Mięso „od przyjaciół z Wielkopolski”, czyli o lokalności w branży wędliniarskiej
Od kuchni
Chodakowska 12
03-826 Warszawa
ewa.quiam|odkuchni.co| |ewa.quiam|odkuchni.co
+48 796 994 736
https://www.odkuchni.co/
Dzisiejszy konsument jest coraz bardziej ciekawy nie tylko składu, ale i pochodzenia produktów, po które sięga. Chcemy mieć najwyższej jakości mięso, warzywa czy jajka, pochodzące przy tym z zaufanego źródła. Zainteresowanie lokalnością od lat kwitnie za granicą i coraz lepiej zadomawia się u nas w Polsce. Na pytanie, jak ten trend wygląda w branży wędliniarskiej, odpowiada Witold Bednarski, pomysłodawca marki Złota Gęś.
Wędlina wędlinie nierówna
Jak wynika z badań wykonanych przez UCE Research dla Grupy Blix, już blisko dwie trzecie Polaków (63%) sprawdza, czy produkty dostępne na półkach sklepowych pochodzą od polskich producentów. Eksperci komentują, że trend ten rośnie i w przyszłości będzie się prawdopodobnie nasilał. Osoby podejmujące decyzje zakupowe w swoich gospodarstwach domowych są coraz bardziej świadome, a co za tym idzie – wymagające. My jako producenci żywności musimy odpowiadać ich potrzebom. Myślę, że zmiany dotyczące jasnego informowania konsumentów, skąd pochodzi dany produkt, są bardzo wartościowe, ponieważ pozytywnie wpływają na cały kształt branży – komentuje Witold Bednarski, pomysłodawca i twórca marki Złota Gęś.
Wędliny pochodzące od lokalnych producentów cieszą się zaufaniem konsumentów. Podczas pandemii, pomimo trudnej sytuacji w wielu domach, aż 53% Polaków deklarowało chęć zakupu produktów lokalnych, nawet jeśli w ofercie sklepu byłyby tańsze towary zagraniczne (dane z firmy doradczej Deloitte). Coraz bardziej zaczynamy doceniać to, co polskie, pochodzące od naszych przedsiębiorców. Zainteresowanie produktami lokalnymi sprawia, że producenci chętnie podkreślają to w swojej komunikacji, zachęcając potencjalnych odbiorców do zakupu ich produktów.
Nie tylko lokalność, ale i… warunki chowu!
W oczach konsumentów wartości nabierają także warunki, w jakich trzymane są zwierzęta. Temu zaś sprzyjają proekologiczne działania, które mają na celu eliminowanie nieetycznych zachowań producentów, w tym niewłaściwego traktowania zwierząt hodowlanych. Aktywności te wpływają zarówno na przedsiębiorców jak i na konsumentów, którzy stają się bardziej świadomi.
Jak podkreśla dalej Witold Bednarski: Z mojego doświadczenia wynika, że jakość wędlin producenci zapewniają tym, jak dbają o zwierzęta i gdzie je hodują. My możemy pochwalić się tym, że sami zajmujemy się gęśmi od wylęgu do uboju, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad ich chowem. Pracujemy w jednej z wielkopolskich wsi, a cały nasz region słynie z hodowli gęsi. To także nas uwiarygadnia w oczach odbiorców. Nasze wyroby są niekiedy nazywane mięsem od przyjaciół z Wielkopolski, co nie ukrywam, bardzo mnie cieszy.
Wędliniarstwo to branża, w której jakość ma niekwestionowane znaczenie. Klienci w sklepach coraz częściej pytają nie tylko o produkty smaczne, ale przede wszystkim zdrowe, wytwarzane bez zbędnych antybiotyków. Lokalność i otwarte informowanie o warunkach, w jakich przebywają zwierzęta, są wartościami, które z pewnością będą w przyszłości zyskiwać na znaczeniu.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.