Komunikaty PR

Marka WINIARY otwiera jadłodzielnię w Warszawie

2023-01-13  |  15:00
Biuro prasowe

W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka WINIARY otworzyła nowy punkt sąsiedzkiego dzielenia się żywnością. Jadłodzielnia stworzona we współpracy z Fundacją CHOPS stanęła obok budynku Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, przy ul. Wileńskiej 55/57 w Warszawie. To już 12. miasto, w którym marka pomaga mieszkańcom w walce z marnowaniem żywności. 

Lokalne działania mają znaczenie

W Polsce marnuje się około 5 mln ton żywności rocznie – program WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” jest odpowiedzią na ten problem. Marka pomaga konsumentom ograniczyć wyrzucanie jedzenia, dzieląc się z nimi praktycznymi wskazówkami czy przepisami, ale także zachęcając do przekazywania nadwyżek żywności potrzebującym. W tym celu WINIARY otwierają jadłodzielnie w różnych miastach w Polsce. 12 stycznia br., do użytku został oddany kolejny taki punkt marki – tym razem w Warszawie. W uroczystym otwarciu jadłodzielni udział wzięli: prezes Fundacji CHOPS – Roman Żarnecki, prezeska Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci – Monika Jagodzińska oraz przedstawiciel marki WINIARY – Szymon Ulkowski.

- Misją marki WINIARY jest pomaganie Polakom w codziennym gotowaniu. Robimy to od ponad 80 lat, tworząc najwyższej jakości produkty, dostosowując się do zmieniających się potrzeb naszych konsumentów, ale także dostarczając inspiracji na to, co przygotować na obiad każdego dnia. Myśląc o odpowiedzialnym podejściu do gotowania ważnym aspektem stała się dla nas walka z marnowaniem żywności, która ma bezpośredni wpływ na oszczędność pieniędzy, ale również zasoby planety. Robimy to edukując konsumentów w zakresie odpowiedniego planowania, przechowywania i gospodarowania żywnością, ale także przez popularyzowanie idei dzielenia się jedzeniem. Warszawska jadłodzielnia jest już dwunastym punktem, który udało nam się otworzyć od drugiej połowy 2021 roku. Cieszę się, że możemy rozwijać tę inicjatywę i również w stolicy będziemy mogli przyczynić się do ograniczania problemu marnowania żywności. Ze względu na dużą liczbę mieszkańców i lokalizację w niedalekiej odległości od Dworca Wileńskiego, liczymy że będzie cieszyła się ona dużym zainteresowaniem podkreśla Szymon Ulkowski, Kierownik ds. e-Business i Komunikacji marki WINIARY.

Na wydarzeniu pojawiła się również Jagna Niedzielska, która od lat inspiruje konsumentów do bardziej odpowiedzialnych i zrównoważonych decyzji w kuchni.

- Niewykorzystane produkty, których termin przydatności się kończy, mogą posłużyć jako baza do innych potraw na kolejne dni. Na stronie internetowej www.winiary.pl dostępne są przygotowane przeze mnie przepisy w duchu „zero waste”, które pomagają tak planować menu, by nic się nie zmarnowało. A jeśli plany w międzyczasie się zmienią i zostaniemy z nadmiarem żywności, doskonałym pomysłem będzie podzielenie się nią w jadłodzielniach. Idea foodsharingu jest szczytna, a przy okazji dobra dla planety – mówi Jagna Niedzielska, ambasadorka marki WINIARY.

Jak działa jadłodzielnia?

Jadłodzielnia to sąsiedzki punkt nieodpłatnego dzielenia się żywnością. Każda z tworzonych przez WINIARY jadłodzielni zawiera lodówkę przeznaczoną do przechowywania produktów wrażliwych na temperaturę oraz regały i szafki na produkty suche. Zainteresowani mogą zostawiać żywność, której nie są w stanie wykorzystać, natomiast każdy potrzebujący, będzie mógł ją zabrać i zagospodarować według własnych potrzeb. Mieszkańcy Warszawy będą mogli dzielić się produktami codziennie. Punkt otwarty będzie w godzinach 8:00-22:00 każdego dnia.

Nowa jadłodzielnia nie powstałby bez wsparcia Fundacji CHOPS, której wolontariusze i partnerzy będą na co dzień doglądać punktu.

- Marnowanie żywności to duży problem w całej Polsce. Często wyrzucamy produkty, których nie zdążyliśmy zjeść na czas. A przecież dookoła jest mnóstwo potrzebujących osób, którym te produkty mogłyby pomóc, zanim przestaną nadawać się do spożycia. Jako Fundacja chcemy, aby lokalna społeczność miała możliwość sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem i wzajemnego wspierania, dzięki którym możemy jednocześnie ograniczyć marnowanie żywności. Zaangażowanie się we współpracę z marką WINIARY i wspólne otwieranie takich punktów w różnych miastach Polski umożliwia te działania. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektumówi Roman Żarnecki, Prezes Zarządu Fundacji CHOPS.

Na stronie https://www.winiary.pl/lista-jadlodzielni-w-polsce/ znajduje się mapa wszystkich jadłodzielni w Polsce. Można tam znaleźć najbliższą dla siebie lokalizację.

Marnowanie żywności jest realnym problemem!

Jak pokazują dane SGGW* ponad połowa żywności, która marnuje się w Polsce (53%) pochodzi z gospodarstw domowych. Niemal co trzeci ankietowany w tej grupie (29%), jako powód wyrzucania produktów spożywczych wskazuje przekroczenie terminu przydatności do spożycia. Jednocześnie, wiele osób nie rozróżnia oznaczeń „Najlepiej spożyć przed” i „Należy spożyć do”. Co piąta przyznaje, że zdarza jej się wyrzucać jedzenie przez zbyt duże zakupy, a co ósma (13%) zdradza, że to skutek niewłaściwego przechowywania żywności. W sumie każdego roku marnuje się w Polsce ok. 5 mln ton żywności, co oznacza, że statystycznie każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia rocznie!

Więcej informacji o kampanii, jak również porady na dalsze wykorzystanie produktów, które pozostały w lodówce oraz inspiracje do działań mających na celu ograniczenie marnowania żywności można znaleźć na stronie https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie SERWIS NA GWIAZDKĘ MICHELIN – CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ W NAGRODZONEJ RESTAURACJI? Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

SERWIS NA GWIAZDKĘ MICHELIN – CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ W NAGRODZONEJ RESTAURACJI?

Miesiąc temu, restauracja NUTA pod batutą Chefa Andrei Camastry powtórzyła swój sukces sprzed roku, utrzymując kulinarnego Oscara – gwiazdkę Michelin. Jest to gwarancja
Żywienie Kuchnie świata na talerzu z FRoSTA!
2024-07-30 | 15:35

Kuchnie świata na talerzu z FRoSTA!

Marzysz o podróży dookoła świata, smakując przy tym smaków różnorodnych kuchni? Dzięki produktom marki FRoSTA, z łatwością przygotujesz szybkie i smaczne dania
Żywienie Egzotyczne podróże z Big-Active… bez wychodzenia z domu!
2024-07-30 | 13:15

Egzotyczne podróże z Big-Active… bez wychodzenia z domu!

Rooibos, Yerba Mate i Matcha, czyli propozycje z linii Herbatki Świata Big-Active, są niczym bilet w najodleglejsze rejony globu. Najwyższej jakości składniki i starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.