Komunikaty PR

Marka Delicje dołącza do programu zrównoważonego pozyskiwania pszenicy Harmony

2020-09-16  |  12:30
Biuro prasowe

WARSZAWA, wrzesień 2020 r. – Od września na wszystkich opakowaniach produkowanych w Płońsku, kultowych ciastek Delicje znajdzie się logo programu Harmony. To wiodąca inicjatywa firmy Mondelēz International, do której należą rolnicy z sześciu krajów europejskich, w tym Polski. Jej głównym celem jest wspieranie bioróżnorodności i dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. 

 

Odświeżone opakowania ciastek Delicje są elementem realizacji długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju Mondelēz International, w ramach której do 2022 roku wszystkie ciastka z portfolio koncernu będą produkowane wyłącznie z pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska i lokalnych społeczności rolników. Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także
oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników. Logo programu Harmony na opakowaniach Delicji jest gwarancją, że pszenica wykorzystywana do produkcji ulubionych przez nich ciastek została pozyskana z szacunkiem dla środowiska naturalnego.

 

Jesteśmy dumni, że marka Delicje dołącza do programu Harmony” – mówi Dalia Luberecka, Junior Brand Manager marki Delicje. Zaufanie, jakie przez lata zdobyliśmy wśród naszych konsumentów, jest również wielkim zobowiązaniem. Obecność w programie to obietnica, że regionalność i troska o planetę w dalszym ciągu będą jednym z naszych priorytetów”.

 

Harmony – na czym polega inicjatywa i dlaczego jest taka ważna?

Harmony to konsekwentnie realizowany od ponad 10 lat program, który ma na celu wspieranie dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. Inicjatywa opracowana została we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Istotnym elementem programu jest łączenie wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielni rolniczych i młynów. Szczególną rolę odgrywają rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody i dwutlenku węgla, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. 

W ciągu dekady program Harmony objął łącznie blisko 1700 rolników z sześciu europejskich państw – w tym także z Polski. Wyłącznie w 2019 roku zebrali oni ponad 180 tys. ton pszenicy. 

Systemowe działania podejmowane przez lata w ramach realizowanego przez Mondelez programu mają realny wpływ na środowisko naturalne. Harmony doprowadziło do ograniczenia ilości pestycydów stosowanych na polach objętych programem o 20%[1].  Rolnicy należący do programu zasiali łącznie już ponad 1026 hektarów kwiatów wokół pól objętych programem, na których zaobserwowano blisko 10 mln pszczół oraz ponad 25 gatunków motyli.

 

Polscy rolnicy w programie Harmony

Harmony obejmuje rolników z sześciu krajów europejskich, w tym z Polski. Mąka, powstała w ramach programu, trafia m.in. do fabryki w Płońsku, gdzie produkowane są z niej Lubisie, a od teraz – także Delicje. Warto podkreślić, że wspomniane ciastka sprzedawane są następnie nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Tylko w 2018 roku Polscy rolnicy zebrali ponad 11 tys. ton pszenicy, która posłużyła do produkcji blisko 9 tys. ton mąki. Ale to nie wszystko! Uprawiane przez nich zboże zajmowało ponad 2000 hektarów, czyli więcej niż 5% wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w całej Europie. Ponad 60 hektarów stanowił obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie żyje ponad 400 tys. owadów zapylających. 

 

Nowe opakowania Delicji z logotypem programu

Opakowania kultowych ciastek Delicje od września 2020 będą miały odświeżony wygląd – pojawią się na nich logotypy Harmony. Wprowadzeniu logo na produkcie będzie towarzyszyć kampania informacyjna. 

Za kreacje powstałe w ramach kampanii odpowiada MaxArpp. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Więcej informacji o programie Harmony: www.harmony.info

 


[1] Źródło: TFI (wskaźnik częstotliwości oprysków) obejmujący kampanię Harmony w latach 2009-2016, w porównaniu ze średnią krajową dla pszenicy z 2008 r. (francuskie Ministerstwo Rolnictwa).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Paprykowy zawrót głowy. Sprawdź najlepsze przepisy na dania z papryką! Biuro prasowe
2020-09-21 | 10:00

Paprykowy zawrót głowy. Sprawdź najlepsze przepisy na dania z papryką!

Czerwona czy zielona? Słodka, a może pikantna? Bez względu na kolor i odmianę, papryka jest skarbnicą witamin i składników mineralnych. Wprowadzenie jej do codziennego menu może
Żywienie Magia Świąt z Oranżadą Hellena
2020-09-18 | 01:00

Magia Świąt z Oranżadą Hellena

Polacy chętnie podtrzymują świąteczne zwyczaje. Boże Narodzenie kojarzy się z czasem spędzonym z bliskimi, tradycyjnymi wigilijnymi daniami, obdarowywaniem się prezentami, zapachem
Żywienie W poszukiwaniu prawdziwego smaku – odkrywamy potencjał polskich win!
2020-09-17 | 15:00

W poszukiwaniu prawdziwego smaku – odkrywamy potencjał polskich win!

Winiarstwo w Polsce wciąż się rozwija. Dekadę temu producentów wina było jedynie 26, obecnie ich liczba wynosi 294 (dane KOWR na dzień 26.03.2020 r. za rok gospodarczy 2019/2020), a

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Paula Tumala: Od kiedy urodziłam dziewczynki, moje życie zmieniło się o 180 stopni. Dotychczas wszystko obracało się wokół mnie i moich potrzeb

Modelka na początku tego roku urodziła bliźniaczki. Zostanie mamą sprawiło, że jej priorytety znacznie się zmieniły. Przyznaje, że obecnie myśli głównie o córkach i każdą chwilę pragnie spędzać z nimi. Tłumaczy, że chociaż dwójka małych dzieci oznacza dodatkowe obowiązki, dobrze poradziła sobie z natłokiem nowych zajęć. Zaznacza, że pierwsze miesiące po porodzie były dla niej szczególnie pracowite, nie miała więc czasu, by śledzić informacje dotyczące pandemii.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Agata Załęcka: Preferuję minimalistyczny tryb życia. Oduczyłam się zbieractwa. Gromadzić należy jedynie wspomnienia

Aktorka stara się dbać o środowisko naturalne. Zaznacza, że ekologia w jej życiu zajmuje bardzo ważne miejsce. Agata Załęcka nie kupuje niepotrzebnych rzeczy, ponieważ nie lubi otaczać się nadmiarem produktów. Gdy otoczenie urządzone jest w minimalistycznym stylu, znacznie łatwiej jest się jej odnaleźć oraz skupić na poszczególnych zajęciach. Przyznaje, że coraz częściej rezygnuje również z mięsa. Jadłospis artystki przepełniają głównie warzywa i owoce, które pozwalają jednocześnie zadbać o sylwetkę oraz generować mniej plastiku.

Problemy społeczne

Co 10. dziecko wymaga pomocy psychologicznej. Podczas pandemii wsparciem dla nich jest terapia online i przez telefon

W Polsce 9 proc. dzieci i młodzieży, czyli ok. 630 tys. osób, wymaga pomocy psychologicznej albo psychiatrycznej – wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli. NIK wskazuje, że system lecznictwa nie jest w stanie jej zapewnić. – Nie ma wystarczającej liczby psychiatrów i psychologów dziecięcych. Bezpłatna pomoc bardzo się skurczyła, a nie wszystkie rodziny stać, żeby pójść do psychologa płatnie – mówi Maria Keller-Hamela z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Pandemia dodatkowo pogłębiła te problemy. W ich rozwiązaniu mogą pomóc konsultacje zdalne – telefoniczne i online. Taki projekt fundacja chce rozwijać wspólnie z firmą Huawei.