make me! – ogłoszono listę 26. finalistów międzynarodowego konkursu wzorniczego
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Międzynarodowy konkurs make me! to jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym jego celem jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów w wieku 20-35 lat, którzy są gotowi do startu.
Na miesiąc przed startem festiwalu poznaliśmy listę 26. finalistów, którzy powalczą o łączną pulę nagród w wysokości 60. 000 zł.
W tym roku wpłynęło 147 zgłoszeń, w tym z Niemiec, Szwajcarii, Włoch, Słowacji, Holandii, Kanady, Węgier, Litwy, Chin i Austrii. Prace młodych projektantów oceniało znakomite jury w składzie: Izabela Bołoz, Krzysztof Kornas, Joanna Krokosz, Tomek Rygalik, Agata Kiedrowicz, Maurizio Burrato, Michał Piernikowski.
Zwycięzców poznamy już 13 maja o godz. 17:00 podczas gali wręczenia nagród , zaś podczas trwania całego festiwalu będzie można oglądać wystawę złożoną z finałowych projektów konkursu make me!
LISTA FINALISTÓW KONKURSU make me! Design Awards 2022:
- Pauline Agustoni – Mastectomy Caregiver (Niemcy)
- Kamila Cembor – Takie buty. Przedłużenie życia obuwia. (Polska)
- Jan Garstka – Paleta kolorystyczna do zastosowania w przestrzeni publicznej uwzględniająca projektowanie dla osób z zaburzeniami widzenia kolorów zgodna z przemysłowymi standardami kolorystycznymi. (Polska)
- Maciej Głowacki – Miłość fizyczna – akcesoria do czułości i bliskości. (Polska)
- Maciej Głowacki – Wymazówki CRN_01 „Koliber” (Polska)
- Dominika Gwarda – Kolekcja tkanin żakardowych – „Zadziorki” (Polska)
- Katharina Halusa – Braided Textiles (Austria)
- Klaudia Janikowska, Yuliya Neronskaya – Banffy (Polska)
- Aleksandra Jankowska-Głowacka – SUP – wsparcie domowych roślin (Polska)
- Blanka Jaworska – TODD – taktylne obiekty do dotykania (Polska)
- Ewelina Kaczmarska – Subtelna Sztuka Znikania, czyli Kreacja memoriałów postmortem (Polska)
- Weronika Kamińska – Menstruacja – problem współczesnej kobiety (Polska)
- Yoosung Kim – Football Boots for People with Cerebral Palsy (Szwajcaria)
- Kaja Kropidłowska – OLSO – ogrodowa lampa solarna (Polska)
- Patrycja Małek – Inspiro – telemedyczne narzędzie do rehabilitacji dróg oddechowych (Polska)
- Magdalena Mojsiejuk – Gardenfit (Polska)
- Marie Radke – Volta (Niemcy)
- Marie Radke – First Aid Gloves (Niemcy)
- Julia Sieńkowska – Boja ratownicza dostosowana do pracy z dronem (Polska)
- Julia Sulikowska – Urban Coolspot Project (Polska)
- Magdalena Maja Tywonek – NOWE | YOURBOOK (Polska)
- Baijie Wang – C-BOX (Chiny)
- Zuzanna Wdowik – FORMS – System elementów wspomagający kreatywność i rozwój fizyczny dzieci (Polska)
- Laura van de Wijdeven – Eggshell Ceramic (Holandia)
- Zuzanna Wójcik – Soft or Not (Polska)
- Michalina Zadykowicz, Sabrina Haas – Urban Clay (Polska)
Łączna pula nagród make me! Design Awards 2022 dzięki sponsorom INTERPRINT Polska i LPP oraz partnerowi Cosentino, to aż 60.000 zł!
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie: makeme.lodzdesign.com oraz w mediach społecznościowych: Instagram , Facebook , Linkedin , Twitter .
Fotorelacja ubiegłorocznej wystawy make me! : kliknij
Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Mecenasem festiwalu po raz 16. została marka Ceramika Paradyż. W gronie sponsorów znalazły się firmy INTERPRINT Polska oraz LPP. Zaś partnerami festiwalu są: Mazda, Cosentino, Manufaktura, Porta, Rado, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Architecture Snob, Architektura&Biznes, Architektura-murator, Architekt Wnętrz, BIZNES meble.pl, Bryla.pl, Czas na Wnętrze, DesignDoc, Dezeen, Design Alive, designteka.pl, Dobre Wnętrze, Domosfera.pl, Elle Decoration, Label, MAGAZIF, M jak mieszkanie, Onet, Vogue, WhiteMad, Urządzamy.pl.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.