Mammobus przed bydgoskim CH Focus
CH Focus po raz kolejny wspiera ważną akcję prozdrowotną skierowaną do kobiet i zachęca je do skorzystania z bezpłatnej mammografii. We wtorek, 12 kwietnia, mieszkanki Bydgoszczy i okolic będą mogły wykonać badanie profilaktyczne w mammobusie, który stanie przed centrum handlowym.
Regularne badania to podstawa. Najskuteczniejszą formą wczesnej profilaktyki raka piersi jest mammografia, która pozwala w porę podjąć właściwą terapię i daje szansę powrotu do zdrowia. Od wielu lat bezpłatne badania przeprowadzane są w całej Polsce w ramach ogólnopolskiej akcji profilaktyki raka piersi „Łączy Nas Kobiecość”. W akcję ponownie włączyło się także CH Focus.
- Dbanie o własne zdrowie i naszych najbliższych, to priorytet, dlatego z przyjemnością wspieramy akcję i gorąco zachęcamy do udziału w niej bydgoszczanki. Badania profilaktyczne to ważna i zacna inicjatywa. Mamy świadomość, że im więcej kobiet skorzysta z mobilnego laboratorium i przebada się, tym większe prawdopodobieństwo wykrycia choroby i podjęcia leczenia - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
Bydgoszczanki będą mogły poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym już 12 kwietnia. Tego dnia na parkingu CH Focus, od strony ul. Jagiellońskiej 39-47, zaparkuje mammobus, który będzie czynny w godz. 10:00- 17.00. Z bezpłatnej mammografii mogą skorzystać kobiety w wieku 50 - 69 lat, które w ciągu 2 ostatnich lat nie wykonały takiego badania. Dla pań, spoza grupy refundowanej, oferowane są badania odpłatnie w kwocie 100 zł.
Mammobus wyposażony jest w nowoczesny certyfikowany aparat mammograficzny, podlegający bieżącym testom i kontrolom jakości. Nad prawidłowością wykonywanych badań czuwa wykwalifikowany personel z wieloletnim doświadczeniem. Rejestracji na badanie można dokonać telefonicznie pod numerem 42/ 254 64 12 lub online na stronie www.medica.org.pl. Do rejestracji należy przygotować nr PESEL raz nr telefonu kontaktowego.
Akcja prozdrowotna jest elementem programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej szczegółów pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.
„Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej
Marka alessandro wspiera Różowy Październik
Leczenie alignerami - jak osiągnąć najlepszy rezultat?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Enej: Przygotowujemy się do świątecznej trasy koncertowej. Kiedyś tradycja kolędowania była naturalna, a dzisiaj młodzież się tego wstydzi
Za muzykami zespołu Enej niezwykle pracowite miesiące – premiera nowego albumu, imprezy promocyjne, dziesiątki koncertów. Ale i pod koniec roku Piotr Sołoducha i Mirosław Ortyński nie zamierzają próżnować. Już teraz przygotowują się bowiem do świątecznej trasy, podczas której będzie można usłyszeć autorskie aranżacje najpiękniejszych polskich i ukraińskich kolęd okraszone ciekawymi opowieściami.
Moda
Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.
Edukacja
Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.