Komunikaty PR

Marka Delicje dołącza do programu zrównoważonego pozyskiwania pszenicy Harmony

2020-09-16  |  12:30
Biuro prasowe

WARSZAWA, wrzesień 2020 r. – Od września na wszystkich opakowaniach produkowanych w Płońsku, kultowych ciastek Delicje znajdzie się logo programu Harmony. To wiodąca inicjatywa firmy Mondelēz International, do której należą rolnicy z sześciu krajów europejskich, w tym Polski. Jej głównym celem jest wspieranie bioróżnorodności i dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. 

 

Odświeżone opakowania ciastek Delicje są elementem realizacji długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju Mondelēz International, w ramach której do 2022 roku wszystkie ciastka z portfolio koncernu będą produkowane wyłącznie z pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska i lokalnych społeczności rolników. Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także
oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników. Logo programu Harmony na opakowaniach Delicji jest gwarancją, że pszenica wykorzystywana do produkcji ulubionych przez nich ciastek została pozyskana z szacunkiem dla środowiska naturalnego.

 

Jesteśmy dumni, że marka Delicje dołącza do programu Harmony” – mówi Dalia Luberecka, Junior Brand Manager marki Delicje. Zaufanie, jakie przez lata zdobyliśmy wśród naszych konsumentów, jest również wielkim zobowiązaniem. Obecność w programie to obietnica, że regionalność i troska o planetę w dalszym ciągu będą jednym z naszych priorytetów”.

 

Harmony – na czym polega inicjatywa i dlaczego jest taka ważna?

Harmony to konsekwentnie realizowany od ponad 10 lat program, który ma na celu wspieranie dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. Inicjatywa opracowana została we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Istotnym elementem programu jest łączenie wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielni rolniczych i młynów. Szczególną rolę odgrywają rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody i dwutlenku węgla, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. 

W ciągu dekady program Harmony objął łącznie blisko 1700 rolników z sześciu europejskich państw – w tym także z Polski. Wyłącznie w 2019 roku zebrali oni ponad 180 tys. ton pszenicy. 

Systemowe działania podejmowane przez lata w ramach realizowanego przez Mondelez programu mają realny wpływ na środowisko naturalne. Harmony doprowadziło do ograniczenia ilości pestycydów stosowanych na polach objętych programem o 20%[1].  Rolnicy należący do programu zasiali łącznie już ponad 1026 hektarów kwiatów wokół pól objętych programem, na których zaobserwowano blisko 10 mln pszczół oraz ponad 25 gatunków motyli.

 

Polscy rolnicy w programie Harmony

Harmony obejmuje rolników z sześciu krajów europejskich, w tym z Polski. Mąka, powstała w ramach programu, trafia m.in. do fabryki w Płońsku, gdzie produkowane są z niej Lubisie, a od teraz – także Delicje. Warto podkreślić, że wspomniane ciastka sprzedawane są następnie nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Tylko w 2018 roku Polscy rolnicy zebrali ponad 11 tys. ton pszenicy, która posłużyła do produkcji blisko 9 tys. ton mąki. Ale to nie wszystko! Uprawiane przez nich zboże zajmowało ponad 2000 hektarów, czyli więcej niż 5% wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w całej Europie. Ponad 60 hektarów stanowił obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie żyje ponad 400 tys. owadów zapylających. 

 

Nowe opakowania Delicji z logotypem programu

Opakowania kultowych ciastek Delicje od września 2020 będą miały odświeżony wygląd – pojawią się na nich logotypy Harmony. Wprowadzeniu logo na produkcie będzie towarzyszyć kampania informacyjna. 

Za kreacje powstałe w ramach kampanii odpowiada MaxArpp. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Więcej informacji o programie Harmony: www.harmony.info

 


[1] Źródło: TFI (wskaźnik częstotliwości oprysków) obejmujący kampanię Harmony w latach 2009-2016, w porównaniu ze średnią krajową dla pszenicy z 2008 r. (francuskie Ministerstwo Rolnictwa).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Wielkanocna terrine z jajem Biuro prasowe
2024-03-28 | 16:30

Wielkanocna terrine z jajem

Terrina to pierwotnie gliniany garnek z pionowymi bokami i szczelnie przylegającą pokrywką przeznaczony do gotowania lub pieczenia. Co ciekawe dzisiaj nazwy tej używa się przede wszystkim na
Żywienie Tchibo z nową propozycją kawy z limitowanej edycji Raritat
2024-03-28 | 10:00

Tchibo z nową propozycją kawy z limitowanej edycji Raritat

Zbliżająca się Wielkanoc daje możliwość spędzenia chwil w gronie najbliższych. Idealnym dopełnieniem tych spotkań będzie filiżanka pysznej, aromatycznej kawy, którą można
Żywienie Nawożenie dolistne rzepaku – o czym pamiętać na początku wiosny?
2024-03-28 | 09:00

Nawożenie dolistne rzepaku – o czym pamiętać na początku wiosny?

Rzepak to jedna z najczęściej, zaraz po zbożach i kukurydzy, uprawianych roślin rolniczych w Polsce. Nasz kraj jest jednym z głównych producentów rzepaku w Europie, z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.