Komunikaty PR

make me! – do 28.03 trwa rekrutacja do międzynarodowego konkursu wzorniczego

2022-03-17  |  12:25
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Konkurs make me! to kluczowy element Łódź Design Festival, adresowany nie tylko do designerów, ale także adeptów kierunków artystycznych i projektowych. Finaliści poprzednich edycji doskonale wyczuli potencjał konkursu, doceniając możliwości, jakie otworzyły się przed nimi dzięki zaistnieniu w środowisku projektowym, promocji poprzez liczne publikacje czy kolejne wystawy. Do 28 marca trwa nabór zgłoszeń́, spośród których jury międzynarodowego konkursu wzorniczego make me! po raz kolejny wyłoni najlepsze pomysły młodych projektantów!

Masz 20 - 35 lat? Jesteś studentem albo absolwentem studiów związanych z designem, sztuką, architekturą? Uważasz, że twój projekt jest innowacyjny, ważny w kontekście społecznym? Zgłoś go do konkursu! Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń́ w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciagających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów. Dedykowany wszystkim, których do procesu projektowego zapala impuls wywołany dostrzeżeniem potrzeby lub problemu. W make me! nagradzane są̨ również̇ projekty eksperymentujące z materiałem czy poszukujące nowych interpretacji dotychczasowych funkcji. Zgłoszone prace oceniane są̨ dwuetapowo przez specjalnie dobrane, różnorodne w swoich zainteresowaniach grono jury, a dzięki otwartej dla publiczności prezentacji projektów na wystawie i kontaktom z ekspertami, make me! może być trampoliną do dalszego rozwoju zawodowego. W tym roku projektanci z Ukrainy chcący wziąć udział w konkursie są zwolnieni z opłaty rejestracyjnej.

W tegorocznym gronie jury znaleźli się:

Izabela Bołoz - założycielka studia boloz. Do jej klientów należą instytucje kultury, samorządy lokalne i firmy międzynarodowe. Jest wykładowczynią na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven; prowadziła zajęcia m.in. na School of Form w Poznaniu oraz Design Academy Eindhoven.

Krzysztof Kornas - analityk trendów, publicysta, kurator projektów naukowo-artystycznych. Na co dzień bada zależności między zmianami społeczno-kulturowymi a nauką, techniką, designem i sztuką. Łączy metody komunikacji naukowej i badań nad przyszłością. Stały współpracownik miesięcznika "Znak". Kurator IX, X i XI edycji Festiwalu Przemiany w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Joanna Krokosz - projektantka i wykładowczyni na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Prowadzi Pracownię Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego i Laboratorium Projektowania Uniwersalnego. Zajmuje się projektowaniem innowacji społecznych, projektowaniem włączającym i uniwersalnym, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób starszych, dzieci i osób z niepełnosprawnościami.

Tomek Rygalik - projektant, wykładowca, kurator i doktor sztuki. Prowadzi Studio Rygalik i jest kierownikiem studiów magisterskich na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Od 2010 pełni funkcję dyrektora kreatywnego czołowych polskich marek. Realizuje wiele projektów dla instytucji kultury m.in. Instytutu Adama Mickiewicza, Opery Narodowej, Muzeum POLIN, BOZAR, Zachęty, Muzeum Fryderyka Chopina, Muzeum Narodowego, Instytutów Kultury Polskiej.

Agata Kiedrowicz - kuratorka i krytyczka designu, edukatorka. Wykłada w Akademii Sztuki w Szczecinie, School of Form oraz Collegium da Vinci, gdzie kieruje studiami podyplomowymi z obszaru mody i nowych mediów. Prelegentka prestiżowych konferencji (m.in. TEDx „Senses”), kuratorka wystaw, m.in “Polish Design Island”, „It feels! Design for the senses” pokazywanych w Polsce i za granicą. Współpracuje z projektantami, artystami, instytucjami kultury i sztuki.

Maurizio Burrato - Dyrektor Generalny oddziału Interprint we Włoszech oraz Kierownik działu marketingu międzynarodowego.

Michał Piernikowski - Dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu. Współzałożyciel Łódź Art Center, członek zespołu realizującego w Łodzi działania popularyzujące szeroko rozumiany design.

Pula nagród make me! Design Awards 2022 to aż 60.000 zł!

Sponsorami nagród specjalnych są:

firma INTERPRINT Polska (10 000 zł)

firma Cosentino (10 000 zł)

Zwycięzcy konkursu zostaną̨ ogłoszeni podczas najbliższej edycji Festiwalu, która pod hasłem Re:generacja odbędzie się̨ w dniach 12 -22 maja 2022 r. Zarejestruj zgłoszenie konkursowe przed 28 marca!

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy: makeme.lodzdesign.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Finaliści konkursu Young Design 2024 – teraz w DOMOTECE! Biuro prasowe
2024-10-04 | 15:00

Finaliści konkursu Young Design 2024 – teraz w DOMOTECE!

Young Design 2024 to wyjątkowa inicjatywa, której celem jest wsparcie młodych projektantów na ich drodze do sukcesu zawodowego. Tegoroczni finaliści zaprezentowali niezwykle
Dom 25-lecie sofy Indivi
2024-10-04 | 10:30

25-lecie sofy Indivi

Pierwsza w historii sofa modułowa BoConcept cieszy się nieustającą popularnością już od 25 lat. Odkryj historię tego klasycznego projektu i dowiedz się, jak został on udoskonalony w 2024
Dom Targi Nieruchomości w Galerii Jurajskiej
2024-10-03 | 13:00

Targi Nieruchomości w Galerii Jurajskiej

Kupno wymarzonego mieszkania to nie lada wyzwanie. Jeszcze większym może być znalezienie dobrej ekipy remontowej, która wykona pracę na czas, lub urządzenie swojego "M". Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.