Komunikaty PR

Marbella: inwestycyjny hotspot na Półwyspie Iberyjskim

2024-06-26  |  12:00

Marbella, położona na wybrzeżu Costa del Sol, to aktualnie jeden z najpopularniejszych kierunków obranych za cel podróży, ale też inwestycji w nieruchomości. Tutejszy rynek rozwija się bardzo dynamicznie. Do zakupu apartamentów czy willi w tej części Półwyspu Iberyjskiego motywuje fantastyczna pogoda, brak sezonowości, multikulturowość, jakość życia czy bezpieczeństwo. Z czego wynika boom wśród międzynarodowych nabywców?

 

Położenie geograficzne 

Doskonałego położenia nie można odmówić Marbelli. Zlokalizowana nad Morzem Śródziemnym, w otoczeniu gór Sierra Blanca, kusi widokami, unikalnym mikroklimatem i słońcem, które świeci tu ponad 300 dni w roku. Dostęp do nowoczesnej infrastruktury, w tym międzynarodowego lotniska w Maladze z rozbudowaną siatką połączeń, a także bliskość luksusowego portu Puerto Banús, z jachtami, ekskluzywnymi butikami i najlepszymi restauracjami, dodatkowo podnosi jej rangę. Nie bez powodu Marbella znalazła się na samym szczycie rankingu Best European Destination 2024. 

 

Wysoki potencjał wzrostu 

Klimat, kuchnia, kultura czy atrakcje turystyczne Costa del Sol są magnesem na turystów. Ich liczba stale rośnie, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie willami i apartamentami w tej części Hiszpanii. To także wynik średnich cen, konkurencyjnych w stosunku do wielu europejskich metropolii, jakości życia oraz szacowanych zysków. Jak podaje Biuro Maklerskie Pekao – tylko w 2022 r. Polacy kupili tu blisko 3 tys. nieruchomości. Popularnością cieszą się miejscowości na wybrzeżu Costa del Sol, w tym Malaga, Marbella, Mijas czy Fuengirola.

– Marbella oferuje nie tylko fantastyczne warunki klimatyczne, ale też prężnie rozwijający się rynek nieruchomości. Inwestycje w tej części Półwyspu Iberyjskiego oferują wysoki potencjał zarobkowy zarówno z wynajmu krótko-, jak i długoterminowego – mówi Renata Lorens, współwłaścicielka International Investment Marbella.

W Marbelli zwrot z inwestycji jest spory. Na rynku wtórnym to ok. 10-11% w skali roku. Do tego dochodzi również ok. 5-7% z wynajmu. W przypadku inwestycji na rynku pierwotnym zyski są jeszcze wyższe.

 

Ultra-luksus, czyli mekka dla najbardziej wymagających

Marbella jest jednym z epicentrów ultra-luksusowych nieruchomości w Europie, przez co przyciąga inwestorów z całego świata. Śmiało konkuruje chociażby z Monako czy Saint-Tropez. To tu według danych prezentowanych przez portal idealista.com znajduje się jedna z najdroższych hiszpańskich nieruchomości z rynku wtórnego. Cena metra kwadratowego osiągnęła tu 30 000 euro. Dotyczy to najbardziej luksusowych nadmorskich rezydencji przy słynnej Golden Mile. 

Marbella przyciąga swoim dynamicznym, bezpiecznym środowiskiem, stając się idealnym miejscem do życia, pracy i rozwoju biznesu. Jak podkreśla Renata Lorens: Czuć tutaj dużą otwartość na ekspatów, co jest dodatkową szansą na jeszcze potężniejszy rozwój regionu. W przeciwieństwie do innych krajów obcokrajowcy z łatwością mogą nabywać tutaj nieruchomości czy uzyskiwać kredyty nawet do 70% ich wartościWarto zwrócić jednak uwagę, na to, że mimo otwartości banków, spora część posiadłości – zwłaszcza tych najbardziej luksusowych – kupowana jest za gotówkę. 

 

Kwintesencja Hiszpanii

Marbella i Costa del Sol najpełniej oddają klimat „andaluzyjskiego ducha”. Niezmiennie zachowują lokalny charakter, jednocześnie integrując kultury z całego świata. 

– Słońce, flamenco i śródziemnomorska gościnność, przenikają niemalże w każdy zakątek słonecznego wybrzeża. Ta autentyczność, gdzie lokalny urok miesza się z międzynarodowym duchem, sprawia, że Costa del Sol jest nie tylko turystycznym i inwestycyjnym magnesem, ale również kulturalnym tyglem.

To miejsce, z jej jego lokalnym charakterem i otwartością na wpływy zewnętrzne, jest idealną opcją dla tych, którzy szukają zarówno uroku hiszpańskiego życia, jak i komfortu, jaki daje międzynarodowa wspólnota. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Wsiąść do transportu do transportu dostosowanego! Biuro prasowe
2024-06-28 | 12:00

Wsiąść do transportu do transportu dostosowanego!

Przed nami lato, czas podróży, odpoczynku i urlopów. Każda podróż niesie ze sobą wiele cennych doświadczeń takich jak odkrywanie nowych miejsc, poznawanie nowych
Podróże Ograniczenia finansowe nie osłabiają apetytu Europejczyków na letnie podróże
2024-06-28 | 12:00

Ograniczenia finansowe nie osłabiają apetytu Europejczyków na letnie podróże

Jak wynika z raportu Allianz Partners International Summer Vacation Confidence Index 2024, obawy Europejczyków o domowe finanse mogą negatywnie odbić się na budżecie wakacyjnym. Nie
Podróże Nowoczesna turystyka w zgodzie z naturą. Jak podróżować w duchu smart?
2024-06-28 | 09:00

Nowoczesna turystyka w zgodzie z naturą. Jak podróżować w duchu smart?

Z globalnego badania przeprowadzonego przez agencję Statista[1] wynika, że 80 proc. podróżnych na całym świecie deklaruje chęć ​​podróżowania zgodnie z zasadami

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.