Komunikaty PR

Mięso? Nie, dziękuję! Coraz więcej Polaków wybiera bycie wege

2024-01-18  |  15:00

Jesteśmy świadkami rewolucji, która odbywa się na … talerzach Polaków. Tak wynika z danych udostępnionych przez platformę Uber Eats. Ma to swoje odzwierciedlenie nie tylko w decyzjach konsumentów, którzy coraz chętniej zamawiają dania bezmięsne, ale również w ofercie restauratorów. Na talerzach zaczyna królować tofu (44% wzrost zamówień) oraz mięso roślinne (87% wzrost). Co jeszcze wybierają Polacy? 

 

Wiele osób wierzy, że styczeń to miesiąc wielu wyzwań, które stawiamy przed sobą w myśl hasła “nowy rok, nowy/a ja”. Niektórzy zapisują się na siłownię lub kursy językowe, inni decydują się na zmianę diety (chwilową lub całkowitą). W tym drugim aspekcie najbardziej popularne są “Suchy Styczeń”, czyli 31 dni bez alkoholu oraz mający już 10-letnią tradycję ruch Veganuary, czyli promowanie diety bezmięsnej. To świetna okazja na poznanie nowych smaków, które są różnorodne, smaczne, a przede wszystkim - zdrowe.

 

Świadome wybory na co dzień

Jak wynika z danych platformy badawczej GWI* aż 53% respondentów platformy Uber Eats deklaruje, że interesuje się zdrowym odżywianiem, 13% dietą wegetariańską, a 14% - wegańską. Nie dziwi więc, że ich zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w wyborach zakupowych na platformie. 

Rok 2023 zakończył się z ponad 44% wzrostem zamówień potraw bezmięsnych na platformie Uber Eats w porównaniu do poprzedniego. Trendy te widzą także restauratorzy, a liczba lokali oferujących dania wegetariańskie wzrosła o 28%. Coraz częściej można zaobserwować liczbę bezmięsnych opcji w restauracjach z szerokim menu.


Jakie wege dania uwielbiają Polacy?

Osoby na diecie bezmięsnej lub decydujące się na bezmięsną alternatywę mają swoje ulubione wybory. Na ich stołach królują 4 potrawy, które były najczęściej zamawiane na platformie Uber Eats w 2023 roku. Są to odpowiednio:

•    wegański kebab

•    ramen bez mięsa

•    pizza z warzywami

•    sałatka wrap

 

Kraków wegańską stolicą Polski

W dzisiejszym świecie, w którym zdrowy tryb życia cieszy się coraz większym uznaniem opcje bezmięsne zyskują coraz większą popularność - szczególnie w dużych miastach. Według opublikowanego w grudniu najnowszego raportu Uber Eats Cravings Report za rok 2023 rok, miejsca z najbardziej zróżnicowanym i zdrowym jedzeniem w Polsce to:

1.    Kraków

2.    Poznań

3.    Warszawa

 

Tofu, mięso roślinne oraz zamienniki mleka 

Roślinne zamienniki mięsa pasują do zup, sałatek oraz dań głównych. W tym segmencie bardzo popularne jest tofu, a wzrost dań zamawianych właśnie z tym składnikiem wyniósł 43% w ciągu całego roku. Jednocześnie, prawdziwą gwiazdą w menu stało się mięso roślinne, z ogromnym wzrostem zamówień o 87% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Także roślinne zamienniki mleka znajdują nowych fanów, a do kawy najczęściej wybieramy dodatki w postaci napojów: sojowych, owsianych, migdałowych, ryżowych oraz kokosowych.

Wybory użytkowników Uber Eats są odzwierciedleniem tego co dzieje się w polskim społeczeństwie i z radością obserwujemy rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz świadomym wyborem dań wegetariańskich. W tym miejscu warto docenić kreatywność i pracę jaką wykonują restauratorzy obecni na platformie w rozwijaniu kuchni bezmięsnej w Polsce. To dzięki nim wyzwanie veganuary jest nie tylko łatwe, ale przede wszystkim smaczne – powiedział Michał Dubisz, General Manager, Uber Eats Poland.

Polskie veganuary to… wrzesień

Wrzesień to czas, w którym użytkownicy Uber Eats zamawiają procentowo najwięcej dań wegetariańskich. W tym właśnie okresie z pól zbierane są świeże warzywa, takie jak kalafior, kapusta, sałata, brokuły, kalarepa, rzodkiew, a także warzywa korzeniowe, jak marchew i buraki ćwikłowe. Restauratorzy na jesieni dostosowują swoje menu, dodając potrawy oparte na sezonowych produktach, a użytkownicy doceniają to.

Oznacza to, że - zgodnie z celem akcji Veganuary - niezależnie od tego czy decydujemy się na całkowitą zmianę diety czy nie, bezmięsne wybory stają się powszechne i nie ograniczają się tylko do styczniowego wyzwania. 

 

*Dane GWI obejmujące grupę 1080 respondentów, użytkowników platformy Uber Eats (okres Q4 2022 - Q3 2023)

 

Wiele osób wierzy, że styczeń to miesiąc wielu wyzwań, które stawiamy przed sobą w myśl hasła “nowy rok, nowy/a ja”. Niektórzy zapisują się na siłownię lub kursy językowe, inni decydują się na zmianę diety (chwilową lub całkowitą). W tym drugim aspekcie najbardziej popularne są “Suchy Styczeń”, czyli 31 dni bez alkoholu oraz mający już 10-letnią tradycję ruch Veganuary, czyli promowanie diety bezmięsnej. To świetna okazja na poznanie nowych smaków, które są różnorodne, smaczne, a przede wszystkim - zdrowe.

 

Świadome wybory na co dzień

Jak wynika z danych platformy badawczej GWI* aż 53% respondentów platformy Uber Eats deklaruje, że interesuje się zdrowym odżywianiem, 13% dietą wegetariańską, a 14% - wegańską. Nie dziwi więc, że ich zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w wyborach zakupowych na platformie. 

Rok 2023 zakończył się z ponad 44% wzrostem zamówień potraw bezmięsnych na platformie Uber Eats w porównaniu do poprzedniego. Trendy te widzą także restauratorzy, a liczba lokali oferujących dania wegetariańskie wzrosła o 28%. Coraz częściej można zaobserwować liczbę bezmięsnych opcji w restauracjach z szerokim menu.


Jakie wege dania uwielbiają Polacy?

Osoby na diecie bezmięsnej lub decydujące się na bezmięsną alternatywę mają swoje ulubione wybory. Na ich stołach królują 4 potrawy, które były najczęściej zamawiane na platformie Uber Eats w 2023 roku. Są to odpowiednio:

•    wegański kebab

•    ramen bez mięsa

•    pizza z warzywami

•    sałatka wrap

 

Kraków wegańską stolicą Polski

W dzisiejszym świecie, w którym zdrowy tryb życia cieszy się coraz większym uznaniem opcje bezmięsne zyskują coraz większą popularność - szczególnie w dużych miastach. Według opublikowanego w grudniu najnowszego raportu Uber Eats Cravings Report za rok 2023 rok, miejsca z najbardziej zróżnicowanym i zdrowym jedzeniem w Polsce to:

1.    Kraków

2.    Poznań

3.    Warszawa

 

Tofu, mięso roślinne oraz zamienniki mleka 

Roślinne zamienniki mięsa pasują do zup, sałatek oraz dań głównych. W tym segmencie bardzo popularne jest tofu, a wzrost dań zamawianych właśnie z tym składnikiem wyniósł 43% w ciągu całego roku. Jednocześnie, prawdziwą gwiazdą w menu stało się mięso roślinne, z ogromnym wzrostem zamówień o 87% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Także roślinne zamienniki mleka znajdują nowych fanów, a do kawy najczęściej wybieramy dodatki w postaci napojów: sojowych, owsianych, migdałowych, ryżowych oraz kokosowych.

Wybory użytkowników Uber Eats są odzwierciedleniem tego co dzieje się w polskim społeczeństwie i z radością obserwujemy rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz świadomym wyborem dań wegetariańskich. W tym miejscu warto docenić kreatywność i pracę jaką wykonują restauratorzy obecni na platformie w rozwijaniu kuchni bezmięsnej w Polsce. To dzięki nim wyzwanie veganuary jest nie tylko łatwe, ale przede wszystkim smaczne – powiedział Michał Dubisz, General Manager, Uber Eats Poland.

Polskie veganuary to… wrzesień

Wrzesień to czas, w którym użytkownicy Uber Eats zamawiają procentowo najwięcej dań wegetariańskich. W tym właśnie okresie z pól zbierane są świeże warzywa, takie jak kalafior, kapusta, sałata, brokuły, kalarepa, rzodkiew, a także warzywa korzeniowe, jak marchew i buraki ćwikłowe. Restauratorzy na jesieni dostosowują swoje menu, dodając potrawy oparte na sezonowych produktach, a użytkownicy doceniają to.

Oznacza to, że - zgodnie z celem akcji Veganuary - niezależnie od tego czy decydujemy się na całkowitą zmianę diety czy nie, bezmięsne wybory stają się powszechne i nie ograniczają się tylko do styczniowego wyzwania. 

 

*Dane GWI obejmujące grupę 1080 respondentów, użytkowników platformy Uber Eats (okres Q4 2022 - Q3 2023)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.