Manufaktura krainą świątecznej magii!
Po wielu latach, ukochana przez łodzian Piernikowa Chata ustępuje miejsca zupełnie nowej, interaktywnej świątecznej instalacji – Fabryce Świętego Mikołaja! To wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju atrakcja w regionie, której nie można przegapić! Razem z Zakręconym Jarmarkiem tworzą najbardziej klimatyczne, świąteczne miejsce w Łodzi.
Fabryka Świętego Mikołaja
Najmłodszych, a także wszystkich miłośników magii Świąt, z pewnością ucieszy wiadomość, że w rotundzie galerii handlowej Manufaktury pojawiła się zupełnie nowa, ogromna świąteczna instalacja – Fabryka Świętego Mikołaja! Dekoracja zastąpiła uwielbianą przez lata Piernikową Chatę.
– Wiemy, że dla wielu naszych gości zdjęcia z Mikołajem w Piernikowej Chacie stały się rodzinną, świąteczną tradycją. Jednak po kilkunastu latach nadszedł czas na odświeżenie formatu i zaprezentowanie łodzianom czegoś zupełnie nowego i niepowtarzalnego – komentuje Monika Langner, rzeczniczka Manufaktury.
Fabryka Świętego Mikołaja w Manufakturze to wyjątkowa atrakcja, dzięki której przestrzeń rotundy wypełniła się ciepłem i magią zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Imponująca, wielopiętrowa dekoracja zaprasza gości do odkrywania świątecznych detali i niespodzianek. W samym sercu Fabryki stoi domek Świętego Mikołaja, a w pobliżu – widowiskowy 7-metrowy diabelski młyn z kolorowymi, podświetlonymi wagonikami, które wprowadzają bajkową atmosferę. Nie brakuje również pieca, w którym do Świąt wypiekane będą ozdobne pierniczki oraz sortowni listów do Mikołaja, gdzie najmłodsi mogą przyjrzeć się pracowitym niedźwiadkom.
– Po ponad 13 latach funkcjonowania Piernikowej Chaty stworzyliśmy jedną z największych Fabryk Świętego Mikołaja, jaką można zobaczyć w Polsce. To innowacyjny projekt, który łączy uwielbianą przez łodzian tradycję wypiekania pierników z kreatywnymi technologiami, a jego realizacja była dla nas nie lada wyzwaniem – mówi Mariusz Gagatko, przedstawiciel firmy odpowiadającej za realizację projektu. Warto wspomnieć, że cała iluminacja w Manufakturze to ponad 200 000 punktów świetlnych eco-LED, które zużywają dziesięć razy mniej energii niż tradycyjne oświetlenie. Dodatkowo większość elementów świątecznej wyspy wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu świąteczna magia może rozświetlać Manufakturę, nie obciążając środowiska.
– W tym roku Manufaktura stała się prawdziwą krainą świątecznej atmosfery – oprócz nowej Fabryki Świętego Mikołaja w budynku galerii, na rynku czeka mnóstwo atrakcji, w tym smakowitości na jarmarku oraz duże dawki śmiechu i adrenaliny na Świątecznym Festiwalu Karuzel. Zapraszamy wszystkich łodzian do odwiedzin – mówi Monika Langner.
Ho, ho, ho! Święty Mikołaj w Manufakturze
W Fabryce Świętego Mikołaja nie może zabraknąć... Mikołaja! Gwiazdora można spotkać codziennie, aż do 23 grudnia – w tygodniu od 16:00 do 19:00 oraz w weekendy od 12:00 do 19:00. Zdjęcia ze Świętym Mikołajem można wykonać samodzielnie lub skorzystać z usług profesjonalnego fotografa. Koszt jednej fotografii wraz z wydrukiem to 10 zł, a cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie działań statutowych Fundacji Fun and Drive.
Wypiekanie pierników w Fabryce Świętego Mikołaja
Fabryka Świętego Mikołaja to także miejsce, gdzie przez cały okres przedświąteczny będzie można tworzyć aromatyczne piernikowe ozdoby na choinkę. Pod czujnym okiem animatorów z Bajkowego Labiryntu oraz wolontariuszy Fundacji Fun and Drive, mali cukiernicy mogą ozdabiać pierniczki, które doskonale sprawdzą się jako dekoracja świątecznego drzewka lub stołu. Masa piernikowa, dostarczana przez piekarnię Piekarz z rynku Manufaktury, wypełni Fabrykę wyjątkowym aromatem, który przypomni wszystkim o zbliżających się Świętach. Ci, którzy chcieliby przygotować jadalne pierniki w domu, mogą kupić ciasto piernikowe w Piekarzu i stworzyć własne świąteczne przysmaki.
Bezpłatne warsztaty są otwarte dla wszystkich dzieci, niezależnie od wieku. Odbywają się w tygodniu w godzinach 15:00–19:00, a w weekendy od 12:00 do 19:00.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.