Komunikaty PR

Mieszkanie w kamienicy pełne sekretów

2021-06-01  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Jasne, przestronne i dobrze przemyślane... To określenia idealnie opisujące mieszkanie w warszawskiej kamienicy z lat 50-tych, które niedawno przeszło generalną metamorfozę. Przestrzeń jest utrzymana w łagodnych, stonowanych kolorach, a duża ilość słonecznego światła sprawia, że mieszkanie wygląda na znacznie większe.

Mieszkanie znajduje w kamienicy z lat 50-tych, przy al. Niepodległości w Warszawie. Jego niewielka, wynosząca 45 m2 powierzchnia stanowiła architektoniczne wyzwanie. Agencja projektowa i kreatywna Jam Kolektyw, w składzie Jola Skóra, Anna Olga Chmielewska oraz Agnieszka Warnowska, dokonała metamorfozy tego nietypowego wnętrza i wydobyła potencjał nieruchomości zwiększając jej funkcjonalność.

Mieszkanie z historią

Nieruchomość kupiona kilka lat temu, wyposażona w sprzęty z lat 80-tych wymagała generalnego remontu. Projektantki z Jam Kolektyw zaproponowały Inwestorce dwa rozwiązania. Pierwsze polegające na odświeżeniu wnętrza mieszkania przy zachowaniu dawnego układu ścian, a drugie obejmujące kompleksową metamorfozę i zmianę układu pomieszczeń. Właścicielka zdecydowała się na remont generalny. W wyniku tej decyzji powstało wnętrze ze zdecydowanie lepiej rozplanowaną przestrzenią. Jam Kolektyw w pełni wykorzystał swoje dotychczasowe doświadczenia w projektowaniu i realizacji wnętrz w mieszkaniach z rynku wtórnego i starych kamienicach, co zaowocowało świetnym efektem końcowym.

Funkcjonalnie i przestrzennie

Mieszkanie jest przeznaczone na wynajem, a celem metamorfozy było zwiększenie poczucia komfortu przyszłych najemców. Właścicielce zależało na wydobyciu potencjału przestrzeni, lepszemu zaplanowaniu funkcji pomieszczeń przy maksymalnym wykorzystaniu powierzchni użytkowej. Dzięki przebudowie obejmującej wyburzenie oraz przeniesienie niektórych ścian działowych wnętrze zmieniło się nie do poznania. Wcześniej znajdowały się tu jedynie dwa pomieszczenia natomiast między dzięki proporcjom pokoi oraz rozmieszczeniu okien mieszkanie posiadało znacznie większy potencjał aranżacyjny. W wyniku przeprowadzonych prac remontowych z dwóch pomieszczeń powstały trzy. Powstała wspólna część dzienna z kuchnią, jadalnią oraz strefą wypoczynkową oraz dwa pokoje. Dzięki tym zabiegom nieruchomość może być wynajmowana zarówno na cele mieszkalne jak też komfortowe, kameralne gabinety czy przestrzeń co-workingową. Wnętrze zostało utrzymane w jasnej, neutralnej palecie barw sprzyjającej wyciszeniu. Dominuje biel ścian, a w dodatkach oraz meblach konsekwentnie pojawiają się odcienie brązu, beżu i oliwkowej zieleni.  W mieszkaniu znalazły się tylko niezbędne, starannie dobrane elementy wyposażenia, dzięki czemu ta niewielka przestrzeń wydaje się bardziej przestronna. Projektantkom udało się uratować i odświeżyć stary, dębowy parkiet, a w części dziennej, holu oraz toalecie została wykonana posadzka z mikrocementu.

Łazienka na medal

Pomieszczeniem, które przeszło największą metamorfozę jest łazienka. Teraz dominują w niej biel, szarość oraz czerń, a całość utrzymana jest w minimalistycznym stylu. Ze względu na jej niewielkie rozmiary zaprojektowanie tego wnętrza nie należało do najłatwiejszych, jednak zmieszczono tutaj wszystkie niezbędne sprzęty – elegancką toaletę, dużą umywalkę oraz wygodny prysznic. Umywalka umieszczona na ciemnoszarej, minimalistycznej szafce o geometrycznym kształcie stanowi mocny akcent w pomieszczeniu. Jest to model KOŁO Nova Pro łączący funkcjonalność z wysokiej klasy designem. Materiały, z których została wykonana szafka podumywalkowa są odporne na wilgoć, a front oraz korpus mebla zostały pokryte lakierem odpornym na działanie promieni UV. Dobierając meble do wnętrz nieruchomości przeznaczonych na wynajem  poddawanych intensywnej eksploatacji projektantki zwracają uwagę trwałość oraz materiały, z których zostały wykonane. Zawieszona na stelażu podtynkowym miska wc także pochodzi z kolekcji Koło Nova Pro. Jej rozmiar sprawia, że idealnie pasuje do małej łazienki. Mimo niewielkich gabarytów nie traci przy tym na funkcjonalności i zapewnią wysoki komfort użytkowania. Miska została wykonana w technologii Rimfree®, która dzięki usunięciu kołnierza zapewnia absolutną higienę użytkowania. Z minimalistycznym kształtem toalety komponuje się chromowany, błyszczący przycisk spłukujący marki Geberit dzięki czemu całość wygląda klasycznie i elegancko. Przycisk wykonany z wytrzymałego tworzywa sztucznego posiada dwa zakresy spłukiwania, co wpływa na oszczędność wody użytej do spłukiwania. W pomieszczeniu znajduje się prysznic z kabiną z chromowanymi detalami, a całości dopełnia duże, owalne lustro z cienką, czarną ramą. Ze względu na niewielką kubaturę w łazience zrezygnowano z pralki, która została umieszczona w zabudowie meblowej w holu. Zabieg ten pozwolił zaoszczędzić cenne miejsca w łazience oraz stworzyć wygodną przestrzeń na pralnię.

Projekt wnętrz: JAM KOLEKTYW

Fotografia: Jola Skóra

Stylizacja: Anna Olga Chmielewska

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli Biuro prasowe
2025-02-04 | 15:00

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Pod lupę bierzemy łóżka kontynentalne, które najczęściej zamawiają ludzie w naszym regionie, a także w całym kraju. Przyglądamy się im z uwagą. Wymieniamy
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.