Komunikaty PR

Marka Winiary otwiera jadłodzielnię w Radzyniu Podlaskim

2022-01-31  |  15:30

W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka Winiary otworzyła nowy punkt sąsiedzkiego dzielenia się żywnością. Jadłodzielnia, stworzona we współpracy z Fundacją CHOPS, stanęła w Radzyniu Podlaskim przy ulicy Parkowej 35.

W Polsce marnuje się 5 mln ton żywności rocznie – program marki Winiary „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” jest odpowiedzią na ten problem. W ramach swoich działań marka pomaga konsumentom ograniczyć wyrzucanie jedzenia, dzieląc się z nimi praktycznymi wskazówkami czy przepisami, ale także zachęcając do przekazywania nadwyżek żywności potrzebującym. W tym celu Winiary otwierają serię jadłodzielni w różnych miastach w Polsce. 28 stycznia do użytku został oddany kolejny taki punkt marki – w Radzyniu Podlaskim. W uroczystym otwarciu nowej jadłodzielni udział wzięli Roman Żarnecki – prezes fundacji CHOPS, pastor Tomasz Mańko, wiceprzewodniczący rady  powiatu – Zbigniew Smółko oraz radny Jakub Jakubowski, a także radni miejscy: Bożena Lecyk i Marek Zawada.

Bardzo cieszy nas, że tworząc kolejne jadłodzielnie możemy liczyć na przychylność miast i wsparcie lokalnych zespołów Fundacji. Dzięki ich zaangażowaniu nasze działania mają realne przełożenie na codzienność lokalnych społeczności – podkreśla Szymon Ulkowski Kierownik ds. e-Business i Komunikacji Europy Centralnej i Wschodniej w Nestlé Polska i dodaje – Mamy nadzieję, że stawiane przez nas jadłodzielnie nie tylko pomogą mieszkańcom miast dzielić się żywnością, ale także zwrócą ich uwagę na tak istotny problem, jakim jest  marnowanie żywności w naszym kraju – istotny zarówno z perspektywy społecznej, jak i środowiska.

Jak działa jadłodzielnia?

Jadłodzielnia to specjalny punkt, który służy nieodpłatnej wymianie żywności pomiędzy mieszkańcami miast. Każda z tworzonych przez Winiary jadłodzielni zawiera lodówkę przeznaczoną do przechowywania produktów wrażliwych na temperaturę oraz regały i szafki na produkty suche. Zainteresowani mogą zostawiać żywność, której nie są w stanie wykorzystać, natomiast każdy potrzebujący będzie mógł ją zabrać i zagospodarować według własnych potrzeb. W nowym punkcie mieszkańcy Radzynia będą mogli dzielić się produktami przez całą dobę.

Nowa jadłodzielnia nie powstałaby bez wsparcia miasta oraz Fundacji CHOPS, której wolontariusze i partnerzy będą na co dzień doglądać punktu.

Marnowanie żywności to duży problem w całej Polsce. Często wyrzucamy produkty, których nie zdążyliśmy zjeść na czas. A przecież dookoła jest mnóstwo potrzebujących, którym te produkty mogłyby pomóc, zanim przestaną nadawać się do spożycia. Jako Fundacja chcemy, aby lokalna społeczność miała możliwość sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem i wzajemnego wspierania, dzięki czemu możemy jednocześnie ograniczyć marnowanie żywności. Zaangażowanie się we współpracę z marką Winiary i wspólne otwieranie takich punktów w różnych miastach Polski umożliwia te działania. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu – mówi Roman Żarnecki, Prezes Zarządu Fundacji CHOPS.

Marnowanie żywności jest realnym problemem!

Jak pokazują dane SGGW*, ponad połowa żywności, która marnuje się w Polsce (53%), pochodzi z gospodarstw domowych. Niemal co trzeci ankietowany w tej grupie (29%) jako powód wyrzucania produktów spożywczych wskazuje przekroczenie terminu przydatności do spożycia. Co piąty przyznaje, że zdarza mu się wyrzucać jedzenie zakupione w nadmiarze, a co ósmy (13%) zdradza, że to skutek niewłaściwego przechowywania żywności. W sumie każdego roku marnuje się w Polsce ok. 5 mln ton żywności, co oznacza, że statystycznie każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia rocznie!

Więcej informacji o kampanii, jak również porady na dalsze wykorzystanie produktów, które pozostały w lodówce oraz inspiracje do działań mających na celu ograniczenie marnowania jedzenia można znaleźć na stronie https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę

Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.