Lidl Polska partnerem strategicznym konkursu Anioły Rodzić po Ludzku
Fundacja Rodzić po Ludzku po raz kolejny wyróżni najlepsze i najbardziej zaangażowane, zdaniem kobiet, położne. Już dziś, 8 maja – w polskim Dniu Położnej wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiego plebiscytu „Anioły Rodzić po Ludzku”. Celem inicjatywy jest podkreślenie znaczenia roli położnych, które z troską i uważnością towarzyszą kobietom w okresie ciąży, porodu i połogu.
O wynikach tego plebiscytu nie decyduje liczba oddanych głosów na daną położną, ale uzasadnienie zawarte w komentarzach głosujących. To właśnie nadsyłane zgłoszenia odzwierciedlają rzeczywiste doświadczenia kobiet oraz towarzyszące im emocje w kontaktach z położną.
W tym roku plebiscytowi na położną – Anioła towarzyszy hasło: Pozytywnie nastawiona profesjonalistka, uważna i czuła położna.
Dlatego serdecznie zachęcamy panie oraz ich bliskich do wzięcia udziału w plebiscycie i zagłosowanie na położną, która ich zdaniem, poprzez swoje zaangażowanie, kwalifikacje i postawę wobec kobiet oraz noworodków zasłużyła na wyróżnienie.
Informacje o konkursie
W konkursie Anioły Rodzić po Ludzku mogą wziąć udział położne, posiadające swój profil na portalu www.gdzierodzic.info. Jest to strona, na której każda położna może bezpłatnie założyć swoją zawodową wizytówkę, prezentującą zakres udzielanego wsparcia dla kobiet w ciąży, podczas porodu czy połogu. Wizytówki można zakładać przez cały czas trwania głosowania.
Przebieg konkursu
Plebiscyt składa się z dwóch etapów: w pierwszym zbierane są zgłoszenia na najlepszą położną. Etap ten trwa do 15.10.2024 r. Głosy można oddawać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na portalu Gdzierodzic.info. W drugim etapie, na podstawie nadesłanych komentarzy Kapituła Konkursowa wybiera 10 wyróżniających się położnych, po dwie z każdego rejonu Polski – jedną pracującą w szpitalu oraz jedną środowiskową. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w grudniu br.
Kapituła Konkursu
W skład Kapituły, która zadecyduje o wyborze położnych–Aniołów, wchodzi 10 wspaniałych kobiet z różnych środowisk. Są to Justyna Dąbrowska, Magda Mołek, Agnieszka Lisiecka, Anna Pulnar, Elżbieta Cherezińska, Sabina Jakubowska, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Dorota Karkowska, Alicja Kost oraz Joanna Pietrusiewicz. Więcej o Kapitule i o plebiscycie można przeczytać na stronie anioly2024.gdzierodzic.info
Lidl Polska partnerem konkursu Anioły Rodzić po Ludzku 2024
Na szczególną uwagę zasługuje także fakt, że Fundacja Rodzić po Ludzku oraz Lidl Polska ogłaszają wspólne partnerstwo w organizacji tegorocznej edycji plebiscytu „Anioły Rodzić po Ludzku”. Poprzez współpracę w ramach tego projektu Fundacja i Lidl Polska mają nadzieję na podniesienie świadomości społecznej na temat kluczowej roli, jaką pełnią położne w życiu kobiety.
W ramach swojego zaangażowania, Lidl Polska wspiera osoby wykonujące zawód położnej, widząc w ich pracy nieocenioną wartość dla społeczeństwa. Okazanie odpowiedniego wsparcia świeżo upieczonym mamom i ich dzieciom wymaga od położnych zarówno specjalnego wykwalifikowania, jak i właściwego nastawienia oraz podejścia. Według raportu WHO „The State of the World’s Midwifery 2021", położne odgrywają kluczową rolę w promowaniu zdrowia reprodukcyjnego kobiet oraz zapewnianiu opieki holistycznej na każdym etapie ciąży i porodu.
- W Lidl Polska społeczna odpowiedzialność jest wpisana w kulturę organizacyjną oraz tożsamość firmy. Jednym z filarów, na którym opiera się nasza strategia CSR, jest promocja zdrowia. Dlatego też z dumą angażujemy się w tę inicjatywę i doceniamy wysiłek oraz oddanie wszystkich położnych, które codziennie wkładają w swoją pracę pasję i serce. Chcemy wspierać profesjonalistki, które z oddaniem zajmują się kobietami w ciąży, w czasie porodu oraz wspierają matki i ich dzieci – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Dodatkowo w ramach partnerstwa, Lidl Polska przekaże po 1000 szt. pieluszek marki Lupilu 10 podmiotom (szpitalom, szkołom rodzenia, jednostkom POZ), w których pracują wyróżnione w Konkursie położne.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
Wokalistka przyznaje, że wiosna była dla niej niezwykle pracowita, a i w kolejnych tygodniach też sporo się będzie działo, bo przygotowuje się do wydania nowego albumu. Bryska zdradza, że teksty jej nowych kompozycji są niezwykle osobiste. Postanowiła bowiem opowiedzieć odbiorcom o bardzo ważnym etapie w swoim życiu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Media
Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.