Komunikaty PR

Malwina Konopacka w globalnej kampanii Glenfiddich Grande Couronne

2021-04-19  |  14:00
Biuro prasowe

Jak opisać fenomen 26-letniej single-malt Grande Couronne? Oprócz niepowtarzalnej kompozycji smaków, łączącej tradycyjne nuty szkockiej whisky ze szlachetnym aromatem francuskiego koniaku, odpowiedzi można szukać w idei stojącej za globalną kampanią Glenfiddich, która opowiada o zbliżeniu dwóch światów – whisky i sztuki. W Polsce za część artystyczną odpowiada Malwina Konopacka – jedyna w kraju artystka wyróżniona przez prestiżową markę. Specjalnie dla Glenfiddich stworzyła ona wyjątkowe dzieło, będące nowoczesną interpretacją oryginalnego motywu filigree.  

Whisky i sztuka funkcjonują w podobnych światach - czerpiących z rzemiosła, kreatywności i poszukiwania nieszablonowych rozwiązań. Produkcja whisky jest sztuką samą w sobie, a mistrzowie słodowania są artystami, którzy w oparciu o tradycyjne metody produkcji potrafią zderzyć ze sobą różne światy, tworząc zupełnie innowacyjny produkt, taki jak m.in. 26-letnia Grande Couronne. Dzięki leżakowaniu przez niemal ćwierć wieku w szkockiej destylarni oraz finiszowaniu w niezwykle rzadkich beczkach po francuskim koniaku, Grande Couronne wyróżnia tradycyjny smak szkockiej whisky przełamany słodkimi nutami francuskiego trunku. Można zatem powiedzieć, że nowa single malt, która w marcu dołączyła do prestiżowej serii Grand, to zderzenie tych dwóch kultur – francuskiej i szkockiej – widzianych przez pryzmat sztuki renesansu. Wyrazem takiego spojrzenia są współprace z artystami z całego świata, w tym z Malwiną Konopacką, która w ramach globalnej kampanii stworzyła dla marki Glenfiddich autorską interpretację ozdobnego motywu filigree, charakterystycznego dla opakowania
 i butelki Grande Couronne. 

Malwina Konopacka to uznana artystka, którą wyróżnia niebanalne podejście do sztuki, łączące rzeźbę, wzornictwo i ilustrację. Na co dzień tworzy ceramikę użytkową o charakterystycznym designie. Najbardziej znanym projektem Malwiny Konopackiej jest seria OKO, składająca się z unikalnych wazonów w różnych wersjach kolorystycznych, które bardzo szybko znalazły uznanie wśród polskich i zagranicznych odbiorców. Późniejsze, bardziej eksperymentalne projekty (m.in. modułowe totemy czy instalacja Fontanna), to obiekty na granicy sztuk wizualnych i designu. Właśnie taka jest również interpretacja niezwykle precyzyjnego, złotego filigree Jeana-Charlesa Desevre, który został umieszczony na nowych butelkach sygnowanych logotypem złotego jelenia. 

Nowoczesne, minimalistyczne dzieło, łączące metalową konstrukcję z elementami ceramicznymi, to autorski projekt, w ramach którego Malwina Konopacka postawiła na zabawę formą oraz kolorem. Nie tylko kompozycja, ale i rozmiar dzieła robią wrażenie – to 2-metrowa krata wpisana w stalową ramę, do której przymocowane są kontrastujące ze sobą kolorowe kulki i precle, wykorzystane w nietypowej dla artystki, innowacyjnej formie. Projekt silnie nawiązuje do sztuki użytkowej. Może być wykorzystany do aranżacji nie tylko domowej przestrzeni, na przykład jako stojąca instalacja lub rodzaj parawanu, ale też publicznej. 

- Chciałam stworzyć unikatowy obiekt, oparty na zabawie formą i artystycznym twiście w stosunku do oryginalnej wersji filigree, osadzając go jednocześnie we współczesnych trendach sztuki i designu. Łącząc ceramikę - którą zajmuje się na co dzień - z formą parawanu zrobiłam obiekt, który może być formą dekoracji przestrzennej lub pełnić funkcję dzielenia przestrzeni. Bardzo się cieszę, że miałam możliwość pracy nad tym obiektem przy współpracy z marką, która mając tak długą tradycję nie boi się nowych wyzwań i nowoczesnych interpretacji – mówi Malwina Konopacka.

Dzieło Malwiny Konopackiej trafi w październiku na aukcję designu w domu aukcyjnym DESA Unicum. Dochód z licytacji pracy Malwiny zostanie w całości przekazany na Projekt 160/160 Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. W ramach projektu zainicjowanego wspólnie z Zachętą, Towarzystwo – z okazji 160. rocznicy swojego istnienia – ufunduje 160 stypendiów artystkom i artystom, którzy stają dziś przed ogromnym wyzwaniem, jak kontynuować swoją twórczość.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka TikTok zaprasza na „Noc Muzeów” na platformie Biuro prasowe
2021-05-14 | 14:15

TikTok zaprasza na „Noc Muzeów” na platformie

Sztuka i kultura to tematy ważne dla TikToka. Globalnie  hashtag #art ma ponad 164 miliardy wyświetleń, natomiast w Polsce #sztuka został już wyświetlony ponad
Sztuka Sztuka Fantastyczna. Surrealizm i Realizm Magiczny. Wystawa i aukcja
2021-05-10 | 12:00

Sztuka Fantastyczna. Surrealizm i Realizm Magiczny. Wystawa i aukcja

Największy polski surrealista. Jego dzieła porównuje się do twórczości René Magritte'a. Rafał Olbiński otrzymał ponad 150 nagród. Prace artysty znajdują
Sztuka Noc? Nie, w tym roku czeka nas Weekend Muzeów na Pomorzu!
2021-05-10 | 01:00

Noc? Nie, w tym roku czeka nas Weekend Muzeów na Pomorzu!

Muzea, galerie, placówki edukacyjne - jedna noc może być za krótka, żeby odwiedzić wszystkie. Zwłaszcza jeśli chcemy zachować bezpieczną liczbę odwiedzających w tym samym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Muzyka

W najnowszym teledysku Natalii Zastępy „Wiesz, jak jest” wystąpi Jolanta Janus, gwiazda głośnej produkcji „Lekcja miłości”. „Ta kobieta to jest torpeda”

12 maja wokalistka zaprezentuje fanom swój najnowszy singiel zatytułowany „Wiesz, jak jest”. W teledysku do tego utworu wystąpi nietuzinkowa postać – Jolanta Janus, znana z produkcji HBO „Lekcja miłości”. Piosenkarka bardzo się cieszy, że mogła poznać tak wyjątkową kobietę i na planie zdjęciowym czerpać z jej doświadczenia. Premiera debiutanckiego albumu finalistki „The Voice Kids” odbędzie się 21 maja. Krążek nosi tytuł „Nie żałuję”.

Handel

40 proc. Polaków planuje remont lub przeprowadzkę w związku z pandemią. Wzrasta znaczenie zdrowych domów

Polacy spędzają w domach i mieszkaniach nawet 90 proc. swojego czasu. Pandemia COVID-19, lockdowny oraz konieczność zdalnej pracy i nauki pokazały, jak ważne są odpowiednie warunki mieszkaniowe dla funkcjonowania rodziny, zdrowia i dobrego samopoczucia. Dla 75 proc. Polaków zdrowie i chęć poprawy komfortu życia okazały się głównym motywatorem do rozpoczęcia remontu. Z kolei dla 80 proc. spośród tych, którzy szukali ostatnio nowego lokum, najważniejsze okazały się takie cechy zdrowego domu jak jakość powietrza i ilość światła dziennego – wynika z VI edycji raportu „Barometr zdrowych domów”. Zmiana podejścia Polaków może być nie tylko drogowskazem dla nowych inwestycji deweloperskich, lecz także impulsem do przyspieszenia renowacji istniejących budynków. Tym bardziej że 40 proc. badanych planuje remont lub przeprowadzkę w ciągu następnych dwóch lat.