor i redaktor morskich opowieści, ale jako bohaterowie – marynarz numer 2 i numer 3. Bardzo cieszymy się, że mieliśmy okazję wystąpić w tak fantastycznym przedsięwzięciu obok wyjątkowych gwiazd, oryginalnych efektów dźwiękowych, szumu fal czy nawoływań godowych delfinów – komentuje Zygmunt Miłoszewski.
„Kwestia ceny” to powieść, której akcja rozgrywa się w dwóch przestrzeniach czasowych – na początku XX oraz XXI wieku. Losy głównych bohaterów pozwolą przenieść się słuchaczom zarówno do świata nauki, religii i sztuki, ale także do miejsc, w których rządzą mafia i międzynarodowe układy. Bohaterowie z dobrych zamieniają się w złych, a na koniec, jak to u Miłoszewskiego, wszystko okaże się nie tym, czym na początku się zdawało.
„Kwestia ceny”
Premiera: 24 czerwca w aplikacji Empik Go
Scenariusz: Zygmunt Miłoszewski
W rolach głównych wystąpili: Zofia Lorentz – Aleksandra Popławska, Bogdan Smuga – Arkadiusz Jakubik, Marcel Kluzka – Rafał Zawierucha, Narrator – Filip Kosior
W pozostałych rolach: Joanna Osyda, Artur Krajewski, Maciej Wilewski, Aleksander Trąbczyński, Joanna Król, Agnieszka Wosińska, Katarzyna Romańczuk, Mariusz Czajka, Robert Mazurkiewicz, Konrad Żygadło, Łukasz Chmielowski, Krzysztof Tymiński, Sebastian Cybulski, Jan Kozaczuk, Leszek Żukowski, Krzysztof Cybiński, Karolina Piechota, Anna Smołowik, Kasia Wińcza, Justyna Fabisiak, Magdalena Celmer, Delfina Wilkońska, Mateusz Król, Radosław Chabowski, Mateusz Bernardyn, Andrzej Krucz, Marcin Kwaśny, Miłogost Reczek, Krzysztof Grabowski, Mirosław Guzowski, Mikołaj Chroboczek, Rafał Sisicki, Małgorzata Sadowska oraz Marcin Mastalerz i Zygmunt Miłoszewski
Reżyseria: Krzysztof Czeczot
Producent: Paweł Heba
Copyright: Empik S.A.
Kierownictwo produkcji: Patryk Makowski
Producent wykonawczy: Osorno
Już jutro oficjalna prezentacja Betard Sparty Wrocław
Warsztaty fotograficzne
Podaruj radość… na Walentynki!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Media
Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
Znany szef kuchni cieszy się z tego, że dane mu jest realizować tak ważny dla niego projekt zawodowy wspólnie z Dorotą Szelągowską. Choć wcześniej sporadycznie spotykali się na korytarzach TVN–u, to dopiero na planie programu „MasterChef Nastolatki” mieli okazję bliżej się poznać. Szybko nawiązali nić porozumienia i zostali przyjaciółmi. Teraz obydwoje nie szczędzą sobie pochwał i miłych słów.
Styl życia
Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.