Mammobus przed Atrium Copernicus
Atrium Copernicus po raz kolejny wspiera ważną akcję prozdrowotną skierowaną do kobiet i zachęca je do skorzystania z bezpłatnej mammografii. We wtorek, 24 sierpnia, mieszkanki Torunia i okolic będą mogły wykonać badanie profilaktyczne w mammobusie, który stanie przed centrum handlowym.
Regularne badania to podstawa. Najskuteczniejszą formą wczesnej profilaktyki raka piersi jest mammografia, która pozwala w porę podjąć właściwą terapię i daje szansę powrotu do zdrowia. Od wielu lat bezpłatne badania przeprowadzane są w całej Polsce w ramach ogólnopolskiej akcji profilaktyki raka piersi „Łączy Nas Kobiecość”. W tegoroczną akcję ponownie włączyło się także Atrium Copernicus.
- Dbanie o własne zdrowie i naszych najbliższych, to priorytet, dlatego po raz kolejny wspieramy ważną dla kobiet akcję profilaktyczną i gorąco zachęcamy torunianki do przebadania się. Badania profilaktyczne to ważna i zacna inicjatywa. Mamy świadomość, że im więcej kobiet skorzysta z mobilnego gabinetu i przebada się, tym większe prawdopodobieństwo wykrycia choroby i podjęcia leczenia– mówi Ewa Machowska-Górna, dyrektor Atrium Copernicus.
Torunianki będą mogły poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym już 24 sierpnia. Tego dnia na parkingu Atrium Copernicus, od strony ul. Żółkiewskiego 15, zaparkuje mammobus, który będzie czynny w godz. 10:00- 17.00. Z bezpłatnej mammografii mogą skorzystać kobiety w wieku 50 - 69 lat, które w ciągu 2 ostatnich lat nie wykonały takiego badania. Dla pań, spoza grupy refundowanej, oferowane są badania odpłatnie w kwocie 100 zł.
Mammobus wyposażony jest w nowoczesny certyfikowany aparat mammograficzny, podlegający bieżącym testom i kontrolom jakości. Nad prawidłowością wykonywanych badań czuwa wykwalifikowany personel z wieloletnim doświadczeniem. Rejestracji na badanie można dokonać telefonicznie pod numerem 42/ 254 64 10 lub 517 544 004, a także online na stronie www.medica.org.pl.
Akcja prozdrowotna jest elementem programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej informacji na temat wydarzenia oraz oferty centrum handlowego dostępnych jest na stronie internetowej: https://atrium-copernicus.pl/.

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.