Komunikaty PR

Majówka - rośnie chęć podróżowania i ceny, bilety droższe nawet o 61%

2024-04-27  |  08:00
Biuro prasowe

Majówka to dla wielu Polaków prawdziwe święto. Jedni rozpoczynają sezon grillowy, a inni urlopowy. Jedno jest pewne, niewielu chce siedzieć w czterech ścianach. Tegoroczny rozkład dni w kalendarzu wyjątkowo sprzyja podróżnikom, którzy zdają się nie przejmować biletami droższymi w tym okresie czasem nawet o 61%.

 

Wspomniane 61% dotyczy lotów z Gdańska do Londynu, gdzie średnia cena biletu w 2023 r. wynosiła 347,29 zł a średnia cena lotu w okresie tegorocznej majówki to 560,34 zł. Lot z Warszawy na Maltę to podwyżka rzędu 49% – wylot w okresie majówki 2024 to średnio 1180,15 zł, a średnia cena biletu w roku 2023 to 793,87 zł. Za bilety na trasie Kraków-Paryż w ubiegłym roku trzeba było zapłacić średnio 600,78 zł, a w tym roku z wylotem w okresie majówki 862,43 zł, co oznacza bilety droższe o 44% w okresie długiego majowego weekendu.

„Wydaje się, że nic nie jest w stanie zniechęcić Polaków do planowania majówkowych wojaży – ani wyższe ceny, ani wzmożony ruch. Kiedy wiosna jest w rozkwicie, a świąteczne dni sprzyjają urlopom, nasi klienci zaczynają rozglądać się za przyjemnymi kierunkami i pakować walizki – mówi Marta Gałuszka, Brand Manager FRU.pl – Polacy naprawdę uwielbiają majówkę, część z nich zarezerwowała swoje wyloty już podczas naszych Styczniowych Okazji, inni poszukują biletów last minute”.

50% wyszukiwań należy do szlagierów

Miłość Polaków do Italii można odmieniać przez wszystkie przypadki. Uwielbiamy tę naturę, architekturę, jedzenie i cudowną lekkość bytu mieszkańców. Zatem, gdy chcemy mieć pewność, że wszystko będzie grać – wybieramy Włochy. Dlatego zupełnie nie dziwi fakt, że po raz kolejny Rzym przoduje w popularności, jest pierwszym wyborem i stanowi aż 7,3% wyszukiwań. Poza stolicą Italii wielu turystów wybiera Mediolan, Wenecję i Katanię. Hiszpania ma równie wiele do zaoferowania i także cieszy się dużą popularnością. Miasta, które są najczęściej wyszukiwane to: Alicante, Barcelona, Madryt, Malaga, a także Majorka.
 

50% majówkowych wyszukań to kierunki europejskie – znane, lubiane i wybierane najczęściej. Poza włoskimi i europejskimi miastami są to: Londyn, Paryż, Lizbona, Malta, Ateny.

 

Ciekawostki i perełki

Podczas poszukiwań tegorocznych majówkowych kierunków część klientów faktycznie stawia na sprawdzone i bezpieczne destynacje. Można jednak zaobserwować rosnącą grupę podróżników, którzy chcą eksplorować mniej popularne i nieoczywiste kierunki albo poszukują bardziej odległych i orientalnych miejsc. Wśród tych nieoczywistych, widzimy rosnące zainteresowanie nowymi destynacjami, które pojawiły się stosunkowo niedawno w siatce połączeń linii lotniczych, to np. stolica Albanii – Tirana czy Podgorica, stolica Czarnogóry.  

Jeśli zaś chodzi o egzotykę, uwagę zwraca spora liczba azjatyckich miast, takich jak: Tokio, Szanghaj, Dhaka, Tajwan, Hongkong, Bangkok. Wśród odległych kierunków widać sporo wyszukań do Kanady i Stanów Zjednoczonych, a konkretnie do Montrelu, Ontario, Dallas czy Nowego Jorku.

 

Drogo, drożej, czy to szkodzi?

Są takie momenty i okazje, gdy koszty wydają się nie mieć znaczenia. Ewidentnie tak jest w przypadku majówki. Analizując średnie ceny lotów w okresie tegorocznej majówki i średnie ceny przez cały ubiegły rok, widać wyraźne podwyżki na czas długiego weekendu.  
Co ciekawe, gdy zestawiamy ze sobą średnie ceny za bilety z wylotem w okresie majówki w tym i poprzednim roku, tu różnice już nie są znaczne, a w niektórych przypadkach bilety na tegoroczne wyjazdy są tańsze. I tak np. średnia cena biletu z Warszawy do Barcelony z wylotem w okresie majówki w 2024 r. to 1154,95 zł, w 2023 r. było to 1708,47 zł, a średnia cena w całym 2023 r. wynosiła 968,57 zł. Średnia cena biletu z Warszawy do Paryża w okresie tegorocznej majówki to 1016,40 zł, w okresie ubiegłorocznej – 1182,21 zł, a średnia cena biletu w roku ubiegłym wynosiła 683,29 zł. Średnia cena biletów z Warszawy do Alicante z wylotem w okresie majówki jest w tym roku niższa o 16% względem roku ubiegłego (ceny to kolejno 1228,01 zł i 1458,70 zł), średnia cena biletów w 2023 r. była niższa o 31% (porównując cały rok ubiegły do wylotów w tegoroczną majówkę) i wynosiła 936,50 zł.
Są też destynacje, do których za bilety z wylotem w okresie majówki trzeba zapłacić w tym roku więcej niż w roku ubiegłym w analogicznym okresie. Jest to np.: Warszawa – Rzym, gdzie średnia cena w 2024 r. to 1015,80 zł, a w roku ubiegłym 972,18 zł albo Warszawa – Londyn, gdzie średnia cena w 2024 r. to 641,35 zł, a w 2023 r. to 630,83 zł lub Warszawa – Mediolan, gdzie średnia cena biletu z wylotem w okresie majówki 2024 to 886,69 zł, a uśredniona cena w 2023 r. to 769,60 zł.

 

Źródło danych: Analiza platformy do rezerwacji biletów FRU.pl na podstawie danych własnych za okres: 1.01.2023 - 18.04.2024.


***

Fru.pl to założona w 2007 roku internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia, Fru.pl koncentruje się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. Fru.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.

Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.

Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, Fru.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.

Fru.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
- FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
- FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Odkryj Wilno – stolicę smaków, która zachwyca na każdym kroku Biuro prasowe
2024-07-25 | 09:50

Odkryj Wilno – stolicę smaków, która zachwyca na każdym kroku

Wilno, pełne uroku miejsce o bogatej historii, zachwyca również jako stolica smaków. Które inne miasto może pochwalić się festiwalem poświęconym chłodnikowi? Litwa
Podróże Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi
2024-07-22 | 17:00

Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi

Kompleks hotelowo-rekreacyjny, Termy Karkonosze Resort & Spa to oaza spokoju i równowagi, skomponowana z dwóch unikatowych stref – kameralnych willi
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.