Komunikaty PR

McCANN i Mastercard z nową odsłoną kampanii dla platformy GdzieZamieszkac.com

2023-02-23  |  09:00
Biuro prasowe

Narzędzie GdzieZamieszkać od Mastercard w prosty i szybki sposób dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonej wysokości wynagrodzenia, jakich można się spodziewać w różnych miejscach kraju. Powstało ono z myślą o obywatelach Ukrainy, którzy szukają w Polsce schronienia przed wojną, ale będzie także przydatne dla każdego zainteresowanego relokacją, niezależnie od jej powodów i pochodzenia danej osoby. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka.pl platforma rozszerzyła swoją ofertę sprawiając, że w jednym miejscu można znaleźć wszystkie niezbędne informacje mające decydujące znaczenie przy wyborze miejsca zamieszkania, takie jak oferty mieszkaniowe i zatrudnienia oraz poglądowy koszt utrzymania w danej miejscowości. Jest to realne wsparcie w podejmowaniu decyzji, gdzie zamieszkać na dłużej. McCANN jest nie tylko współautorem pomysłu platformy GdzieZamieszkac.com, odpowiada też za koncepcję rozwoju platformy i przygotowanie strategii oraz kreację kampanii marketingowej.

Rynek pracy, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach w Polsce, nie jest optymalnie wykorzystany,  często brakuje rzetelnej informacji o zapotrzebowaniu na pracowników w różnych sektorach gospodarki podległych lokalnym samorządom czy prywatnym przedsiębiorcom. Dlatego też platforma GdzieZamieszkac.com, dzięki połączeniu technologii Mastercard i Grupy Morizon-Gratka.pl, rozszerzyła swoje narzędzie o możliwość znalezienia pracy oraz mieszkania w mniejszych aglomeracjach. Inicjatywa daje obopólne korzyści zarówno dla uchodźców, którzy mogą, często w lepiej zintegrowanych społecznościach, łatwiej odnaleźć się w trudnej dla nich rzeczywistości, jak i dla pracodawców, którzy mogą pozyskać w ten sposób pracowników w często niszowym obszarze na rynku pracy.

W ramach nowej odsłony kampanii, McCANN opracował materiały edukacyjne skierowane do obywateli ukraińskich, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom szukającym nowego miejsca do życia w Polsce. Na potrzeby kampanii w mediach społecznościowych na Facebooku i Instagramie przygotowane zostały różne formaty statyczne – posty, karuzele i stories jak i animowane - video linki ad oraz stories video. Wykorzystano również działające na Facebooku grupy o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy. Dopasowane do różnych grup odbiorców treści powstały w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim.

Dzięki współpracy z naszymi partnerami udało się nam zrealizować niesamowite pomysły kreatywne mające realny wpływ na jakość życia uchodźców w naszym kraju. Nowa odsłona kampanii GdzieZamieszkać pozwala na jeszcze większą liczbę oddolnych inicjatyw, które - w co szczerze wierzę - mogą być impulsem do niesienia wielowymiarowej i długofalowej pomocy uchodźcom z Ukrainy. – powiedział Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director w McCANN.

Dodatkowo w celu wsparcia osób, które chcą włączyć się aktywnie w promowanie swojej miejscowości powstał toolkit z materiałami edukacyjnymi jak samodzielnie przygotować proste wideo oraz materiały graficzne z zaproszeniem do swojego miasta. Na stronie platformy oddano głos także samym uchodźcom, którzy podzielili się swoimi historiami i opowiedzieli o swoim doświadczeniu z pierwszych miesięcy pobytu w naszym kraju. W ramach kampanii powstały trzy filmy promocyjne miast – Legnicy, Leszna i Torunia, w których radni i lokalni aktywiści zapraszają uchodźców do zamieszkania w nich.  

Pierwsze insighty jakie pojawiały się po wybuchu wojny w Ukrainie, wskazywały, że nawet dla 34% uchodźczyń i uchodźców brak jasnych planów, gdzie zamieszkać w Polsce, pogłębiał ich stres i utrudniał usamodzielnienie się. Wspólnie z Mastercard oraz partnerami i dogłębnym zrozumieniu podejścia, by przy pomocy danych identyfikować możliwości rozwoju i wspierać pozytywne zmiany społeczne, rozwinęliśmy narzędzie GdzieZamieszkać, które w przyjazny sposób wspiera w podjęciu tej złożonej decyzji – powiedziała Maria Gajkowska, Senior Strategic Planner w McCANN.

Pomysłodawcą i twórcą GdzieZamieszkac.com jest Mastercard, który zaprojektował narzędzie we współpracy z McCANN. Agencja odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w social mediach. W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza dostępne na platformie oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Planowaniem i zakupem mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia zajmuje się dom mediowy Carat.

Platforma GdzieZamieszkac.com dostępna jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. To serwis, w którym obywatele Ukrainy w łatwy i przystępny sposób znajdą odpowiadające im potrzebom miejsce do życia, sprawdzą oferty mieszkań i zatrudnienia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Badanie Bitget wskazuje na ogromne zainteresowanie Europejczyków wykorzystaniem kryptowalut podczas wakacji - pomimo obecnych barier Biuro prasowe
2025-08-08 | 06:00

Badanie Bitget wskazuje na ogromne zainteresowanie Europejczyków wykorzystaniem kryptowalut podczas wakacji - pomimo obecnych barier

Bitget, wiodąca giełda kryptowalutowa i firma Web3, ogłosiła wyniki najnowszego badania, które dotyczy preferencji i ograniczeń ponad 3000 europejskich użytkowników
Finanse Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Finanse Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba bezdomnych zwierząt w Polsce i związane z nimi wydatki. Potrzebne wprowadzenie kontroli środków przeznaczanych na schroniska

Według analizy bezdomności zwierząt przeprowadzonej przez The State of Pet Homelessness Project opublikowanych w maju 2024 roku w Polsce żyje blisko 950 tys. bezdomnych psów i kotów. W 2023 roku w 230 polskich schroniskach dla zwierząt przebywało 81 778 psów i 35 391 kotów. To o 1,3 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z najnowszych danych Głównego Lekarza Weterynarii. Mimo podejmowanych działań na rzecz zwalczania problemu on wciąż narasta, głównie w obszarze finansowym.