Magiczny zamek w pokoju dziecka z Tikkurila krok po kroku
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Księżniczki, rycerze i pojedynki to motywy uwielbianych przez dzieci zabaw. Stworzenie bajkowego królestwa, które będzie nie tylko urzekające, ale również praktyczne, wcale nie musi być trudne. Tikkurila Kids Style, czyli paleta 24 kolorów farb wybranych specjalnie dla dzieci, pozwoli wykreować rozwijający wyobraźnię i kreatywność zamek w sypialni naszych pociech.
Pomieszczenia najmłodszych powinny pobudzać ich fantazję, dlatego zawsze warto umożliwić dzieciom wprowadzenie do aranżacji własnych pomysłów. Zamkowe mury wykonane na ścianie za pomocą farby tablicowej Tikkurila Liitu w ulubionych kolorach malucha będą idealnym miejscem dla radosnych, dziecięcych rysunków. Co więcej, farbę można zastosować również na meblach i drobnych elementach dekoracyjnych, co daje jeszcze więcej aranżacyjnych możliwości.
By stworzyć oryginalny błękitny zamek na początek ścianę należy pomalować farbą Tikkurila Optiva Satin Matt 7 w odcieniu Y353 Cumulus. Następnie przystępujemy do malowania zamkowych murów, po których da się pisać kredą. Aby je wykonać, należy narysować prostą poziomą linię na wysokości 130 cm od połogi. Będzie ona stanowić górną krawędź muru. Blanki wystarczy odrysować za pomocą złożonej kartki papieru formatu A4, przesuwając ją w bok wzdłuż zaznaczonej poziomej linii. Tak przygotowane kontury trzeba zaznaczyć przy użyciu szerokiej taśmy malarskiej i za pomocą małego wałka pomalować krawędzie farbą tablicową Tikkurila Liitu w kolorze J354 Daydream. Resztę muru wystarczy dwukrotnie wypełnić farbą, używając dużego wałka malarskiego. Ważne, by przed nałożeniem drugiej warstwy odczekać minimum 4 godziny, a taśmę malarską usunąć zaraz po zakończeniu malowania.
Aby urozmaicić wystrój, korzystając ze złotej farby Tikkurila Taika Pearl Paint, można stworzyć mieniące się zagłówki łóżek w kształcie korony. Wisienką na torcie będzie namalowanie na czubku korony drogocennych klejnotów w radosnych kolorach, np. F306 Sorbet lub H336 Candyfloss. Królewskie kosztowności będzie też przywodzić na myśl stylizowana na antyk rama lustra pomalowana na złoty odcień.
Więcej informacji wraz z instrukcją, jak zaaranżować zamek w pokoju dziecka można znaleźć pod linkiem: https://tikkurila.pl/inspiracje/magiczny-zamek.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.