Manufaktura krainą świątecznej magii!
Po wielu latach, ukochana przez łodzian Piernikowa Chata ustępuje miejsca zupełnie nowej, interaktywnej świątecznej instalacji – Fabryce Świętego Mikołaja! To wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju atrakcja w regionie, której nie można przegapić! Razem z Zakręconym Jarmarkiem tworzą najbardziej klimatyczne, świąteczne miejsce w Łodzi.
Fabryka Świętego Mikołaja
Najmłodszych, a także wszystkich miłośników magii Świąt, z pewnością ucieszy wiadomość, że w rotundzie galerii handlowej Manufaktury pojawiła się zupełnie nowa, ogromna świąteczna instalacja – Fabryka Świętego Mikołaja! Dekoracja zastąpiła uwielbianą przez lata Piernikową Chatę.
– Wiemy, że dla wielu naszych gości zdjęcia z Mikołajem w Piernikowej Chacie stały się rodzinną, świąteczną tradycją. Jednak po kilkunastu latach nadszedł czas na odświeżenie formatu i zaprezentowanie łodzianom czegoś zupełnie nowego i niepowtarzalnego – komentuje Monika Langner, rzeczniczka Manufaktury.
Fabryka Świętego Mikołaja w Manufakturze to wyjątkowa atrakcja, dzięki której przestrzeń rotundy wypełniła się ciepłem i magią zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Imponująca, wielopiętrowa dekoracja zaprasza gości do odkrywania świątecznych detali i niespodzianek. W samym sercu Fabryki stoi domek Świętego Mikołaja, a w pobliżu – widowiskowy 7-metrowy diabelski młyn z kolorowymi, podświetlonymi wagonikami, które wprowadzają bajkową atmosferę. Nie brakuje również pieca, w którym do Świąt wypiekane będą ozdobne pierniczki oraz sortowni listów do Mikołaja, gdzie najmłodsi mogą przyjrzeć się pracowitym niedźwiadkom.
– Po ponad 13 latach funkcjonowania Piernikowej Chaty stworzyliśmy jedną z największych Fabryk Świętego Mikołaja, jaką można zobaczyć w Polsce. To innowacyjny projekt, który łączy uwielbianą przez łodzian tradycję wypiekania pierników z kreatywnymi technologiami, a jego realizacja była dla nas nie lada wyzwaniem – mówi Mariusz Gagatko, przedstawiciel firmy odpowiadającej za realizację projektu. Warto wspomnieć, że cała iluminacja w Manufakturze to ponad 200 000 punktów świetlnych eco-LED, które zużywają dziesięć razy mniej energii niż tradycyjne oświetlenie. Dodatkowo większość elementów świątecznej wyspy wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu świąteczna magia może rozświetlać Manufakturę, nie obciążając środowiska.
– W tym roku Manufaktura stała się prawdziwą krainą świątecznej atmosfery – oprócz nowej Fabryki Świętego Mikołaja w budynku galerii, na rynku czeka mnóstwo atrakcji, w tym smakowitości na jarmarku oraz duże dawki śmiechu i adrenaliny na Świątecznym Festiwalu Karuzel. Zapraszamy wszystkich łodzian do odwiedzin – mówi Monika Langner.
Ho, ho, ho! Święty Mikołaj w Manufakturze
W Fabryce Świętego Mikołaja nie może zabraknąć... Mikołaja! Gwiazdora można spotkać codziennie, aż do 23 grudnia – w tygodniu od 16:00 do 19:00 oraz w weekendy od 12:00 do 19:00. Zdjęcia ze Świętym Mikołajem można wykonać samodzielnie lub skorzystać z usług profesjonalnego fotografa. Koszt jednej fotografii wraz z wydrukiem to 10 zł, a cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie działań statutowych Fundacji Fun and Drive.
Wypiekanie pierników w Fabryce Świętego Mikołaja
Fabryka Świętego Mikołaja to także miejsce, gdzie przez cały okres przedświąteczny będzie można tworzyć aromatyczne piernikowe ozdoby na choinkę. Pod czujnym okiem animatorów z Bajkowego Labiryntu oraz wolontariuszy Fundacji Fun and Drive, mali cukiernicy mogą ozdabiać pierniczki, które doskonale sprawdzą się jako dekoracja świątecznego drzewka lub stołu. Masa piernikowa, dostarczana przez piekarnię Piekarz z rynku Manufaktury, wypełni Fabrykę wyjątkowym aromatem, który przypomni wszystkim o zbliżających się Świętach. Ci, którzy chcieliby przygotować jadalne pierniki w domu, mogą kupić ciasto piernikowe w Piekarzu i stworzyć własne świąteczne przysmaki.
Bezpłatne warsztaty są otwarte dla wszystkich dzieci, niezależnie od wieku. Odbywają się w tygodniu w godzinach 15:00–19:00, a w weekendy od 12:00 do 19:00.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.