Lidl Polska partnerem strategicznym konkursu Anioły Rodzić po Ludzku
Fundacja Rodzić po Ludzku po raz kolejny wyróżni najlepsze i najbardziej zaangażowane, zdaniem kobiet, położne. Już dziś, 8 maja – w polskim Dniu Położnej wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiego plebiscytu „Anioły Rodzić po Ludzku”. Celem inicjatywy jest podkreślenie znaczenia roli położnych, które z troską i uważnością towarzyszą kobietom w okresie ciąży, porodu i połogu.
O wynikach tego plebiscytu nie decyduje liczba oddanych głosów na daną położną, ale uzasadnienie zawarte w komentarzach głosujących. To właśnie nadsyłane zgłoszenia odzwierciedlają rzeczywiste doświadczenia kobiet oraz towarzyszące im emocje w kontaktach z położną.
W tym roku plebiscytowi na położną – Anioła towarzyszy hasło: Pozytywnie nastawiona profesjonalistka, uważna i czuła położna.
Dlatego serdecznie zachęcamy panie oraz ich bliskich do wzięcia udziału w plebiscycie i zagłosowanie na położną, która ich zdaniem, poprzez swoje zaangażowanie, kwalifikacje i postawę wobec kobiet oraz noworodków zasłużyła na wyróżnienie.
Informacje o konkursie
W konkursie Anioły Rodzić po Ludzku mogą wziąć udział położne, posiadające swój profil na portalu www.gdzierodzic.info. Jest to strona, na której każda położna może bezpłatnie założyć swoją zawodową wizytówkę, prezentującą zakres udzielanego wsparcia dla kobiet w ciąży, podczas porodu czy połogu. Wizytówki można zakładać przez cały czas trwania głosowania.
Przebieg konkursu
Plebiscyt składa się z dwóch etapów: w pierwszym zbierane są zgłoszenia na najlepszą położną. Etap ten trwa do 15.10.2024 r. Głosy można oddawać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na portalu Gdzierodzic.info. W drugim etapie, na podstawie nadesłanych komentarzy Kapituła Konkursowa wybiera 10 wyróżniających się położnych, po dwie z każdego rejonu Polski – jedną pracującą w szpitalu oraz jedną środowiskową. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w grudniu br.
Kapituła Konkursu
W skład Kapituły, która zadecyduje o wyborze położnych–Aniołów, wchodzi 10 wspaniałych kobiet z różnych środowisk. Są to Justyna Dąbrowska, Magda Mołek, Agnieszka Lisiecka, Anna Pulnar, Elżbieta Cherezińska, Sabina Jakubowska, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Dorota Karkowska, Alicja Kost oraz Joanna Pietrusiewicz. Więcej o Kapitule i o plebiscycie można przeczytać na stronie anioly2024.gdzierodzic.info
Lidl Polska partnerem konkursu Anioły Rodzić po Ludzku 2024
Na szczególną uwagę zasługuje także fakt, że Fundacja Rodzić po Ludzku oraz Lidl Polska ogłaszają wspólne partnerstwo w organizacji tegorocznej edycji plebiscytu „Anioły Rodzić po Ludzku”. Poprzez współpracę w ramach tego projektu Fundacja i Lidl Polska mają nadzieję na podniesienie świadomości społecznej na temat kluczowej roli, jaką pełnią położne w życiu kobiety.
W ramach swojego zaangażowania, Lidl Polska wspiera osoby wykonujące zawód położnej, widząc w ich pracy nieocenioną wartość dla społeczeństwa. Okazanie odpowiedniego wsparcia świeżo upieczonym mamom i ich dzieciom wymaga od położnych zarówno specjalnego wykwalifikowania, jak i właściwego nastawienia oraz podejścia. Według raportu WHO „The State of the World’s Midwifery 2021", położne odgrywają kluczową rolę w promowaniu zdrowia reprodukcyjnego kobiet oraz zapewnianiu opieki holistycznej na każdym etapie ciąży i porodu.
- W Lidl Polska społeczna odpowiedzialność jest wpisana w kulturę organizacyjną oraz tożsamość firmy. Jednym z filarów, na którym opiera się nasza strategia CSR, jest promocja zdrowia. Dlatego też z dumą angażujemy się w tę inicjatywę i doceniamy wysiłek oraz oddanie wszystkich położnych, które codziennie wkładają w swoją pracę pasję i serce. Chcemy wspierać profesjonalistki, które z oddaniem zajmują się kobietami w ciąży, w czasie porodu oraz wspierają matki i ich dzieci – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Dodatkowo w ramach partnerstwa, Lidl Polska przekaże po 1000 szt. pieluszek marki Lupilu 10 podmiotom (szpitalom, szkołom rodzenia, jednostkom POZ), w których pracują wyróżnione w Konkursie położne.
Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna
Okulary fotochromowe: ochrona i wygoda na wakacyjnych szlakach
Czy życie bez telefonu jest możliwe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.
Handel
Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia
Nie tylko napoje słodzone, jak ma to miejsce w Polsce, ale i cała niezdrowa żywność powinna być objęta dodatkowym opodatkowaniem – przekonują badacze z Centrum Ekonomiki Zdrowia i Polityki Innowacji w Imperial College Business School, którzy przyjrzeli się wynikom badań w tym zakresie z całego świata. Pieniądze z podatku od żywności wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli czy cukru, powinny ich zdaniem zostać spożytkowane na dopłaty do zdrowego jedzenia. Okazuje się, że zwłaszcza w krajach o niskich i średnich dochodach to czynnik ekonomiczny decyduje o wyborze niezdrowego jedzenia, które jest mocno reklamowane i często tańsze.
Gwiazdy
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.