Komunikaty PR

Marbella: inwestycyjny hotspot na Półwyspie Iberyjskim

2024-06-26  |  12:00

Marbella, położona na wybrzeżu Costa del Sol, to aktualnie jeden z najpopularniejszych kierunków obranych za cel podróży, ale też inwestycji w nieruchomości. Tutejszy rynek rozwija się bardzo dynamicznie. Do zakupu apartamentów czy willi w tej części Półwyspu Iberyjskiego motywuje fantastyczna pogoda, brak sezonowości, multikulturowość, jakość życia czy bezpieczeństwo. Z czego wynika boom wśród międzynarodowych nabywców?

 

Położenie geograficzne 

Doskonałego położenia nie można odmówić Marbelli. Zlokalizowana nad Morzem Śródziemnym, w otoczeniu gór Sierra Blanca, kusi widokami, unikalnym mikroklimatem i słońcem, które świeci tu ponad 300 dni w roku. Dostęp do nowoczesnej infrastruktury, w tym międzynarodowego lotniska w Maladze z rozbudowaną siatką połączeń, a także bliskość luksusowego portu Puerto Banús, z jachtami, ekskluzywnymi butikami i najlepszymi restauracjami, dodatkowo podnosi jej rangę. Nie bez powodu Marbella znalazła się na samym szczycie rankingu Best European Destination 2024. 

 

Wysoki potencjał wzrostu 

Klimat, kuchnia, kultura czy atrakcje turystyczne Costa del Sol są magnesem na turystów. Ich liczba stale rośnie, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie willami i apartamentami w tej części Hiszpanii. To także wynik średnich cen, konkurencyjnych w stosunku do wielu europejskich metropolii, jakości życia oraz szacowanych zysków. Jak podaje Biuro Maklerskie Pekao – tylko w 2022 r. Polacy kupili tu blisko 3 tys. nieruchomości. Popularnością cieszą się miejscowości na wybrzeżu Costa del Sol, w tym Malaga, Marbella, Mijas czy Fuengirola.

– Marbella oferuje nie tylko fantastyczne warunki klimatyczne, ale też prężnie rozwijający się rynek nieruchomości. Inwestycje w tej części Półwyspu Iberyjskiego oferują wysoki potencjał zarobkowy zarówno z wynajmu krótko-, jak i długoterminowego – mówi Renata Lorens, współwłaścicielka International Investment Marbella.

W Marbelli zwrot z inwestycji jest spory. Na rynku wtórnym to ok. 10-11% w skali roku. Do tego dochodzi również ok. 5-7% z wynajmu. W przypadku inwestycji na rynku pierwotnym zyski są jeszcze wyższe.

 

Ultra-luksus, czyli mekka dla najbardziej wymagających

Marbella jest jednym z epicentrów ultra-luksusowych nieruchomości w Europie, przez co przyciąga inwestorów z całego świata. Śmiało konkuruje chociażby z Monako czy Saint-Tropez. To tu według danych prezentowanych przez portal idealista.com znajduje się jedna z najdroższych hiszpańskich nieruchomości z rynku wtórnego. Cena metra kwadratowego osiągnęła tu 30 000 euro. Dotyczy to najbardziej luksusowych nadmorskich rezydencji przy słynnej Golden Mile. 

Marbella przyciąga swoim dynamicznym, bezpiecznym środowiskiem, stając się idealnym miejscem do życia, pracy i rozwoju biznesu. Jak podkreśla Renata Lorens: Czuć tutaj dużą otwartość na ekspatów, co jest dodatkową szansą na jeszcze potężniejszy rozwój regionu. W przeciwieństwie do innych krajów obcokrajowcy z łatwością mogą nabywać tutaj nieruchomości czy uzyskiwać kredyty nawet do 70% ich wartościWarto zwrócić jednak uwagę, na to, że mimo otwartości banków, spora część posiadłości – zwłaszcza tych najbardziej luksusowych – kupowana jest za gotówkę. 

 

Kwintesencja Hiszpanii

Marbella i Costa del Sol najpełniej oddają klimat „andaluzyjskiego ducha”. Niezmiennie zachowują lokalny charakter, jednocześnie integrując kultury z całego świata. 

– Słońce, flamenco i śródziemnomorska gościnność, przenikają niemalże w każdy zakątek słonecznego wybrzeża. Ta autentyczność, gdzie lokalny urok miesza się z międzynarodowym duchem, sprawia, że Costa del Sol jest nie tylko turystycznym i inwestycyjnym magnesem, ale również kulturalnym tyglem.

To miejsce, z jej jego lokalnym charakterem i otwartością na wpływy zewnętrzne, jest idealną opcją dla tych, którzy szukają zarówno uroku hiszpańskiego życia, jak i komfortu, jaki daje międzynarodowa wspólnota. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.