Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story
Macierzyństwo zmienia życie kobiet, obracając je o 180 stopni. Pomimo wielu trudności i wyrzeczeń, które wiążą się z rolą mamy, czas ten może być również inspiracją do podejmowania nowych wyzwań i realizacji biznesowych celów. 18 lat temu macierzyństwo zainspirowało dwie mamy, w tym Anię Krajewską do założenia Salad Story, największej sieci serwującej zdrową żywność w Polsce. Z okazji Dnia Mamy przypominamy niezwykłą historię Ani – młodej mamy, która zrewolucjonizowała rynek gastronomii w Polsce.
Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu
Salad Story to historia dwóch świeżo upieczonych mam, które poznały się na zajęciach z gimnastyki i… odkrywają, że łączą je wspólne pasje do dobrego smaku, kreatywność, zaangażowanie i zapał do zmieniania świata na lepsze dla siebie i swoich dzieci.
To właśnie z potrzeby zdrowego, szybko dostępnego jedzenia zrodził się pomysł stworzenia miejsca z prawdziwym, naturalnym, dobrze zbilansowanym i pysznym jedzeniem w umiarkowanej cenie. Ania Krajewska wraz z partnerką biznesową zauważyły lukę w polskiej gastronomii, a swoją obserwację przekuły w nowoczesny koncept zdrowego, łatwo dostępnego jedzenia, które jak się okazało idealnie wpisało się w potrzeby żywieniowe Polaków. W rezultacie już w 2007 roku w Złotych Tarasach pojawia się pierwsza restauracja Salad Story, która od razu zyskuje ogromną popularność. Jak się okazało, nie tylko pomysłodawczyniom brakowało takiego miejsca.
- Z każdej strony, na każdym kroku mijamy budki, punkty czy sieciówki z fast foodami. Te często ciężkostrawne posiłki w pewnym momencie zaczęły stanowić częsty element diety Polaków, bo „na mieście” brakowało pewnej alternatywny. W ten sposób stworzyłyśmy miejsce dla pasjonatów prawdziwego, naturalnego, zdrowego i szybko dostępnego jedzenia, które jak się okazało, było potrzebne wszystkim – mówi Ania Krajewska, współzałożycielka Salad Story.
Ania będąc świeżo upieczoną mamą poszukiwała jedzenia jakościowego, z najlepszych składników. Dlatego komponując posiłki sięga po sezonowe i rodzime produkty, dzięki czemu menu restauracji zmienia się wraz z nowym sezonem. Wśród dostawców marki odnaleźć można lokalnych producentów, dzięki którym łańcuch logistyczny jest krótszy, a składniki produktów świeższe. Pasję do zdrowego żywienia Ania kontynuuje do dziś, będąc zaangażowaną prezeską Salad Story, która nie tylko zarządza firmą, ale także tworzy receptury i wła-snoręcznie komponuje smaki nowych dań w ofercie marki.
Pomysł współzałożycielki marki na szybko zyskał nowych entuzjastów, wskutek czego Salad Story z lokalnej restauracji przerodziła się w sieć, która wraz z rozwojem otwierała nowe lokalizacje i przyciągała kolejnych klientów. Ania kreowała coraz to nowsze dania, które spełniały oczekiwania gości pragnących sięgać po zdrowe, świeże i naturalne jedzenie. Jej kulinarna innowacyjność zdobyła uznanie wśród klientów na rynku gastronomicznym, wskutek czego marka stała się prekursorem zmian w polskiej branży kulinarnej.
W 2017 roku Ania dodatkowo wprowadziła koncept WrapMe! by Salad Story, nową markę która jest odpowiedzią na potrzeby miłośników szybkiego i łatwo dostępnego jedzenia, którzy nie chcieli rezygnować ze swoich ulubionych dań, a sięgnąć bo bardziej urozmaicone pro-pozycje z lepszej jakości składników.
W obliczu pandemii w 2020 roku, gdy rynek gastronomiczny przeżywał kryzys, Salad Story dostosowała swój model biznesowy, wprowadzając sprzedaż zdalną i uruchamiając cloud kitchens. Dzięki optymalizacji kosztów, w tym rezygnacji z nierentownych lokali, firma odnotowała wzrost sprzedaży sałatek i wrapów, generując wysokie obroty. Tym samym trudną sytuację gospodarczą udało się przekuć w duży sukces. Ania dzięki swojej pasji i pracy została doceniona również w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, w którym otrzymała nagrodę w kategorii Biznes Roku 2019 powyżej 50 mln obrotu rocznego.
Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu odmieniła polską gastrono-mię na lepsze. Prezeska marki z poczuciem odpowiedzialności realizuje swoją misję udostępniając i rozprzestrzeniając zdrowe jedzenie na mieście, tym samym karmi gości z miłością do natury, ekologii i zdrowia. Sieć z dnia na dzień przyciąga kolejnych pasjonatów, dzięki czemu dynamicznie otwierają się nowe lokalizacje. Obecnie Salad Story to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki, która liczy aż 52 lokale.
***
Salad Story powstało 2007 roku i obecnie jest to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki w Polsce. Firma konsekwentnie realizuje misję serwowania zdrowego jedzenia zrzeszając już ponad 40 lokali gastronomicznych znajdujących się głównie w największych centrach handlowych w kraju. Marka karmi swoich gości z miłością do natury, współpracuje z polskimi dostawcami oraz korzysta z lokalnych upraw rolnych tam, gdzie jest to możliwe. Sieć jest zarządzana przez współzałożycielkę i pasjonatkę Anię Krajewską, która osobiście kreuje smaki i kompozycje dostępne w restauracjach, szuka nowych trendów i wprowadza je do Salad Story oraz pilnuje wartości i tego co od początku było najważniejsze, czyli misji zmieniania świata na lepsze, przez dobre zdrowe jedzenie.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.