Lime partnerem Wampiriady
Firma Lime poinformowała, że wesprze cykl wydarzeń organizowanych w ramach projektu o nazwie „Wampiriada”. Każda osoba, która zdecyduje się oddać krew otrzyma specjalny kod promocyjny na przejazdy e-hulajnogami.
Wampiriada to akcja studenckiego, honorowego krwiodawstwa Niezależnego Zrzeszenia Studentów. Głównym celem projektu jest pokazanie jak wiele można zrobić dla innych poprzez regularne oddawanie krwi. Wampiriada propaguje wśród społeczności akademickiej ideę zdrowego trybu życia oraz zachęca do rejestrowania się w bazie Dawców szpiku.
„Chcemy docenić osoby, które biorą udział w takich inicjatywach, dlatego postanowiliśmy, że w tym roku uruchomimy specjalny kod promocyjny dla wszystkich, którzy zaangażowali się w Wampiriadę. Dzięki temu możemy także przyczynić się do edukacji studentów w zakresie świadomości ekologicznej i zadbania o przyszłość naszych miast” – komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager, Lime Polska.
Lime zaangażował się w następujące wydarzenia w ramach Wampiriady:
- 08-09.04.2024 r. – Uniwersytet Wrocławski
- 08.04 – Uniwersytet Jagielloński
- 13-15.05 – Politechnika Poznańska
- 20-22.05 – SGH
Po oddaniu krwi w krwiobusie lub wyznaczonej do tego sali na kampusie, każdy uczestnik Wampiriady otrzyma ulotkę ze specjalnym kodem na przejazdy Lime. Promocja dotyczy darmowych odblokowań, które będą ważne przez miesiąc od aktywacji kodu (najpóźniej do października 2024 r.).
5 najważniejszych zasad poruszania się hulajnogami:
- Poruszaj się drogami dla rowerów. Jeśli nie są dostępne, wybieraj jezdnię z dozwoloną prędkością do 30 km/h, bądź, w innych przypadkach, chodnik.
- Jedź maksymalnie 20 km/h, a poruszając się po chodniku, dostosuj prędkość i ustępuj pierwszeństwa pieszym.
- Nigdy nie jedź pod wpływem alkoholu ani innych środków odurzających.
- Jedna hulajnoga = jedna osoba. Obowiązuje zakaz przewożenia dodatkowych osób, zwierząt czy ładunku.
- Parkuj hulajnogę w wyznaczonych do tego miejscach. W przypadku ich braku, zaparkuj hulajnogę równolegle do chodnika, jak najbliżej jego zewnętrznej krawędzi (najdalej od jezdni). Pamiętaj, aby pozostawiona szerokość chodnika nie utrudniała ruchu i była nie mniejsza niż 1,5 m. Pamiętaj o osobach niewidomych i niepełnosprawnych.
W przypadku jakichkolwiek problemów można kontaktować się z infolinią Lime pod numerem 32 224 71 22.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.