Lexus planuje crossovera segmentu B?
Zgodnie z najnowszymi informacjami napływającymi z Chin, Lexus planuje wprowadzenie na rynek nowego crossovera. Samochód ma być mniejszy od kompaktowego modelu UX i konstrukcyjnie spokrewniony z najnowszym modelem Toyoty.
Najmniejszy w ofercie Lexusa
Jak donosi chiński portal Autohome, nowy crossover Lexusa ma być oparty na tej samej platformie, co niedawno zaprezentowana Toyota Yaris Cross. Samochód będzie zatem przedstawicielem segmentu B i – o ile faktycznie dojdzie do jego debiutu – najmniejszym autem w ofercie Lexusa.
Nowy model ma otrzymać oznaczenie BX. Litera B będzie wynikać najpewniej z przynależności segmentowej, a znakiem X Lexus określa wszystkie SUV-y i crossovery w swojej ofercie. Chińskie media sugerują, że auto zadebiutuje w 2023 roku, a więc dwa lata po rynkowym debiucie Yarisa Cross, zapowiedzianym na 2021 rok. Samochód powstanie przede wszystkim z myślą o rynkach chińskim i europejskim, gdzie małe crossovery cieszą się sporą popularnością.
Czego się spodziewać?
Toyota Yaris Cross mierzy niecałe 4,2 m długości i 1,765 m szerokości, a jej rozstaw osi wynosi 2,56 m. Dla porównania Lexus UX jest o około 30 cm dłuższy, o 7,5 cm szerszy, a odległość między osiami w tym modelu to 2,64 m, czyli o 8 cm więcej. Yaris Cross, tak jak inne nowe samochody Toyoty i Lexusa, jest oparty na platformie w architekturze TNGA, która obniża środek ciężkości oraz zwiększa sztywność nadwozia i w znacznym stopniu zwiększa pewność prowadzenia auta.
Lexus BX z pewnością będzie miał podobne wymiary, co Yaris Cross i skorzysta z zalet architektury TNGA. Pod maską auta niemal na pewno znajdzie się też napęd hybrydowy. W przypadku nowego crossovera Toyoty to układ o mocy 116 KM z silnikiem 1.5. W ofercie możemy spodziewać się również napędu na cztery koła, który w Toyocie Yaris Cross też będzie dostępny. Do tego Lexus z pewnością dorzuci bardziej luksusowe wnętrze, jeśli rzeczywiście zdecyduje się na wprowadzenie takiego auta do oferty.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.