Letnie remonty Polaków. Co najchętniej zmieniamy w swoich mieszkaniach?
Jak co roku, latem chętnie odświeżamy wygląd swoich mieszkań. Tym razem wpływ na tę decyzję może mieć również fakt, że część z nas całkowicie zrezygnuje z wakacji lub wybierze jedynie weekendowe wypady z bliskimi. Ostatni czas wiele nauczył nas o organizacji przestrzeni, w której żyjemy – szczególnie w kwestii własnego miejsca do relaksu. Jakie zmiany wprowadzimy w swoich mieszkaniach? Które pomieszczenia remontujemy najchętniej?
Zgodnie z raportem Homebook „Jak wyglądają remonty w polskich domach?” z 2020 roku, najczęściej remontujemy salon (31% respondentów), kuchnię (28%), sypialnię (27%) i łazienkę (26%) – nieco rzadziej pokój dziecięcy czy przedpokój. Zdecydowanie częściej remontujemy całe mieszkanie (39%) lub przynajmniej więcej niż jedno pomieszczenie (36%). To praktyczne podejście. Remont wiąże się zazwyczaj z dużą reorganizacją, stąd wolimy przeprowadzić go za jednym razem.
Rządzi styl nowoczesny
– Z naszego doświadczenia wynika, że już na etapie decyzji o zakupie mieszkania klienci mają dość sprecyzowane preferencje co do jego wyglądu i stylu wykończenia. Wpływ na to mogą mieć media społecznościowe, które prezentują nam różnorodne wnętrza – nierzadko w bardzo katalogowy sposób. To okazja do zweryfikowania swojego gustu i zainspirowania się, dzięki czemu łatwiej możemy sobie wyobrazić swoje przyszłe mieszkanie. Również w przypadku remontu mamy konkretne oczekiwania, bo oprócz zdjęć w mediach społecznościowych czerpiemy pomysły również z doświadczenia z poprzednią aranżacją – tłumaczy Tomasz Bednarek, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Najczęściej podejmujemy się zmiany koloru ścian. Nieco rzadziej – wymiany mebli i dekoracji. Niekiedy decydujemy się również na położenie nowej podłogi czy zakup AGD. Chcemy, aby remont nie pochłaniał dużych kosztów, ale dawał możliwie najlepszy efekt. A w jakich stylach chcemy urządzać mieszkania? Najchętniej w nowoczesnym, lecz równie często sięgamy po minimalistyczny i klasyczny. Nieco rzadziej stawiamy na eklektyczny – czyli łączący cechy różnych stylistyk. To najbezpieczniejsza opcja, pozwalająca na stworzenie własnej kompozycji, która najbardziej odpowiada naszym gustom.
Remont latem? To niezły pomysł
A co sprawia, że to właśnie sezon urlopowy tak często wykorzystujemy na zmiany w domu? Do prac remontowych przekonuje nas przede wszystkim pogoda. Latem nie brakuje ciepłych, słonecznych dni – a długie wieczory i późne zachody słońca to wręcz idealne warunki do malowania. Dłuższe wietrzenie mieszkania nie będzie problemem, a świeżo nałożone warstwy farby wyschną szybciej. Dużą zaletą jest również to, że lato jest sezonem wyjazdów. Na czas remontu łatwiej zatem zapewnić dzieciom zajęcie w ciągu dnia – czy to pobyt u dziadków, czy uczestnictwo w półkoloniach.
Lato to moment wakacyjnych postanowień i zmian, które mają przygotować nas na długie, zimowe miesiące. Niektórzy jednak wolą zbierać inspiracje podczas wakacji, a za remont wziąć się już po urlopie, na przełomie lata i jesieni. To wygodne zwłaszcza wówczas, gdy nie planujemy większych zmian poza nowym kolorem ścian czy dodatkami. Dokonanie modyfikacji nie zabierze wtedy dużo czasu – wystarczy jeden weekend, by mieszkanie było zupełnie odmienione.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.