Mars publikuje wielomilionowy plan zrównoważonego mleczarstwa
„Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) Nowy plan redukcji metanu w ramach ambicji Neutralności Emisyjnej (Net Zero) do 2050 roku.
• W ciągu kolejnych 3 lat Mars zainwestuje ponad 47 mln USD w realizację celów Planu Zrównoważonego Mleczarstwa.
• Mars pracuje nad redukcją śladu węglowego wynikającego z pozyskiwania produktów mlecznych o 50% do 2030 roku.
• Projekt Zrównoważonego Mleczarstwa jest częścią szerszych działań firmy na rzecz klimatu, czyli „Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej” (Mars Net Zero Roadmap).
• Współpraca z firmą FrieslandCampina ma na celu zwiększenie innowacyjności.
Mars opublikował globalnie ambitny plan działań, mający na celu rozwój zrównoważonego mleczarstwa. Zakłada on inwestycje na poziomie 47 mln USD w ciągu kolejnych 3 lat i stanowi integralną część szerszego zaangażowania firmy w działania na rzecz klimatu, obejmującego inwestycje o łącznej wartości 1 mld USD dolarów. Plan „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) opiera się na pozyskiwaniu produktów mlecznych tak, aby zmniejszać ślad węglowy, co jest zgodne ze strategią Mars mającą na celu redukcję emisji o 50%* do 2030 roku.
Działania te są znaczącym krokiem na drodze do osiągnięcia neutralności emisyjnej zgodnie z niedawno opublikowaną Mapą Drogową do Neutralności Emisyjnej Mars. Firma, we współpracy z liderami branży, dąży do wdrożenia szeregu znaczących zmian w gospodarstwach rolnych, koncentrujących się na krytycznych obszarach, takich jak redukcja metanu jelitowego, wydajne zarządzanie obornikiem i zrównoważona produkcja pasz.
W ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” Mars nawiązał współpracę z wiodącą w branży firmą mleczarską FrieslandCampina, która jest jednym z największych producentów mleka na świecie. Współpraca ta ma na celu utworzenie Programu Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa Mars-FrieslandCampina - bezprecedensowej inicjatywy, która zakłada pokrycie zapotrzebowania na produkty mleczne Mars przez grupę dedykowanych firmie gospodarstw. Program będzie stanowił platformę, na której nowe praktyki i innowacyjne technologie będą doskonalone i skalowane w skoncentrowanym i przyspieszonym środowisku, z ostatecznym celem zaadoptowania ich przez pozostałe gospodarstwa rolne spółdzielni.
Amanda Davies, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Badań i Rozwoju oraz Zaopatrzenia w Mars Snacking, powiedziała: Dbałość o zdrowie naszej planety jest dla nas kluczowa. Ale nasza wizja pozyskiwania produktów mlecznych w sposób bardziej zrównoważony stanie się rzeczywistością tylko dzięki wsparciu i działaniom rolników oraz naszych dostawców. Dlatego właśnie, w ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji”, przekazujemy miliony dolarów bezpośrednio do kieszeni rolników dzięki podpisywanym umowom. W ten sposób chcemy wesprzeć ich we wprowadzeniu zmian przyjaznych dla klimatu. Wiem, że razem możemy wyznaczyć ścieżkę, która pomoże nam stawić czoła zmianom klimatycznym i przyczynić się do przekształcenia naszej branży na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości.
Mars, kierując się etosem inwestowania w długoterminowe innowacje, we współpracy z DMK Group w Niemczech rozpoczął działalność trzech pilotażowych gospodarstw rolnych “neutralnych emisyjnie”. Placówki te będą prowadzić badania oraz dążyć do wdrożenia nowych osiągnięć naukowych i technologicznych, mając na celu stworzenie skalowalnej i ekonomicznie opłacalnej ścieżki do osiągnięcia zerowej emisji w sektorze mleczarskim. Pięcioletni projekt stanowi nowatorskie przedsięwzięcie dla renomowanego konglomeratu zajmującego się branżą spożywczą, jedzeniem dla zwierząt i świadczeniem usług.
Mars, jeden z założycieli Partnerstwa na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa, prowadzi również poszukiwania technologii redukującej wzdęcia. Firma współpracuje z Fonterra i Sea Forest w celu zbadania możliwości pozyskiwania suplementów diety z wodorostów SEAFEED™. Prowadzone badania mają na celu wykazanie, w jaki sposób SEAFEED™ pomaga zmniejszyć ilość metanu wytwarzanego przez krowy podczas trawienia pokarmu.
Nabiał do produkcji kultowych, wartych miliardy dolarów marek słodyczy, takich jak M&M'S® czy Snickers®, dostarczany jest przez ponad 200 tysięcy krów i tysiąc gospodarstw rolnych. Produkty mleczne zajmują drugie miejsce pod względem wielkości emisji dwutlenku węgla w Mars Snacking, a wszystkie surowce odpowiadają łącznie za ponad 70% całkowitej emisji gazów cieplarnianych organizacji.
Każdy, kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat strategii i Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej firmy Mars może pobrać dokument z naszej strony pod adresem www.mars.com/netzero2050.
Link do video: PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO MLECZARSTWA, “MUUUWIMY O MLECZNEJ REWOLUCJI“ - YouTube
* mierzone względem poziomu bazowego z 2015 r.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.